بورس|پیش بینی جالب بورس در هفته آینده| شاخص بورس تغییر می کند؟

پیش بینی جالب بورس در هفته آینده| شاخص بورس تغییر می کند؟

طبق تحلیل کارشناسان، به نظر می ‌رسد تا مشخص شدن وضعیت برجام، معاملات در مسیری تعادلی باقی بماند و در این میان، شاخص کل و شاخص هم وزن همچنان روندی ساید و خنثی خواهند داشت. در صورت حصول توافق در مذاکرات برجام، اقبال با صنایع برجامی به ویژه بانکی ‌ها و خودرویی‌ ها خواهد بود. اما اگر اتفاق جدیدی پیرامون مذاکرات برجام رخ دهد، مسیر بازار سرمایه تا حد زیادی تغییر خواهد کرد.

پیش بینی جالب بورس در هفته آینده| شاخص بورس تغییر می کند؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

انتظار می‌رود بورس شنبه نیز همانند روزهای گذشته در مسیر تعادلی حرکت کند و تغییر خاصی در معاملات وجود نداشته باشد. اما اگر اخبار جدیدی از مذاکرات برجام مخابره شود، بورس از روند فرسایشی و خنثی خارج خواهد شد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند بورس را بررسی کرد و گفت: به نظر می‌رسد معاملات کم رمق و بی‌جانی در انتظار معامله‌گران روز شنبه باشد. بازار در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای است و به تبع با مخابره شدن اخبار جدید در روزهای آینده، وضعیت بورس متفاوت خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این با رسیدن به پایان سال، معاملات بورس همانند سال ‌های گذشته رونقی ندارد و اغلب سهامداران صرفا نظاره‌گر بوده و دست به معامله نمی‌زنند. بحران اوکراین و عرضه اولیه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از دیگر عواملی است که بازار  این روزها را تحت تاثیر قرار داده و سهامداران را محافظه‌کار کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در این بین اخباری که از مذاکرات برجام مخابره می‌شود، تنها عاملی است که می‌تواند بورس را از روند فرسایشی و خنثی خارج کند و رونق را به معاملات بازگرداند.

وی بیان کرد: انتظار می‌روند روند تعادلی شاخص کل و شاخص هم وزن در روزهای آینده ادامه داشته باشد و تغییر خاصی در روند بازار ایجاد نشود. اما با مشخص شدن نتیجه مذاکرات برجام، مسیر بازار تا حد زیاد مشخص می‌شود و صنایع برجامی ورود نقدینگی خواهند داشت.

دیدگاه خود را ارسال کنید