سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

خبر فوری برای سهامداران | سهام عدالت خود را نفروشید! | کاهش 80 درصدی مالیات فروش سهام عدالت + جزئیات

سهام بورسی خود را نفروشید به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیام بیمه سبد سهام به سهامداران این است که به‌جای خروج پول از بازار، سهام خود را حفظ کنند تا علاوه بر حفظ اصل سرمایه، سود تضمینی حداقل ۲۰ درصد داشته باشند.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ۱۰ بندی حمایت فوری از سرمایه و بیمه سهامداران گفت: بازار به این موضوع واکنش مثبت نشان داد؛ این اقدام یک تصمیم هوشمندانه و به جا است. علی رضایی در مورد ۱۰ حمایت فوری از بازار سرمایه و بیمه شدن سهامداران افزود: دولت در قالب یک حمایت مالی برای سرمایه‌گذاران واقعی که بالغ بر ۹۶ درصد سرمایه هستند، ۲۰ درصد سود را تضمین کرده است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ارزیابی این اقدام در مورد حمایت از بازار سرمایه بیان کرد: سرمایه سرمایه‌گذاران واقعی تا سقف ۲۰ درصد سود دریافت می‌کند که باعث جمع‌آوری نقدینگی و کمک به تولید کشور می شود.

نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: اقدام شورای عالی بورس و دولت جهت بیمه دارایی‌ها و پرتفوی سهامداران خرد یک تصمیم هوشمندانه و به‌جا است که باعث بهبود وضعیت کشور و بازار می‌شود و منابع دولتی هم با خرید دارایی‌ها از هدر رفت مصون می‌ماند. وی با اشاره به این بسته حمایتی گفت: مردم اطلاعی از حق مالکیت ندارند و شاید به فکر فروش سهام و سرمایه‌گذاری در بانک‌ها یا سهام ثابت هستند اما پیام بیمه سبد سهام به سهامداران این است که به‌جای خروج پول از بازار، سهام خود را حفظ کنند تا علاوه بر حفظ اصل سرمایه، سود تضمینی حداقل ۲۰ درصد داشته باشند. 

کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام

در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و با پیگیری سازمان بورس و به منظور حمایت از سهامداران، کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید.

پس از آغاز حمایت‌های جدی دولت از بازار سهام و احیای روند معاملات از سه هفته گذشته و بهبود شرایط بازار، اقدامات دولت ادامه دارد تا به فعالان بازار سرمایه اثبات شود که این بازار در اولویت برنامه‌های اجرایی دولت قرار دارد.

به همین منظور کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید.

کارشناس معتقدند، کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام که در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسیده است، بدون شک خبری مثبت و محرک برای ورود نقدینگی جدید به بازار است و به زودی ارزش این اقدام یعنی کاهش هزینه مبادلات در بازار سهام را در روند معاملات مشاهده خواهیم کرد.

چه زمانی می‌توانیم سهام عدالت بفروشیم؟

 احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت 1400 تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال 1400 برای هر برگ سهام حدود 500 هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

 احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت 1400 تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال 1400 برای هر برگ سهام حدود 500 هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

شرایط فروش سهام عدالت در بورس چگونه است؟

پیمان حدادی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد شرط فروش سهام عدالت توسط مشمولان گفت: زمان فروش این سهام توسط مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند به تصمیم نهایی شورای عالی بورس بستگی دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سرمایه‌‌گذاری استانی اظهار کرد: در خردادماه شورای عالی‌بورس، سازمان بورس را مکلف کرد تمهیداتی برای برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور بیندیشد. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مقدمات برگزاری مجامع را انجام دادند و اکنون آمادگی برگزاری هستند.

حدادی ادامه داد: اما نهادی که باید در نهایت مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند شورای‌عالی بورس است که تاکنون این اقدام را انجام نداده است.

امیدواریم این موضوع تا ماه آینده به جمع بندی برسد. مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند هم به تصمیم شورای‌عالی بورس بستگی دارد.

انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت قهری به ورثه

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند.

کسانی که مشمول سهام عدالت شدند خبر دارند یا باید جایی مراجعه کنند؟

معمولا هم خبر دارند و هم اینکه نیاز نیست جایی مراجعه کنند، چون نهاد‌هایی که آنجا ثبت نام کردند مثلا مشمولینی که عضو کمیته امداد هستند و سهام عدالت نگرفتند خود کمیته امداد به ما اعلام می‌کند فهرست سراسری شان در کل کشور و ما برایشان تخصیص را انجام می‌دهیم البته کلیه کار‌های ثبت نام و تکمیل مدارک اگر نیاز باشد خود آن نهاد مربوطه به آن‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

سود سهام عدالت امسال چقدر است و چه زمانی توزیع می‌شود؟

چون بخشی از سهام عدالت بصورت مستقیم است، مستقیم وارد حساب افراد خواهد شد و شرکت به شرکت متفاوت است/باشگاه خبرنگاران جوان

در خصوص تخصیص سهام عدالت به کارگران فصلی چه برنامه ای وجود دارد؟

رحیمی: کارگران فصلی می‌توانند باشند من منظورم کلان‌تر از این بود یعنی کسانی که اصلا امروز ممکن است کسب و کاری دارند و درآمد خوبی دارند و یک سال دیگر شرایطشان خوب نباشد، این تغییرات ممکن است پیش بیاید و یکی هم اینکه ممکن است در قوانین اتفاقی بیفتد و بگویند که سهام عدالت در کل جامعه برای همه افرادی که نیازمند هستند و به خصوص کسانی که شغل آزاد دارند، ولی درآمد بالایی ندارند مانند کارگران فصلی، کارگران ساختمانی، افرادی که مثلا دست فروش‌ها یا کسانی که درآمد قابل توجهی ندارند وکسب و کار مشخصی ندارند می‌تواند بعد‌ها تعلق بگیرد فعلا آنچه که امسال قطعی انجام می‌شود سه دهک اول است جامانده هایشان با اعلام نهاد‌های ذی ربطشان و سعی می‌کنیم تا پایان سال با توجه به ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه دیده شده برای شش دهک اول برنامه ریزی‌هایی انجام شود.

سهام عدالت

چرا عرضه سهام عدالت اشتباه است؟

سوری ادامه داد: اصولا در ساختار اقتصاد کشورمان هر نوع اعانه عمومی، هر نوع یارانه، کوپن و هر چیزی که به‌عنوان حمایت از قشر ضعیف تعریف کنیم اگر به‌صورت غیرنقدی باشد باعث ایجاد رانت و فساد و ارزش‌های از دست رفته می‌شود. هنوز کوپن فروش‌های حوالی میدان انقلاب و سهمیه سبد کالا به کارکنان داده و باعث می‌شد که یک کارمند شریف دولت اقدام به فروش سهمیه خود کند، را از یاد نبرده‌ایم. سهام عدالت هم از این قاعده مستثنی نیست چراکه به افرادی تعلق گرفته که سهامداری را انتخاب نکرده‌اند و این افراد به نقدینگی نیاز دارند و هر چیزی به این افراد اختصاص پیدا کند در کوتاه‌مدت آن را به وجه نقد تبدیل می‌کنند.

وی افزود: در این روند اگر یک مرجع بالاتری آن را به وجه نقد تبدیل کند، فرآیند را برای این افراد راحت‌تر می‌کند و حتی اگر امکان نقد شدن نباشد، اما افراد از مزایایی نقدی آن برخوردار باشند هم برای مردم راحت است، اما وقتی سهام داده می‌شود، افزاد اقدام به نقد شدن آن می‌کنند و همین روند فشار عرضه را ایجاد می‌کند و همین فشار عرضه باعث می‌شود سهامی با ارزش ۲۰میلیون تومان در اختیار این افراد باشد، اما امکان فروش آن را نداشته باشند و ارزش همین سهام یک هفته بعد به ۱۵میلیون و روزهای بعدتر به ۱۰میلیون تومان و کمتر می‌رسد و همین موضوع بیشتر از آن‌که برای افراد ایجاد رضایت کند، ایجاد نارضایتی می‌کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید