اخبار سلبریتی | ترانه علیدوستی | برادران لیلا | جشنواره کن

استوری جنجال برانگیز ترانه علیدوستی | توقیف فیلم برادران لیلا

فیلم پر افتخار و اکران شده در جشنواره کن "برادران لیلا" بر پرده ها سینما ایران اکران نخواهد شد. وزارت ارشاد از توقیف فیلم پر افتخار برادران لیلا گفت.

استوری جنجال برانگیز ترانه علیدوستی | توقیف فیلم برادران لیلا
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

ترانه علیدوستی از بازیگران توانمد ایرانی است. ترانه علیدوستی متولد 1360 می باشد. ترانه علیدوستی دوست صمیمی باران کوثری است. ترانه علیدوستی در سه دوره جشنواره فرانسه و گوتنبرگ به عنوان داور حضور یافت. ترانه علیدوستی به مدت 5 ماه به اتهام نشز اکاذیب و تبلیغ علیه نظام در حبس تعزیری گذارند.

فیلم سینمایی برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی و با نقش آفرینی سعید روستایی با بازی سعید پورصمیمی، ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، جزو گران ترین تولید چند سال اخیر سینما، برای نخستین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه منتقدین را به دست آورد. این حضور اما با حواشی فراوانی همراه بود. علاوه بر اظهارنظرهای برخی عوامل فیلم از جمله پیمان معادی درباره شرایط اقتصادی در ایران که سرنوشت فیلم «چیزهایی که می‌کُشی» به تهیه‌کنندگی او که در مسیر تولید بود را در هاله‌ای از ابهام فرو برده، رفتار نوید محمدزاده و فرشته حسینی در فرش قرمز نیز چالش برانگیز بوده است.

ترانه علیدوستی

با این حال چالش اصلی، حضور این فیلم در جشنواره کن پیش از دریافت پروانه نمایش است و تداوم این اتفاق با نمایش این فیلم در جشنواره مونیخ است؛ اتفاقی که واکنش‌های علنی متولیان سازمان سینمایی را نیز در پی داشت. چندی پیش هیاتی در سازمان سینمایی برای تعیین تکلیف این فیلم، به تماشای آن پرداخت و تهیه کنندگان نیز علنی درخواست کردند یا پروانه فیلم صادر و یا رسماً اعلام شود که فیلم توقیف است. این درخواست چندان مرسوم نیست و تهیه کنندگان سعی می‌کنند با ریش سفیدی فیلم را برهانند.

روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی روز یکشنبه 29 خرداد با بیان این مطلب که عملکرد مجموعه دست‌اندرکاران فیلم برادران لیلا به گونه‌ای بود که متاسفانه این فیلم در دام حاشیه‌های خودساخته زیادی افتاد به نحوی که ارگان‌های دیگر که وظایفی فراسازمانی داشتند نیز بناچار وارد ماجرا شده و تصمیمات سختی درباره آن گرفتند، خاطرنشان کرد: «اکنون دیگر اکران فیلم برادران لیلا در اختیار سازمان سینمایی نیست و امیدوارم تلاش تهیه‌کننده و دست‌اندرکاران فیلم برای بازگرداندن آن به مسیر طبیعی اکران با موفقیت همراه باشد! طبیعتاً سازمان سینمایی نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود از همه ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد برای حل مشکل این فیلم استفاده خواهد کرد.»

اکنون اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی با صدور اطلاعیه‌ای رسماً اعلام کرد: «فیلم سینمایی برادران لیلا به کارگردانی سعید روستایی بدون طی کردن تشریفات و روند قانونی برای جشنواره فیلم کن ارسال شده بود. از آن جایی که این فیلم بدون اخذ پروانه نمایش و بی‌توجه به مقررات و برخلاف آئین نامه حضور آثار در محافل و جشنواره‌های بین‌المللی که طبق (ماده پنج آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید، ویدیو و صدور پروانه نمایش آنها) و علیرغم تاکید مسئولین سازمان سینمایی مبنی بر ضرورت تبعیت از قوانین و مقررات، به جشنواره کن ارسال شده بود. معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با هدف مساعدت، تسهیل و تصحیح حضور و حل مشکل فیلم از تهیه‌کننده و کارگردان آن خواست تا طی جلساتی وضعیت و شرایط فیلم و فرایند آن را بررسی نمایند.

 بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی (زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۶۲) بازیگر ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است. او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود. علیدوستی در سال ۱۳۸۰ در اولین تجربهٔ سینمایی خود برای فیلم من، ترانه ۱۵ سال دارم برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است. او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دورهٔ برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، نوشته آلیس مونرو به‌دست‌آورد. ترانه علیدوستی در ویژه‌نامه شماره ۱۰۰ ماهنامه صنعت سینما که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب ۱۳۰ نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد. همچنین در سال ۱۳۹۰، مجله فیلم او را بهترین بازیگر زن دهه ۸۰ انتخاب کرد.

ترانه علیدوستی بازیگر محبوب و مشهور کشورمان متولد 22 دی 1362 در تهران است. او در دبیرستان در رشته تجربی تحصیل نموده و دارای دیپلم کامپیوتر است و به زبان انگلیسی نیز تسلط زیادی دارد.

​ ترانه علیدوستی

خانواده ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی فرزند نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان سابق فوتبال می باشد. حمید علیدوستی متولد ٢١ اسفند ١٣٣4  در دوران جوانی در پست مهاجم برای تیم های تهران جوان، هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

ترانه علیدوستی دارای یک برادر به نام پویان بود که سال 1383 در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است. این ماجرا حوالی زمانی رخ داد که ترانه مشغول بازی در فیلم چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی بود.

ترانه علیدوستی

ازدواج ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی تابستان 1390 در 26 سالگی با آقای علی منصور ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد. همسر ترانه علیدوستی تجربه بازیگری دارد و در فیلم سینمایی من به کارگردانی سهیل بیرقی نقش شخصیتی به نام مجتبی براتی را بر عهده داشت.

علیدوستی در سال 1379 زمانی که 17 ساله بود، در کلاس های بازیگری «امین تارخ» شرکت کرد و یکسال بعد در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» در نقش ترانه پرنیان به بازیگری پرداخت که بازی درخشان وی 4 جایزه معتبر داخلی و خارجی از جمله سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر را برایش به همراه داشت.

 

ترانه علیدوستی

ترانه در دورهٔ راهنمایی، دو سال در هنرستان موسیقی تحصیل کرد و نحوه زدن کلارینت و پیانو را آموخت.

او دورهٔ دبیرستان زمانی که مشغول تحصیل در رشتهٔ علوم تجربی بود، در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد و برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم از طریق همین کلاس ها انتخاب شد و با بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش افتاد که سرانجام در رشتهٔ کامپیوتر دیپلم گرفت.

ترانه علیدوستی متولد 22 دی 1362 در تهران ، بازیگر و مترجم است.دیپلمه رشته کامپیوتر می‌باشد که در مدرسه رشته تجربی خواند و به زبان انگلیسی هم تسلط دارد و از 17 سالگی بازیگری را آغاز کرده است.او خود را بعنوان یک مادر و فمینیست (حامی حقوق زنان) معرفی می‌کند.

پدرش «حمید علیدوستی» بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال است، مادرش «نادره حکیم الهی» سنگ‌ تراش و مجسمه‌ ساز است.پویان علیدوستی که تنها برادرش محسوب می‌شود، سال 1383 در مراسم جشن چهارشنبه سوری بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است.

​ ترانه علیدوستی

کلاس‌های بازیگری و شروع کار ترانه علیدوستی

علیدوستی در سال 1379 زمانی که 17 ساله بود، در کلاس های بازیگری «امین تارخ» شرکت کرد و یکسال بعد در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» در نقش ترانه پرنیان به بازیگری پرداخت که بازی درخشان وی 4 جایزه معتبر داخلی و خارجی از جمله سیمرغ بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر را برایش به همراه داشت.

شهرت ترانه علیدوستی

بعد از بازی در فیلم «من ترانه 15 ساله دارم» در سال 1387 وقتی 25 ساله بود با حضور در فیلم «درباره الی» دوباره خود را بر سر زبان ها انداخت اما شهرت عجیب او سال 1393 با سریال «شهرزاد» در شبکه خانگی شروع شد.علیدوستی همچنین در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی سال 1396 نیز حضور درخشانی داشت.

ترانه علیدوستی

او در فیلم ‌های فیلم ‌سازان برجسته ای چون رسول صدرعاملی و واروژ کریم ‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و عناوین فراوان سینمایی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن، پنجاه‌ و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر را گرفته ‌است. او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.

او سابقه بازی در فیلم و سریال هایی همچون پذیرایی ساده، آسمان زرد کم عمق، هرچی خدا بخواهد، کنعان، فروشنده، شهر زیبا، شهرزاد، من ترانه ۱۵ سال دارم، مادر قلب اتمی و درباره الی را در کارنامه هنری خود دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید