آلودگی هوا | وضعیت خطرناک هوا

آلودگی فجیع امروز هوا تهران دردسر ساز شد | این افراد بیمارستانی شدند

آلودگی هوا در تهران باعث به خطر افتادن جان این همشهریان شد.

آلودگی فجیع امروز هوا تهران دردسر ساز شد | این افراد بیمارستانی شدند
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شاخص برخط ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در ساعت ۳ بامداد امروز (۱۲ تیرماه) به عدد ۳۳۴ رسید اما به‌تدریج از میزان غلظت ذرات معلق کاسته شد و تا ظهر روز یکشنبه که شاخص برخط آلاینده مذکور در عدد ۱۴۶ قرار گرفت. در برخی ساعات نیز به زیر ۱۱۰ نیز رسید اما در ساعات اخیر دوباره با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه شده‌ایم به‌گونه‌ای که موجب تعطیلی تمام ادارت، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز دو شهر فیروزکوه و دماوند طی فردا ( ۱۳ تیرماه) شده است.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده‌ شاخص هم‌اکنون هوای تهران «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» با میانگین ۳۱۹ است و کیفیت هوا در وضعیت خطرناک قرار دارد.

آلاینده‌ شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون» با میانگین ۱۷۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم گزارش شد.

پیش بینی کیفیت هوای روزهای آینده

پیش‌بینی این وبسایت از هوای روزهای آینده تهران نیز همچنان ناسالم است. طبق این پیش‌بینی هوای فردا با شاخص ۱۸۴ آلوده‌تر از امروز خواهد بود. روز سه‌شنبه آلایندگی موجود در هوا مقداری کاهش خواهد داشت و به ۱۵۳ می‌رسد اما همچنان ناسالم تلقی می‌شود. از روز چهارشنبه آلودگی تهران رو به کاهش می‌رود و تا یکشنبه آینده به ۷۹ می‌رسد.

آلودگی تهران، شهری با ۸٫۷ میلیون نفر جمعیت دلایل زیادی دارد. از جمله این دلایل موقعیت جغرافیایی این شهر است. عمده آلایندگی تهران از تردد خودروها که سوخت‌هایی با کیفیت پایین و غیراستاندارد مصرف می‌کنند ناشی می‌شود. همچنین تعداد زیادی از این خودروها خارج از رده هستند و برای تردد در جاده‌ها استاندارد محسوب نمی‌شوند.

کارخانه‌ها و مناطق صنعتی زیادی در اطرف شهر تهران قرار دارند که بسیاری از آنها برای ماشین‌آلات سنگین خود از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و این امر سبب افزایش آلودگی محیط زیست در طول سال می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید