قیمت دلار | افزایش قیمت دلار

قیمت دلار امروز 2 آذر به چند رسید؟ | قیمت دلار کاهش یافت؟

قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۳۰ هزار و ۹۵۴ تومان اعلام شد. دلار توافقی نیز در قیمت ۳۳ هزار و ۵۳۳ تومان معامله شد.

قیمت دلار امروز 2 آذر به چند رسید؟ | قیمت دلار کاهش یافت؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

امروز چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار تا ساعت تنظیم این خبر، از سوی صرافی ملی به ترتیب ۳۰ هزار  و ۶۴۶ تومان و ۳۰ هزار و ۹۵۴ تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته قیمت‌ آن ۱۰۱ تومان افزایش یافت.

قیمت خرید یورو ۳۱ هزار و ۴۸۱ تومان و قیمت فروش آن نیز ۳۱ هزار و ۷۹۸ تومان اعلام شد که قیمت یورو نیز نسبت به روز گذشته ۲۴۱ تومان افزایش یافت.

تا ساعت تنظیم این خبر، کانون صرافان ایرانیان نیز میانگین قیمت خرید هر دلار را ۳۳ هزار و ۴۷۴ تومان و میانگین قیمت فروش آن را ۳۳ هزار و ۸۲۹ تومان در صرافی ها اعلام کرد.

میانگین قیمت خرید و فروش یورو نیز از سوی این کانون در صرافی ها به ترتیب ۳۴ هزار و ۵۳۳ و ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد.

در معاملات توافقی دلار نیز امروز تا ساعت تنظیم این خبر، نرخ دلار در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۳ هزار و ۵۳۳ تومان اعلام شد.

قیمت فروش دلار در بازار آزاد تا لحظه تنظیم این گزارش به حدود ۳۵ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.

2 مانع بر سر راه افزایش قیمت دلار

 بازار ارز در حالی معاملات آخرین روزهای آبان را تجربه می کند که دلار اولین روز هفته را با دو مانع مهم برای صعود مواجه خواهد شد.

قیمت دلار در  در دهم آبان ماه سقف خود در کانال ۳۳ هزار تومان را شکست ، در هفدهم آبان ماه یک سقف جدید  را تجربه کرد و پس از آن وارد روند اصلاحی شد. 

دلار در محدوده رنج قیمتی

دلار تهران در هفته ای که گذشت در یک محدوده رنج قیمتی معامله شد. با اعمال تشدید تحریم ها علیه ایران در هفته گذشته برخی تصور می کنند که  نرخ دلار در هفته پیش روند افزایشی پیدا کند ولی علاوه بر شرایط امنیتی که در بازار آزاد ممکن است حاکم شود دو مانع مهم نیز بر سر راه مسیر افزایشی دلار وجود دارد.

ترمز رشد قیمت دلار کشیده شد؟

مانع اول خبر سفر وزیر خارجه عمان در روز جاری به ایران است عمان غالبا در اوج اختلافات میان ایران و طرف های برجامی به عنوان میانجی ظاهر شده و نقش مهمی هم در تغییر شرایط ایفا کرده است.

بررسی رفتار دلار در بازار ارز نشان داده نتیجه سفر مقامات عمان به ایران غالبا ترمز رشد قیمت در بازار ارز را کشیده و روند قیمت دلار را معکوس کرده است به همین دلیل معامله گران افزایشی تا مشخص شدن نتیجه سفر وزیر خارجه عمان به ایران صبر خواهند کرد.

انتشار اوراق ارزی از امروز

  مانع دوم در برابر دلار نیز انتشار اوراق ارزی از روز جاری است، که بازار تا مشخص شدن اثر این عرضه بر بازار صبر خواهد کرد بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی کسانیکه به دنبال خرید دلار هستند می توانند اوراق ارزی را  با قیمت توافقی خریداری کنند و در سررسید سه ماهه با قیمت دلار توافقی تسویه کنند، بانک مرکزی البته یک شرط نیز برای تسویه اوراق ارزی به دلار گذاشته است، مردم باید هفت درصد حق الوکاله پرداخت کنند که با توجه به اختلاف قیمت دلار توافقی و آزاد در دو ماه گذشته با این شرایط، تحویل دلار از بانک مرکزی در ازای تسویه اوراق ارزی گران تر از بازار آزاد خواهد بود.

به نظر می رسد  با توجه به دو مانع مهم اعلام شده ، قیمت دلار در هفته پیش رو آغاز سبزی را تجربه نکند.

بازار طلا چشم انتظار رفتار دلار

 پس ازانتشار گزارشات خرده فروشی آمریکا انتظارات کاهش سرعت افزایش نرخ بهره کمرنگ شد، زیرا مقامات فدرال رزرو در اظهاراتی از افزایش نرخ بهره تا دامنه ۵تا هفت درصد سخن گفتند و اعلام کردند که توقف افزایش نرخ بهره فعلا روی میز نیست  و به این زودی سیاست های انقباضی فدرال رزرو کاهش پیدا نخواهد کرد.

در چنین شرایطی دلار آمریکا تقویت شد و اونس طلا به عنوان دارایی مقابل دلار  و اوراق قرضه کاهش یافت و در پایان هفته در محدوده‌ هزار و ۷۵۰ دلار معامله شد.

حباب سکه امامی افزایش یافت

حباب سکه امامی با توجه به کاهش ارزش اونس طلا افزایش پیدا کرده که با توجه به آنکه احتمال افزایش قیمت دلار   در ابتدای هفته جاری کم است، احتمال افزایش قیمت سکه نیز در صورتی که دلار رشد نکند ضعیف است. سکه امامی در آبان ماه دو بار با مقاومت نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی به عنوان مقاومت تاریخی سکه برخورد کرده ولی در هر دو بار در شکست مقاومت نا کام مانده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید