اخبار حوادث | آخرین اخبار سیل | اخبار حوادث روز

آخرین جزئیات خسارات و مصدومین از حادثه سیل محدوده امامزاده داوود | آمار جدید کشته شدگان

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: با خارج شدن پیکری جدید از زیر گل و لای سیلاب تعداد کشته شدگان سیل امام زاده داوود به ۵ نفر رسید.

آخرین جزئیات خسارات و مصدومین از حادثه سیل محدوده امامزاده داوود | آمار جدید کشته شدگان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آخرین جزئیات از جاری شدن سیلاب در تهران چیست؟

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: با خارج شدن پیکری جدید از زیر گل و لای سیلاب تعداد کشته شدگان سیل امام زاده داوود به ۵ نفر رسید.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: هنوز برآورد دقیقی از مفقودی‌های سیل تهران نداریم.

استاندار تهران با اشاره به تعداد مفقودی‌هاس سیل امام‌زاده داوود تا این لحظه گفت: ۹ تن مفقود شده‌اند و احتمال افزایش تعداد آن‌ها وجود دارد.

 

محمد مخبر معاون اول رئی

حادثه

س جمهور، روز پنجشنبه در گفتگو با محسن منصوری استاندار تهران به ضرورت تسریع در عملیات نجات مفقودین تاکید کرد و  دستور داد تا تمامی امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول هر چه سریعتر در اختیار نیروهای عملیاتی و امدادرسان قرار گیرد.

مجتبی خالدی در گفتگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۱:۳۶ بامداد امروز فردی با مرکز فوریت‌های ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و از وقوع سیلاب در محدوده امام‌زاده داوود (ع) خبر داد.

خالدی با بیان اینکه همزمان اتاق بحران در سازمان اورژانس کشور نیز فعال شده و معاون عملیات اورژانس کشور به محل اعزام شد، گفت: تا حوالی امام‌زاده داوود (ع) خبری از وقوع سیلاب نبود، اما با حضور عوامل اورژانس در این محل مشاهده شد که در چند نقطه رانش زمین رخ داده و جاری شدن سیلاب سبب وارد شدن گل و لای به محوطه داخلی امام‌زاده شده است.

خسارات ناشی از سیلاب در امامزاده داوود (ع)

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعدادی خودرو در گل و لای گیر کرده بود، گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از مصدومیت شش تن است که در این میان مصدومیت چهار نفر شدید است که این افراد در اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در حال دریافت خدمات درمانی هستند. البته احتمال افزایش مصدومان در این حادثه وجود دارد.

خالدی با بیان اینکه از سازمان مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر درخواست تیم جستجو و نجات انجام شده است، گفت: همچنین بالگرد اورژانس البرز نیز آماده پرواز در منطقه است و با روشن شدن هوا نسبت به پرواز و گشت زنی در این محدوده اقدام خواهد شد.

وی از قطع برق در این محدوده نیز خبر داد و گفت: امدادرسانی در این محدوده همچنان ادامه دارد و دو بیمارستان شهدای تجریش و حضرت رسول نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. همچنین بخشی از کف صحن امام‌زاده نیز ریزش کرده است.

رئیس‌جمهور از استاندار تهران خواست تا کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

همچنین سازمان تاکسیرانی شهر تهران ، خدمت رسانی به شهروندان ساکن این بخش را در دستور کار قرار داد.بر این اساس اعزام ون و ارایه خدمات رایگان به شهروندان در محدوده واقع در حدفاصل امام زاده داوود (ع) تا میدان کوهسار از جمله موارد در نظر گرفته شده به این منظور به شمار می رود.

اعزام ۵ گروه نجات از سوی آتش‌نشانی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، درباره ماموریت آتش‌نشانی تهران در سیلاب رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) گفت: این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست و آتش‌نشانان تهران به عنوان نیروی کمکی به این محل اعزام شده‌اند. با این وجود عوامل آتش‌نشانی جزو اولین نیروهای امدادی حاضر در این منطقه بودند.

وی با بیان اینکه این حادثه در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود (ع) ، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده بود، گفت: پنج گروه نجات آتش‌نشانی تهران در حال حاضر در محل حضور داشتند و در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند. طبق گزارش‌های اولیه جاری شدن سیلاب سبب ورود مقادیری گل و لای به برخی از اماکن از جمله محوطه امامزاده داوود (ع) شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند. اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است.

همچنین به گزارش صدا وسیما، بارش شدید باران که از دیشب آغاز شد و صبح امروز ادامه داشت در منطقه بایجان محدوده پلیس راه موجب وقوع سیلاب و بسته شدن محور هراز شد.

راهداران اکنون در محل حادثه مستقر و در حال پاکسازی و بازگشایی موقت راه هستند و بر اساس پیش بینی ها این محور تا ظهر امروز بازگشایی می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید