اخبار سلبریتی | اخبار بازیگران | جدید ترین اخبار بازیگران

چالش جدید و عجیب برای بازیگران معروف | استفاده از مترو توسط بازیگران معروف + عکس

عکسی از حضور علی فروتن و حمید گلی در متروی تهران.

چالش جدید و عجیب برای بازیگران معروف | استفاده از مترو توسط بازیگران معروف + عکس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

عکسی از حضور علی فروتن و حمید گلی معروف به عموهای فیتیله‌ای  در متروی تهران که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

اخبار سلبریتی

عموهای فیتیله‌ای نام گروهی متشکل از محمد مسلمی و حمید گلی و علی فروتن که اعضای سابق گروه تئاتر «چهره نما» بودند با که هم به صورت مستقل با عنوان هنری (عموهای فیتیله‌ای) در مجموعه‌های تلویزیونی و تئاتر ها برای کودکان نقش اصلی را اجراء می‌کردند. این گروه در فروردین ماه سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در تلویزیون ایران آغاز کردند.

تاریخچه تشکیل گروه عموهای فیتیله‌ای

مسلمی، گلی و فروتن در سال ۱۳۶۴ زمانی که در مدرسهٔ هنر و ادبیات صدا و سیما بودند، گروهی به نام گروه تئاتر چهره‌نما تشکیل دادند. اولین کار حرفه‌ای این گروه با نام جنگ زنگ بیداری برای گروه کودک شبکه یک در سال ۱۳۶۷ انجام شد. از آن زمان فعّالیت این گروه عمدتاً به صورت اجراهای زنده در برنامه‌های کودکان در تلویزیون ایران بوده‌است، اگر چه اجراهای زندهٔ دیگری نیز به صورت سیّار داشته‌اند، از جمله در اردوگاه‌های افغان پس از جنگ افغانستان.

اولین برنامهٔ این گروه در سری فیتیله‌ای‌ها برنامهٔ فیتیله جمعه تعطیله بود که از فروردین سال ۱۳۸۱ با تهیه‌کنندگی مجید قناد تولید و از شبکه دو تلویزیون ایران پخش می‌شد. در اسفند ۱۳۸۹ خبرهای ضد و نقیضی راجع به پایان تولید این برنامه منتشر شد که بعداً به اختلاف نظرها بین گروه فیتیله‌ای‌ها و تهیه‌کنندهٔ برنامه مربوط دانسته شد. این در حالی است که در ده ماه همان سال خبر جدایی قناد از این برنامه داده شده بود و رفتن قناد برای «حفظ جذابیت برنامه» توصیف شده‌بود.

جنجال توهین عموهای فیتیله‌ای به ترک زبانان

در سال ۱۳۹۰ خبر از بازگشت این برنامه به شبکه دو داده شد. برنامهٔ جدید با نام فیتیله ۲ و در زمانی جدید (جمعه‌ها ساعت ۲ بعد از ظهر) از شبکه ۲ پخش می‌شود. این برنامه ابتدا قرار بود با نام «فیتیله شبانه» و برای پخش از شبکه دو در جمعه شب‌ها تولید شود اما بعداً ساعت پخش آن به بعد از ظهر جمعه تغییر کرد. این برنامه تا سال ۱۳۹۲ توسط محمود شهریاری اجرا می‌شد و پس از آن مهرداد نظام آبادی اجرای آن را بر عهده گرفت.

این برنامه سرانجام در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۴ به دلیل پخش سکانس جنجالی هتل فیتیله ای و توهین به ترک‌زبانان توسط صدا و سیما تعطیل اعلام شد. پخش این سکانس جز جنجالی ترین حواشی های صدا و سیما محسوب شد و اعتراض اقوام ترک ایران را به همراه داشت.

همچنین در سال ۱۳۹۰ این گروه از شروع فعالیت سینمایی خوب خبر داد. اولین فیلم این گروه «فیتیله و ماه پیشونی» نام داشت که در سال ۱۳۹۰ تصویربرداری آن آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ در سینماهای ایران به نمایش درآمده که کارگردانی آن را آرش معیریان بر عهده داشت که با استقبال خوبی مواجه شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید