یارانه نقدی | فوری: یارانه 400 هزار تومانی حذف شد؟ | یارانه بگیران بشتابید

فوری: یارانه 400 هزار تومانی حذف شد؟ | یارانه بگیران بشتابید

دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی معرف احمدی نژاد را در کنار یارانه کمک معیشتی دولت روحانی همراه با یارانه ای که برای جبران گرانی ها حاصل از حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته بود را یک کاسه کرد و با این اقدام میزان پرداخت یارانه به مردم را برای قشر متوسط به بالای جامعه ۳۰۰ هزار تومان و دهک های پایین درآمدی نیز ۴۰۰ تومان در نظر گرفت.

فوری: یارانه 400 هزار تومانی حذف شد؟ | یارانه بگیران بشتابید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

اطلاعات مهم درباره حذف یارانه نقدی

پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی که منجر به آزاد سازی قیمت کالاهای اساسی و رشد چند برابری بهای آنها در بازار شد، دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی طرح ارائه کالابرگ و یا کارت الکترونیکی را برای جبران گرانی ها مطرح کردند تا مردم با استفاده از آن اقلام اساسی مورد نیاز خود نظیر گوشت، مرغ؛ تخم مرغ، لبنیات، روغن و … را با قیمت مناسب از فروشگاهها تهیه کنند.

در این طرح دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی معرف احمدی نژاد را در کنار یارانه کمک معیشتی دولت روحانی همراه با یارانه ای که برای جبران گرانی ها حاصل از حذف ارز ترجیحی در نظر گرفته بود را یک کاسه کرد و با این اقدام میزان پرداخت یارانه به مردم را برای قشر متوسط به بالای جامعه ۳۰۰ هزار تومان و دهک های پایین درآمدی نیز ۴۰۰ تومان در نظر گرفت و اعلام شد؛ چنین یارانه ای تا آماده سازی برای ارایه کالا برگ یا کارت الکترونیکی فعلا بصورت نقدی به مردم پرداخت می شود. حال با گذشت ۷ ماه از سال اما خبری از کالا برگ نیست و هر ماه یارانه جدید سر موقع به حساب سرپرستان خانوارواریز می شود.

طیبه حسینی  افزود:  بنابر آخرین آمار مجموعه یارانه بگیران تا پایان شهریور ۷۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۸۹ نفر هستند.

وی اضافه کرد: از اردیبهشت امسال با اصلاح نظام یارانه و آزادسازی ارز، پرداخت یارانه های جدید تحت عنوان یارانه نقدی کمک معیشتی آغاز شد. در آن زمان تعدادی از یارانه بگیران حذف شدند که بسیاری از افراد به این تصمیم اعتراض داشتند. هر چند ستاد هدفمندی یارانه اعلام کرد که افراد از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: بنابر آخرین آمار یک میلیون و ۶۹۰ هزار و ۹۵۷ خانوار دهک ۱۰ اعلام شده بود که از این تعداد ۵۰۷ هزار و ۹۳۰ خانوار در بازبینی صورت گرفته دهک اول تا نهم شناخته شدند.

به گفته او، از افرادی که طی سال های قبل یارانه نمی گرفتند، یک میلیون و ۱۹۴ هزار خانوار آمدند و ثبت نان جدید انجام دادند که در نهایت از این تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۵۴ خانوار دهک اول تا نهم بودند.

حسینی اظهار کرد: تا پایان شهریور مجموعه یارانه بگیران که ۷۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۸۹ نفر هستند، افرادی که تا سال ۱۴۰۱ یارانه نگرفتند، می توانند در سامانه https:my.gov.ir ثبت نام کنند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: هر ماه افرادی که ثبت نام می شدند، درخواست متقاضیان بازبینی می شود، چنانچه دهک اول تا نهم شناخته شوند به جمع یارانه بگیران اضافه می شوند و معوقات یارانه پرداخت می شود. اما کسانی که یارانه بگیر هستند، حذف جدید نداریم.

بنابر گفته حسینی، افرادی که وام یک میلیون تومانی گرفتند، اقساط ۳۵ هزار تومانی تا پایان سال از حساب سرپرستان خانوار کسر می شود.

این مقام مسئول گفت: ستاد هدفمندی یارانه برای افراد پیامکی مبنی بر وام ۱۰ میلیون تومانی ارسال نکرده است، افراد به هیچ عنوان وارد لینک ها نشوند.

براساس آخرین آمار ماهانه ۷۶ هزار میلیارد تومان یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید