اخبار بورس| بازار بورس| شاخص بورس

چراغ سبز بورس در روز اول زمستان

بازار سهام در میانه آخرین روز معاملاتی هفته با رشد چشم‌گیر در شاخص کل مواجه بوده است. کارشناسان به ادامه این روند امیدوارند.

چراغ سبز بورس در روز اول زمستان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 شاخص کل در میانه بازار امروز با حدود ۳۲ هزار واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس از نیمه آبان تا کنون این میزان رشد را تجربه نکرده بود. فارس، فملی، فولاد و شستا در شاخص کل بورس تاثیر مثبت بیشتری داشتند. ارزش معاملات نیز در میانه بازار حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان است.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: فشار فروش هفته‌های اخیر تا حدودی با تعیین تکلیف بودجه و اتخاذ تصمیماتی در خصوص متغییرهای موثر بر بازار سرمایه، از بین رفته است.

وی افزود: با مشخص شدن ۱۰ بند پیشنهادی دولت سیگنال مثبت به بازار داده شد و خیال بورس تا حدودی راحت شد و نتیجه روی تابلوی معاملات قابل مشاهده است. البته روندهای صعودی با شک و تردید شروع می‌شوند و از نظر تابلوی معاملات باید چندین بار شاهد حمله خریداران باشیم تا بتوانیم به نتیجه‌گیری رشد در بورس برسیم.

میرزایی اظهار کرد: در حوزه ورود نقدینگی، حقیقی‌ها زیاد اولویت بازار نیستند و اکنون برای رشد به پول حقوقی‌ها نیاز است. روی نمادهای متعدد می‌بینیم که حقوقی‌ها بعد از مدت‌ها خریدار بودند. این یک سیگنال مثبت و نشانه‌ای برای شروع روند مثبت در بازار است.

این کارشناس اظهار کرد: به بازار خوش‌بینم و امیدوارم این روند برای چند روز ادامه‌دار باشد. شاخص کل بورس روی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد مقاومت دارد و باید ببینیم واکنش بازار در آن محدوده چه خواهد بود.

افزایش قیمن سنگ‌آهن با نمادهای بورسی چه می‌کند؟

میرزایی در خصوص افزایش قیمت سنگ‌آهن گفت: این موضوع روی شرکت‌های معدنی و گروه سنگ‌آهن تاثیر مثبت دارد. اما بحث سنگ‌آهن باید با زنجیره خودش در نظر گرفته شود.

وی افزود: وقتی در این کامودیتی افزایش قیمت داریم، هر چقدر یک شرکت در ابتدای کامودیتی باشد تاثیر مستقیم و کوتاه‌مدت بیشتری می‌پذیرد و از سوی دیگر اگر شرکت در زنجیره فولاد باشد طبیعتا آثار منفی دارد. به طور کلی هر چقدر شرکت‌ها به سمت سنگ‌آهنی بودن نزدیک باشند تاثیر بیشتری خواهند گرفت.

دیدگاه خود را ارسال کنید