با توجه به معایب لیفان x60 آیا این خودرو وارد بازار بورس می شود؟"به نقل از کارشناس فنی کارکیتس"

با توجه به معایب لیفان x60 آیا این خودرو وارد بازار بورس می شود؟"به نقل از کارشناس فنی کارکیتس"
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:
 

تاریخچه لیفان x60 در ایران

خودروی لیفان x60 درست زمانی وارد ایران شد که خودروهای شاسی بلند کره ای و ژاپنی در خیابان های ایران زیاد بود. شاید کمتر کسی توقع داشت این خودرو در بازار ایران فروش خوبی داشته باشد. اما با گران شدن ارز و ممنوعیت واردات خودروهای کره ای و ژاپنی لیفان x60 در بازار به فروش خوبی رسید. این خودرو یک شاسی بلند شهری می باشد که نمی توان از آن توقع داشت که مسیر های نا هموار را طی کند. این خودرو را می توان نسخه ی شاسی بلند لیفان 620 دانست. چون دقیقا موتور لیفان 620 مدل 1800 روی آن نصب شده.امااین خودرو می توانست به عنوان یک خودروی ساخت داخل به بازار عرضه شود.برای همین می توانست وارد بازار بورس شود.اما موانعی بر سر راه ورود این خودرو به بورس می باشد.از شواهد و وضعیت بازار معلوم است که امر محقق نمی شود.اما در ادامه به معایب لیفان x60 می پردازیم.ادامه مطلب به نقل قول از کارشناس فنی سایت تخصصی کارکیتس نوشته شده.می توانید بررسی تخصصی خودروهای چینی را در سایت کارکیتس ببینید.

معایب لیفان x60

به نقل از کارشناس فنی سایت کارکیتس"در این قسمت در رابطه با معایب لیفان x60 البته باید بدانید هر خودرویی با هر کیفیتی معایبی دارد.به توجه به سلیقه ی خود باید تصمیم بگیرید که این خودرو مناسب شما می باشد یا نه. در ضمن در نظر داشته باشید اگر خودروی کارکرده خریدید یک سری سرویس ها را باید برای آن انجام دهید. هزینه این سرویس ها را باید در نظر بگیرید. شاید مقداری زیاد باشد.در ادامه به معایب ایکس 60 اشاره می کنیم.مشکلات شایع ایکس 60 نیز در ادامه گفته شده."

۱-کیفیت ساخت پایین:

متاسفانه شرکت کرمان موتور در امر مونتاژ دیگر مثل سابق خوب عمل نمی کند. محصولات این شرکت خودروساز ایرانی به هیچ وجه کیفیت ساخت خوب و مناسبی را ندارند. البته مواردی هم دیده شده که به طور شانسی خودرویی از این کمپانی با کیفیت ساخت خوب ارائه شده است. لذا این امر در تمامی محصولات کرمان موتور جز نقاط ضعفش به حساب نمی آید. که شرکت کرمان موتور سعی در جبران این ضعف کرده و به مشتریان خود خدمات پس از فروش می دهد که ضعفها را جبران کند.

۲-استهلاک بالا:

استهلاک بالا در اکثر خودروهای چینی عیب محسوب شود. چرا که بیشتر آنها بعد از مدتی افت کیفیت و همچنین افت قیمت زیادی را تجربه می کنند و لیفان X60 هم از این قاعده مستثنا نیست.باید قطعات اصلی با کیفیت روی خودرو نصب شود.اما مشخل اصلیخرید لوازم با کیفیت است.می توانید با مراجعه به سایت های معتبر مانند دیجی کالا یا ترب یا کارکیتس قیمت لوازم اصلی x60 را استعلام بگیرید.

۳-کشش نامناسب پیشرانه:

بی شک لیفان X60 خاصیت آفرودی ندارد. در دو مدل دستی و اتوماتیک این خودرو دیفرانسیل جلو است. لیفان X60 شما را در جاده های خاکی در برابر دیگر شاسی بلندها ناامید می کند. این خودرو در زیر کاپوتش از یک موتور معروف بهره می برد. معروف از آن جهت که در چند محصول لیفان این موتور جا خوش کرده است. موتوری که با کمک و همیاری کمپانی ریکاردو بریتانیا ساخته شده. تاکنون در چندین خودروی کمپانی لیفان مورد استفاده قرار گرفته است.

این موتور قادر به تولید ۱۳۱ اسب بخار قدرت است،دور موتور این شاسی بلند ۶۰۰۰ دور دقیقه است،موتور لیفان X60 دارای ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور است.این در حالی است که دور موتور این خودرو ۴۲۰۰ دور دقیقه است،باید گفت که وزن این خودرو با موتورش تناسب خوبی ندارد و شاید همین امر هم باعث کم بودن شتاب این خودرو شده است،شتاب لیفان ایکس ۶۰ تقریبا ۱۳ ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعتش هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد. این موتور در واقع روی کرولا 2005 هم نب شده.

۴- مواد بی کیفیت در داخل کابین:

بیشتر افرادی که پا به داخل کابین لیفان X60 گذاشتند,بر این عقیده اند که با ورود به داخل کابین این خودرو شاهد بهره گیری از متریال بد و بی کیفیت است. استفاده از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی نمونه ای از این متریال بد در کمپانی لیفان است. مهندسین لیفان X60 با کمی تلاش موفق شدند که کابین لیفان X60 را به مانند نسل قبل تویوتا راوفور در بیاورند. شباهت خاصی بین کابین این دو خودرو وجود دارد. البته فقط از لحاظ چیدمان و طراحی و این شباهت در متریال رخ نداده است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید