بدون آموزش حرفه‌ای، وارد بورس نشوید!

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اگر به تازگی وارد بازار سرمایه ایران شده‌اید باید هر چه زودتر روی آموزش کامل بورس سرمایه گذاری کنید. شاید در اولین نظر سرمایه گذاری روی آموزش بورس کاری بیهوده و پرهزینه به نظر برسد. اما باید بدانید که سرمایه‌گذاری در این حوزه هیچ ضرر و زیانی برایتان نخواهد داشت. بورس یکی از بهترین مکان‌ها برای سرمایه ‌گذاری است و آموزش بورس قدم اصلی کسب درآمد از این فضا محسوب می‌شود. این بازار یکی از سودآورترین مکان‌ها برای سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری روی یادگیری بورس به عنوان مهارتی برای ایجاد یک منبع درآمد کوچک یا بزرگ برشمرده می‌شود. دانش سرمایه‌گذاری در بازار بورس مهارتی برای رشد شخصی و پیشرفت در آینده است. در ادامه نکات کلیدی که نیاز به آموزش کامل بورس و موفقیت در این فضا را نشان می‌دهند، بررسی می‌کنیم.

برای کسب سود و پیشگیری از ضرر باید آموزش حرفه‌ای ببینید

افرادی که در بازار بورس فعالیت می‌کنند می‌دانند که باید با دلیل وارد یک معامله شد. اگر در بازار مبتدی هستید، نباید صرفا به پیشنهاد فردی دیگر سهمی را خرید و فروش کنید. بازار بورس فضای جدی معاملاتی است. شاید سهمی در بازار معامله می‌شود که ظاهر خود را به خوبی نمایش می‌دهد. اما ممکن است در واقعیت وضعیت آن چندان مناسب نباشد. گاهی حتی این سهم رشد خوبی را تجربه می‌کند و سهامداران بسیاری را به اشتباه می‌اندازد. بعد از مدتی این دسته از سهم‌ها با افت قیمتی زیادی مواجه می‌شوند و سرمایه گذاران را متضرر می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله "یادگیری بورس از صفر" مراجعه کنید.

اگر با استفاده از روش‌های تحلیلی موجود برای بازار سهام را تحلیل و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید، شکست در معاملات را کمتر تجربه می‌کنید. تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال دو روش تحلیل سهام بازار بورس محسوب می‌شوند که علاقه‌مندان زیادی از آن‌ها برای انتخاب مناسب استفاده می‌کنند.

در بازار بورس سهم‌هایی که تنها در ظاهر شرایط مناسبی دارند، بسیار دیده می‌شوند. اگر امروز برای یادگیری بورس هزینه نکنید، شاید در آینده با خرید یکی از این سهام گرفتار ضرر و زیان چندین درصدی شوید و سرمایه خود را از بین ببرید.

بورس بازاری همیشگی است

سرمایه گذاری در بازار بورس مختص به زمانی کوتاه نیست. این بازار سالیان گذشته راه اندازی شده و تا به امروز در کنار نوسانات خود، مکانی مناسب برای سرمایه گذاری بوده است. بنابراین یادگیری سرمایه گذاری در این فضا به نوعی تخصصی برای آینده است که می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. در بورس می‌توانید سرمایه‌های بزرگ و کوچک خود را رشد دهید و بیشترین سود را از آن دریافت کنید. تخصص معامله در بورس می‌تواند چندین برابر سرمایه اولیه‌تان به شما بازگرداند. البته به این شرط که به درستی از آن استفاده کنید. با پیش بینی جهت بازار با دقت بالا، یافتن سهام سودآور، تبدیل شدن به یک تحلیلگر با تجربه، استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال، داشتن استراتژی معاملاتی و به کارگیری استراتژی منحصر به فرد خود و توانایی مدیریت سبد دارایی، مراحلی هستند که برای کسب سود و موفقیت در بازار بورس باید رعایت کنیم.

بورس، پرسودترین سرمایه گذاری در ایران

با وجود فراز و نشیب این بازار، همچنان به طور کلی بورس از بازارهای مالی دیگر مانند مسکن، طلا و ارز موفق‌تر عمل کرده است. به دلیل حساسیت بالای بازار بورس و تاثیرپذیری آن از دلار، باید برای فعالیت در آن به اقتصاد کلان کشور و بازارهای موازی نیز تسلط داشته باشم. نمودارهای مقایسه‌ عملکرد بازارهای مالی نشان می‌دهند که بازار بورس ایران در بلند مدت به عنوان پرسودترین بازار سرمایه گذاری ایران نام شناخته شده است. علاوه بر این با افزایش قیمت دلار و افزایش نرخ تورم، این بازار در بلند مدت می‌تواند رشد بسیار زیادی را تجربه کند.

اما سرمایه گذاری در بورس در وهله اول مناسب کسانی است که قصد سرمایه گذاری قسمتی از پس انداز خود را دارند. بورس شغل دومی محسوب می‌شود که در صورت دنبال کردن حرفه‌ای و بلند مدت آن امکان کسب درآمد از آن ایجاد می‌شود. سرمایه گذاری در این بازار نیاز به قدرت ریسک پذیری دارد. شرایط و روحیات سرمایه گذاری شما تعیین می‌کند که چه میزان ریسکی را در بورس به معاملات خود تحمیل کنید. سرمایه گذاری بلند مدت ریسک کمتر و سرمایه گذاری کوتاه مدت ریسک بیشتری به ارمغان می‌آورد.

سخن پایانی

برای آموزش کامل بورس نیاز به وقت، انرژی و هزینه کافی دارید تا بتوانید به هدف خود برای افزایش سرمایه و جلوگیری از کاهش ارزش پول برسید. افراد زیادی بدون آموزش وارد این بازار شده و پس از مدت کوتاهی با کاهش اصل سرمایه خود بر اثر ضرر و زیان از بازار خارج شده‌اند. اما در مورد اشتباهات گذشته می‌توانیم با شروع آموزش و یادگیری، بار دیگر به فضای بورس وارد شویم و علاوه بر کسب سود، ضرر و زیان گذشته را جبران کنیم. بنابراین بهتر است همین امروز آموزش بورس را به طور جدی آغاز کنید تا به یک سرمایه گذار حرفه‌ای تبدیل شوید و بتوانید فرصت‌های سرشار کسب سود از این بازار را شکار کنید. بازار بورس بازاری همیشگی است که از گذشته تا به امروز علاوه بر نقش خود در تامین مالی شرکت‌ها، سرمایه‌ گذاران زیادی را منتفع کرده است.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید