قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو امروز 30شهریور

خبر مهم برای متقاضیان قرعه کشی خودرو | جزییات جدید از دور جدید قرعه کشی خودرو

نشست خبری سخنگوی وزارت صمت برگزار شد.

خبر مهم برای متقاضیان قرعه کشی خودرو | جزییات جدید از دور جدید قرعه کشی خودرو
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

قرعه کشی خودرو

نشست خبری امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، امروز چهارشنبه ۳۰مهر ماه در محل سالن مروارید نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

قالیباف در این جلسه در پاسخ به خبرنگار بازار بورس پیرامون زمان حذف قرعه کشی خودرو ظهار داشت: خبرهای خوبی در خصوص قرعه کشی خودرو در راه است. ما هر ماه قرعه کشی خواهیم داشت و در هر نوبت ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو عرضه خواهیم کرد.همزمان به تدریج طرح های قرعه کشی حذف خواهد شد. پیش بینی ما این است که در قرعه کشی آینده تمام محصولات سایپا از چرخه قرعه کشی خارج خواهد شد. همچنین تارا اولین محصول از خانواده ایران خودرو خواهد بود که از چرخه قرعه کشی خارج خواهد شد.

وی افزود: انتظار ما این است که ظرف دو ماه آینده این خودرو نیز از قرعه کشی حذف شود. بنابراین با افزایش تولید و عرضه ماهانه ۱۰۰هزار خودرو تا پایان سال قرعه کشی حودرو نخواهیم داشت.

قرعه کشی

وی در ادامه به موضوع استیضاح وزیر صمت اشاره کرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان مطرح نیست. شاید برخی از نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد وزیر صمت انتقاداتی داشته باشند اما این موضوع به معنای استیضاح نیست.

سخنگوی وزارت همچنین گفت: ماه گذشته برای اولین بار رشد اقتصادی دنیا پس از همه گیری کرونا به صفر رسید که نشان می‌ دهد فضای اقتصادی دنیا رکودی است و تقاضا برای بسیاری از کالاها با کاهش روبرو شده است.

وی افزود: رشد بخش صنعت و معدن طبق مرکز آمار ۶ درصد بوده و متوسط رشد کل اقتصاد در سه ماهه اول سال ۸ درصد بوده که نشان می‌ دهد بخش صنعت و معدن رشدی بیشتر از اقتصاد داشته است.

قالیباف همچنین گفت: شرکت‌ های صنعتی بورسی ما در مرداد ۱۴۰۱، رشد ۶.۷ درصدی داشته‌ اند. مرداد ۱۴۰۱ در مقایسه با مرداد ۱۴۰۰، فلزات اساسی ۸.۵ درصد و همچنین خودرو و قطعات حدود ۲۱ درصد رشد داشته‌ اند و ما به طور کلی در این بخش‌ ها رشد داشته‌ ایم. ما در حوزه خودرو و در مرداد ماه رشد ۴.۶ درصدی نسبت به تیرماه سال جاری داریم و در ۵ ماهه سال جاری حدود ۲۱ درصد افزایش صادرات و ۱۹.۶ درصد افزایش واردات داشته ایم.

قالیباف

مشاور وزیر صمت در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور پرداخت و عنوان کرد: تجارت ما با روسیه در ۵ ماهه نخست سال جاری با رشد حدود ۳۰ درصدی روبرو شده است. به تدریج تراز صادرات کالاهای صنعتی افزایش پیدا کرده و اکنون مثبت شده است و این به موضوع معنی افزایش ۳۰ درصدی صادرات صنعتی به روسیه است. در بحث لوازم خانگی با رشد ۱۷ درصدی صادرات در ۵ ماهه یکی از زمینه‌ های مهم ما بوده که صادرات به آسیای مرکزی، عراق و سایر کشورها را داشته‌ ایم.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفت: نمایندگان مجلس با موافقت در خصوص اصلاح قانون ۱۰ ماده‌ ای ساماندهی صنعت خودرو به اسقاط خودرو و همچنین کاهش مصرف سوخت کمک شایانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: واگذاری ۵۰۴۰ محدوده اکتشافی، مجوز اکتشاف و معادن متروکه تا دو هفته آینده انجام می‌شود. صلاحیت سنجی برای افرادی که در بخش معدن می‌ خواهند در این مزایده‌ ها شرکت کنند از امروز در سایت وزارت صمت انجام می‌شود. حقوق دولتی معادن کاملا هوشمند و الکتریکی اجرا شده است. تا به امروز ۳۵ درصد از معادن کشور از این سازوکار استفاده می کنند و تا ۲ هفته آینده به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی همچنین به آخرین وضعیت تولید تراکتور در کشور اشاره کرد و گفت: بازار تراکتور کشور از اول سال زراعی امسال به تعادل خواهد رسید. امسال نسبت به سال گذشته، ۱۰ هزار تراکتور بیشتر تولید کرده‌ ایم تا بتوانیم به این بازار سر و سامان بدهیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید