اخبار فوری | حادثه ترور | حادثه قتل و ترور

نخست وزیر سابق ژاپن ترور شد | شینزو آبه جان باخت

جزئیات ترور نخست وزیر ژ اپن را در این گزارش بخوانید.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن ساعاتی پیش مورد سوء‌قصد افراد ناشناس قرار گرفت. عاملان تیراندازی دستگیر شدند، اما انگیزه و هدف آنها هنوز مشخص نیست. رسانه‌های ژاپنی ساعاتی پیش اعلام کردند نخست‌وزیر پیشین این کشور هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

اِن‌اِچ‌کِی ژاپن رسما تایید کرد که «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق این کشور بر اثر شدت جراحات وارده در پی ترور شدن حین سخنرانی در شهر نارا، جان خود را از دست داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی اقدام تروریستی سوء‌قصد به نخست‌وزیر سابق ژاپن ضمن محکومیت این اقدام گفت: به‌عنوان یک کشور قربانی تروریسم که رهبران بزرگی را از سوی تروریست‌ها از دست داده است، خبر نخست‌وزیر پیشین ژاپن را از نزدیک و با نگرانی دنبال می‌کنیم.

ناصر کنعانی افزود: جمهوری ایران این اقدام تروریستی را به شدت محکوم می‌کند. «شینزو آبه»، نخست‌وزیر پیشین ژاپن ساعاتی پیش هنگام سخنرانی در شهر «نارا» از پشت سر، هدف چند گلوله قرار گرفته است.

گفته می‌شود آبه به بیمارستان منتقل شده و بنا بر گزارش‌ها هم‌اکنون بیهوش است. شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن به نقل از منابع آتش‌نشانی حاضر در محل حادثه اعلام کرد شینزو آبه «هیچ گونه علائم حیاتی از خود نشان نمی‌دهد».

نیرو‌های امنیتی عامل تیراندازی را دستگیر کرده‌اند. انگیزه و هدف عامل یا عاملان ترور نخست‌وزیر پیشین ژاپن هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

«فومیو کیشیدا»، نخست‌وزیر ژاپن نیز پس از اعلام این خبر، کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرده و به پایتخت بازگشته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید