قرعه کشی خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

دور جدید قرعه کشی خودرو شروع شد | خرید خودرو به قیمت کارخانه و تحویل فوری

بورس کالای ایران یکشنبه و دوشنبه هفته آینده میزبان عرضه ۵۸۴ دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی دو محصول گروه بهمن خواهد بود.

دور جدید قرعه کشی خودرو شروع شد | خرید خودرو به قیمت کارخانه و تحویل فوری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

قرعه کشی خودرو

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران، 196 دستگاه فیدلیتی 5 نفره و 196 دستگاه فیدلیتی 7 نفره روز یکشنبه 22 آبان‌ماه و 192 دستگاه دیگنیتی روز دوشنبه 23 آبان عرضه می‌شود که مبلغ پیش پرداخت برای شرکت در حراج، 30 درصد مبلغ پایه است.

در عرضه روز یکشنبه 22 آبان، از 196 دستگاه فیدلیتی 5 نفره، 98 دستگاه به رنگ سفید و 98 دستگاه مشکی خواهد بود و قیمت پایه نیز برای هر دو رنگ، 758 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.

به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعا 171میلیون و 919 هزار و 27 ریال (شامل 131 میلیون ریال مالیات و عوارض شماره گذاری، 435 هزار ریال هوشمندسازی کارت خودرو، 500 هزار ریال هزینه خدمات پست، 2 میلیون و 800 هزار ریال تولید پلاک و شماره گذاری و 37 میلیون و 184 هزار و 27 ریال بیمه شخص ثالث) اضافه می‌شود.

در عرضه روز یکشنبه 23 آبان، همچنین 196 دستگاه فیدلیتی 7 نفره شامل 98 دستگاه سفید و 98 دستگاه مشکی به قیمت پایه 772 میلیون تومان روی تابلو عرضه می‌رود.

به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه‌ها جمعا 173 میلیون و 919 هزار و 27 ریال (شامل 133 میلیون ریال مالیات و عوارض شماره گذاری، 435 هزار ریال هوشمندسازی کارت خودرو، 500 هزار ریال هزینه خدمات پست، 2 میلیون و 800 هزار ریال تولید پلاک و شماره گذاری و 37 میلیون و 184 هزار و 27 ریال بیمه شخص ثالث) اضافه می‌شود.

در عرضه روز دوشنبه 23 آبان نیز از 192 دستگاه خودروی دیگنیتی که قرار است عرضه شود، 48 دستگاه سفید با تریم مشکی، 48 دستگاه سفید با تریم قرمز، 48 دستگاه سفید با تریم مشکی و 48 دستگاه مشکی با تریم قرمز است. قیمت پایه دیگنیتی 821 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شد.

به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعا 394 میلیون و 419 هزار و 27 ریال (شامل 353 میلیون و 500 هزار ریال مالیات و عوارض شماره گذاری، 435 هزار ریال هوشمندسازی کارت خودرو، 500 هزار ریال هزینه خدمات پست، 2 میلیون و 800 هزار تولید پلاک و شماره گذاری، 37 میلیون و 184 هزار و 27 ریال بیمه شخص ثالث) افزوده می‌شود.

در مشخصات عرضه فیدلیتی و دیگنیتی قید شده که هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. همچنین درصد پیش پرداخت سفارش خرید 30 درصد اعلام شد. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود. 

قرعه کشی خودرو

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: ۲۰ درصد از سهم قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

علیرضا احمدی اظهار کرد: در راستای اجرای بند ف تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حسب پیگیری‌های مکرر ستاد و جلسات متعدد با نمایندگان وزارت صمت و خودروسازان، سهم ۲۰ درصدی از قرعه کشی مرحله اخیر خودروهای شرکت‌های تولید کننده داخلی به مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافت.

به نقل از تسنیم،‌ وی افزود: مشروط به اینکه در هنگام تحویل خودرو جدید خریدار، گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد، این در حالی است که در قانون بودجه ۱۰ درصد خودروهای قرعه‌کشی به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق می‌گیرد، بنابراین مصوبه مذکور مشوق مضاعفی برای اسقاط خودرو است.

وی ادامه داد: به‌ این ترتیب افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند و مشمول این طرح خواهند بود، می‌توانند از این پس در طرح فروش خودرو، ثبت‌نام کنند و به شرط برنده شدن کد ثبت‌نامی این افراد، از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت استعلام خواهد شد. چنانچه براساس کد ثبت‌نامی، خودرو فرسوده وجود داشت، منوط بر آنکه تا دو ماه آینده، شخص خودروی خود را اسقاط و گواهی اسقاط را ارائه دهد، خودروی مورد تقاضا، قابل تحویل خواهد بود.

بر اساس اعلام مدیرعامل ایران خودرو قرار است دو خودروی جدید از قرعه کشی خارج و وارد بورس کالا شوند. پای کدام خودروها به بورس باز می‌شود؟

چند وقتی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و در مدت چند مدل خودرو و کامیون در بورس عرضه شدند که سرمایه‌گذاران از این عرضه‌ها استقبال بسیار خوبی کردند. حال قرار است دو خودروی تارا و ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شوند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو شب گذشته گفت:  به دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانه، فروش خودرو برای ما با زیان است. با عرضه هایما در بورس از ضرر خارج شدیم.

وی تاکید کرد: به‌زودی تارا و ۲۰۷ از قرعه‌کشی خارج شده و در بورس کالا عرضه می‌شود.

مزیت عرضه خودرو در بورس چیست؟

بارها درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا صحبت شده است. اما اگر صحبت‌های شب گذشته مدیرعامل ایران خودرو را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که با عرضه خودرو در بورس کالا زیان کارخانه‌ها نیز کاهش می‌یابد. چرا که خودرو را بدون واسطه و با قیمت نزدیک کارخانه عرضه می‌شوند.

با عرضه خودرو در بورس کالا خریدار و فروشنده سود می‌کنند و دیگری دلالی در میان نیست. یعنی خریدار محصول خود را مستقیم از کارخانه می‌خرد و دیگر سود اضافه‌ای به دلال پرداخت نمی‌کند.

از سوی دیگر با عرضه خودور در بورس، بازار خودرو نیز به تعادل می‌رسد و به نوعی از دست دلالان خارج می‌شود. در حال حاضر نوسان قیمت خودرو در بازار آزاد با واسطه قیمت‌گذاری دلالان است و این افراد به دلخواه، قیمت خودرو را افزایش یا کاهش می‌دهند تا سود مطلوبی کسب‌ کنند.

ورود و جریان نقدینگی به بورس کالا نیز از دیگر مزیت‌های دیگر خودرو در بورس کالا است. به واسطه افزایش عرضه میزان ورود و جریان پول در بورس افزایش می‌یابد و این موضوع در بلند مدت می‌تواند به رشد بازار سرمایه کمک کند.

ثبات اقتصادی از مهم‌ترین مزیت‌ عرضه‌های بورس کالاست. خودرو یکی از محصولات مهم در اقتصاد کشور به حساب می‌آید و افزایش یا کاهش قیمت آن می‌تواند به طور مستقیم روی اقتصاد کشور اثرگذار باشد. به واسطه افزایش عرضه محصولات در بورس کالا، اقتصاد کشور نیز به نوعی به ثبات می‌رسد و کمتر دچار تحولات هفتگی و ماهانه می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید