یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید این ماه

یارانه نقدی برای این افراد سه برابر در حسابشان واریز می شود | واریزی این ماه چقدر شد؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اقدامات مهم ما پرداخت مستمری کمک‌معیشت به جانبازان است که امسال مبلغ این مستمری با ۳ برابر افزایش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

یارانه نقدی برای این افراد سه برابر در حسابشان واریز می شود | واریزی این ماه چقدر شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان البرز که در سالن اجتماعات شهیدآوینی شهر الوند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ما پرداخت مستمری کمک‌معیشت به جانبازان است که امسال مبلغ این مستمری با ۳ برابر افزایش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین از جذب ۶۷ هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و حکومتی طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما اجرای قانون تبدیل وضعیت شغلی و استخدامی ایثارگران بود که با اجرای این قانون در ۳۶ ماه گذشته ۱۰۰ هزار نفر از ایثارگران کارمند دولت تبدیل وضعیت شدند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به روند پرداخت هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگری اضافه کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما این است که این هزینه‌ها با ۲ ماه تأخیر پرداخت می‌شود و بنابراین به‌روزرسانی این پرداخت‌ها در صدر برنامه‌های ما قرار دارد. اما برای حمایت از ایثارگرانی که داروی خاص مصرف می‌کنند و هزینه‌های آن‌ها به موقع تأمین و پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ضمن واردات دارو‌ها و وسایل درمانی و توان‌بخشی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، ممنوع شده که یکی از آن‌ها ویلچر برقی خارجی است و به همین خاطر امروز مجاز نیستیم که ویلچر خارجی برای جانبازان قطع نخاع تهیه کنیم.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از اختصاص ۵ درصد واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: در استان قزوین روند تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی ایثارگران کند پیش می‌رود که باید با کمک مسئولان عمرانی و شهرداری‌های استان قزوین این مشکل در کمترین زمان مرتفع شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تخصیص زمین جزو مسئولیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است که در استان‌ها از طریق ادارات‌کل راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و بنیاد شهید هیچ زمینی در اختیار ندارد تا آن را به ساخت مسکن ایثارگری اختصاص دهد. با این حال از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم که در این حوزه نگاه ویژه‌ای به جامعه ایثارگری حاکم شود.

مشمولان یارانه نقدی ۸ میلیونی مشخص شدند

پیام‌ها نشان می‌دهد برخی از افرادی که تاکنون مشمول یارانه نبودند، این ماه یارانه جدید گرفته‌اند، اما معوقات قبلی برای آن‌ها واریز نشده است.

البته سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که «کل افراد محذوف اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵۹۳۰۰۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۴۳۰۰۰۰۰ نفر در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند. از این تعداد ۳۰۰۰۰۰۰ نفر در دهک‌های درآمدی ١ـ٩ شناخته شدند و مجدداً یارانه ایشان برقرار و معوقات یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.»

بر اساس این ادعا باید یارانه این گروه و معوقات آن واریز شده باشد و مثلا یک خانوار چهار نفره که در هفت ماه گذشته مشمول یارانه نبودند، در مجموع بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان یارانه دریافت کنند در حالی که بعید است دولت معوقات این چند ماه را یکجا واریز کرده باشد.

معیار جدید حذف یارانه نقدی اعلام شد

اگرچه حدود سه میلیون نفر به لیست یارانه‌بگیران اضافه شده است، اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها از معیار جدیدی برای حذف یارانه نقدی رونمایی کرده است و آن هم دریافت سهمیه دو هزار دلاری سالانه است.

از دو هفته قبل با افزایش قیمت دلار بازار آزاد و اختلاف قیمت آن با دلار توافقی، بسیاری از افراد کارت ملی خود را در ازای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به دلالان اجاره می‌دادند تا از طریق آن دلار سهمیه‌ای بخرند.

اما بعد از آن بود که خبر رسید احتمالا اطلاعات این خانوارها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر فردی این سهمیه را دریافت کند، اطلاعات مربوط به آن تحت عنوان فعالیت اقتصادی فرد در سامانه رفاه ایرانیان ثبت خواهد شد و ممکن است دهک‌بندی افراد را دستخوش تغییر کند.

پیش از این هم بارها عنوان شده بود که دهک‌بندی خانوارها یک امر متغیر است و ممکن است دهک‌بندی‌ها تغییر کند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ماه آینده یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای قطع می‌شود یا نه.

پرداخت کارت اعتباری 100 میلیونی بجای یارانه نقدی 

سخنگوی وزارت صمت از صدور کارتهای اعتباری ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید کالاهای ایرانی خبر داد.

امید قالیباف، در رابطه با تسهیلات جدید خرید لوازم خانگی گفت: براساس توافقات بعمل آمده قرار است تا سقف 22 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای خرید لوازم خانگی ایرانی به متقاضیان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: این کارتهای اعتباری دارای سه سقف 30 میلیون و 50 میلیون و 100 میلیون تومان است که در 5 بانک صادر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به برگزاری نمایشگاه دائمی لوازم خانگی، گفت: متقاضیان می توانند برای خرید به نمایشگاه یا مراکز عرضه محصولات ایرانی مراجعه و نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند.

به گفته قالیباف متقاضی باید با مراجعه به سامانه جهاد کالا به آدرس اینترنتی  jahadkala.ir مراجعه و گزینه ثبت طرح ملی را انتخاب و ثبت نام کنند بعد از ثبت نام 5 بانک برای پرداخت کارت اعتباری به متقاضی معرفی می شوند که فرد می تواند با مراجعه به هر یک از بانکها مدارک لازم را بارگزاری کند.

وی تاکید کرد: صدور کارت ها با توجه به اعتبارسنجی مشتریان توسط سیستم بانکی انجام می شود و در نهایت کارت اعتباری به ادرس متقاضی پست خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت در رابطه با متقاضیان خواستار دریافت کارت اعتباری خرید لوازم خانگی ایرانی، گفت: فعلا در گام نخست زوجین جوان و به تناسب ارزیابی تقاضا افراد دیگری می توانند این کارتهای اعتباری را تهیه کنند.

قالیباف در خصوص سود تسهیلات کارتهای اعتباری نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: سود این کارتها 18 درصد و با بازپرداخت سه ساله تعیین شده است. البته باید تاکید کنم که کالاهای خریداری شده در قالب این کارت 5 درصد زیر قیمت بازار فروخته می شود.

وی اضافه کرد: در گام نخست این کارتها برای 250 هزار نفر درنظر گرفته شده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید