تحلیل بورس| بورس امروز| ارزش معاملات امروز

تحلیل بورس: هفته تلخ بورسی| تحلیل بورس در هفته ای که گذشت

بازار بورس در هفته جاری روندی نزولی داشت و به جز بازار بدهی همه شاخص‌های بازار بورس قرمز رنگ بود

تحلیل بورس: هفته تلخ بورسی| تحلیل بورس در هفته ای که گذشت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

بررسی معاملات بازار بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات این بازار با ۲۴.۸۷ درصد کاهش از ۲۴۸ هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۸۷ هزار میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

حجم کل معاملات نیز از ۳۰ هزار و ۲۶۵میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۲ هزار و ۵۰۱ میلیون سهم در هفته جاری رسید که کاهشی ۲۵.۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

پیشتازی بازار بدهی

معاملات در بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله حاکی از عقب نشینی همه بازارهای مذکور به جز بازار بدهی است؛ به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام ۲۲.۶۷ درصد کاهش یافت و از ۱۰۱ هزار و ۵۸ میلیارد ریال به ۷۸  هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات در بازار دوم سهام هم با ۳۴.۷۹درصد کاهش از ۷۵ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال به ۴۹ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال رسید.

این در حالی است که ارزش معاملات در بازار بدهی صعودی بود و با ۱۱۳.۴۱ درصد افزایش از ۳۳۰۷ مییلیارد ریال در هفته قبل به ۷۰۵۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز نزولی بود به طوری که به ترتیب با ۱۹.۳۷ درصد و ۲۳.۸۲ درصد کاهش مواجه شد. بر این اساس ارزش معاملات در بازار مشتقه از ۱۵۶ میلیارد ریال به ۱۲۶ و ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله از ۶۸ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال به ۵۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال رسید.

ترمز شاخص‌ها دوباره کشیده شد

شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت ۲.۹۵ درصد کاهش یافت و از یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد به یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید.

شاخص  کل با معیار هم وزن هم با ۵.۲۳ درصد کاهش از ۳۹۷ هزار و ۲۶۳ واحد تا ۳۷۶ هزار و ۴۷۲ واحد کاهش یافت.

دیدگاه خود را ارسال کنید