اخبار اقتصادی | یارانه عیدی | یارانه ویژه عید غدیر | یارانه عیدی بازنشستگان

عیدی به مناسبت عید غدیر در قالب یارانه نقدی به این افراد تعلق می گیرد!

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از واریز مبلغی به عنوان عیدانه بازنشستگان خبر داد.

عیدی به مناسبت عید غدیر در قالب یارانه نقدی به این افراد تعلق می گیرد!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعلام نتایج مشمولان دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا اواخر تیرماه خبر داد و گفت: مبلغ وام ضروری سال ۱۴۰۱ از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰۰ هزار نفر اعطا می‌شود.

محمود مرتضایی فرد درباره زمان اعلام نتایج ثبت نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ثبت نام اینترنتی وام ضروری سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد.

وی افزود: بررسی سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل در حال انجام است و نتایج نهایی واجدان دریافت وام، اواخر همین ماه اعلام و اولین نوبت وام در مرداد ماه به حساب گروه اول واریز می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه کارمزد این وام چهار درصد است گفت: ۳۰۰ هزار نفر مشمول این وام ضروری هستند و وام مذکور را در هشت نوبت دریافت می کنند.

مرتضایی فرد اضافه کرد: طی توافقات انجام شده با بانک عامل، اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری افزایش یافته و مبلغ این وام در سال جاری از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: ۲۴ هزار نفرباقی مانده از ثبت نام کنندگان دوره قبل وام مشمول دریافت مبلغ ۱۵ میلیون تومانی هستند.

افزایش حقوق بازنشستگان تا ۱۰ میلیون چقدر اضافه شد؟

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۵۹ درصد از مستمری بگیران استان حداقل بگیر هستند و ۱۰ درصد بالای ۱۰ میلیون و ۳۱ درصد بین حداقل تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۵۹ درصد از مستمری بگیران استان حداقل بگیر هستند و ۱۰ درصد بالای ۱۰ میلیون و ۳۱ درصد بین حداقل تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

علیرضا حسینی روز سه شنبه ۲۱ تیرماه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از چالش های بزرگ آینده و حال، صندوق های بازنشستگی هستند که باری بر دوش دولت می گذارند.

وی افزود: بنابر آمار اردیبهشت ۱۴۰۱، جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی به ۹۹۱ هزار و ۶۲۶ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه ۱.۶۳ درصد افزایش داشته و بیمه شدگان اصلی استان به ۳۲۴ هزار و ۸۷۸ نفر با ۳.۷۰ درصد صعود رسیده است، همچنین بیمه شدگان اجباری نیز با ۲.۳۰ درصد رشد به ۲۲۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است. سال گذشته ۶ هزار نفر بازنشسته شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه جمعیت دریافت کننده بیمه بیکاری استان ۳۰ درصد کاهش داشته، تصریح کرد: سال گذشته بخشنامه مشترک بین تامین اجتماعی و وزارت کار منعقد شد که بر همین اساس با اقدامات صورت گرفته، در این حوزه کاهش رخ داده است.

حسینی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بحث بیمه فراگیر خانواده ایرانی جز ۵ یا ۶ استان اول در کشور است، بیان کرد: همچنین جمعیت بیمه شده حرف و مشاغل آزاد امسال به ۳۲ هزار و ۸۹۵ نفر رسیده که افزایش ۴۶ درصدی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تکالیف سازمان حمایت از تولید است، اضافه کرد: سال گذشته و امسال شعار سال مبتنی بر حمایت از تولید بوده که از همان ابتدای سال گذشته کار در این خصوص آغاز شد، در ابتدای کار، بدهکاران معوق استان بدهی بالغ بر هزار میلیار داشتند اما سال گذشته با استفاده از قوانین و طرح ها مختلف از جمله قانون بخشودگی جرائم، ۹۹ درصد بدهکاران استان تعیین تکلیف کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بدهی معوق استان به کمتر از ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده که ۳۰۰ میلیارد آن در حال پرداخت است یک سوم بدهی معوق استان مربوط به آذرآب است ولی ما چاره ای جز حمایت از این صنعت نداریم. یکی از اهداف و وظایف این است که کارفرمایان و کارگران دچار چالش نشوند. ۹۵ درصد کارفرمایان حق بیمه را منظم پرداخت می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه آمار جمعیت مستمری بگیر استان در حال حاضر ۹۹ هزار و ۴۱۷ نفر است بیان کرد: از این تعداد ۶۵ هزار و ۱۱۴ نفر بازنشسته و ۳۶۱۷ نفر از کارآفتاده و ۳۰ هزار و ۶۸۶ نفر بازماندگان هستند.

وی با اشاره به افزایش حقوق برای بازنشستگان در سال جاری اضافه کرد: برای حداقل بگیران ۵۴.۷ درصد افزایش لحاظ شده و سایر سطوح دستمزدی، از حداقل تا ۱۰ میلیون تومان، ۱۰ درصد و بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق، ۱۰ درصد افزایش داشته اند. ۵۹ درصد از مستمری بگیران استان حداقل بگیر هستند و ۱۰ درصد مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون و ۳۱ درصد بین حداقل تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در خصوص منابع سازمان اضافه کرد: سال گذشته منابع استان ۵۰۴۹ میلیارد تومان بوده که ۵۷۷۱ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۶۴۵ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری و ۸۶۷ میلیارد ریال مزایای کوتاه مدت پرداخت شده است.

حسینی تاکید کرد: در سطح استان مرکزی ۲۳ هزار کارگاه فعال وجود دارد که ۱۷ هزار کارگاه بین ۱ تا ۵ کارگر، ۲۱۷۱ کارگاه بین ۶ تا ۱۰ کارگر، ۷۶۵ کارگاه بالای ۵۰ کارگر دارند.

وی از افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی تامین اجتماعی با ظرفیت ۱۵۰۰ صندلی در مهر ماه امسال برای بازنشستگان و کارگران خبر داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید