قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا و سکه امروز 19 آذر به چند رسید؟ | قیمت طلا و سکه کاهش یافت؟

با وجود افزایش اندک قیمت سکه امامی در بازار طی یک هفته گذشته، اما قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه افزایش عجیبی را تجربه کرد و به این ترتیب وارد کانال جدید قیمت شدند.

قیمت طلا و سکه امروز 19 آذر به چند رسید؟ | قیمت طلا و سکه کاهش یافت؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا و سکه در بازار تغییر کرد. قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا و سکه با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا و سکه در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا و سکه امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا و سکه

عملکرد یک هفته گذشته بازار، از رشد ۵ هزار تومانی قیمت سکه امامی حکایت دارد. هر قطع هدسکه امامی در ابتدای معاملات هفته گذشته ۱۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تومان بود که در پایان هفته ۱۷ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

اما در میان انواع سکاهای موجود در بازار، هفته گذشته تیم‌سکه و ربع سکه رکورد افزایش قیمت را شکستند. هر قطعه نیم‌سکه و ربع سکه هفته گذشته با رشد ۵۸۰ هزار تومانی در بازار، وارد کانال جدید قیمتی شدند.

هر قطعه نیم‌سکه در پایان معاملات هفته گذشته به ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان و ربع سکه به ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

سکه گرمی نیز رشد ۱۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید.

در این‌میان، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک هفته گذشته رشد ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان را ثبت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۹۳ هزار تومان افزایش یافت.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

روند نزولی کاهش ارزش پول ملی، افزایش نرخ ارز و رشد تورم باعث شده مردم تمایلی به حفظ ریالی سرمایه‌هایشان نداشته باشند و درصدد تبدیل دارایی‌هایشان به طلا، سکه، ارز و کالاهایی با نقدشوندگی بالا باشند. این روند در روزهای گذشته تمام‌ قطعات سکه را وارد کانال جدید قیمتی کرد.

فعالان بازار طلا اعتقاد دارند که بخش اعظم این افزایش‌ قیمت‌ها حباب است و به دلیل تقاضایی است که در بازار ایجاد شده است.

محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا درباره پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در روزهای آینده می‌گوید: پیش‌بینی درستی نمی‌توان کرد، زیرا متغیرهایی زیادی بر قیمت طلا و سکه تاثیر می‌گذارد، اما تا روز دوشنبه احتمالا تغییر آن‌چنانی را در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

تردید سکه در مرز افزایش و کاهش قیمت

امروز قیمت طلا و سکه با روند افزایشی در ساعات ابتدایی معاملات آغاز به کار کرد. اما در ادامه روز این روند برای سکه برعکس شد.

قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش نوسان زیادی داشت. در حال حاضر این قطعه از سکه با قیمت ۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

سکه بهار آزادی امروز در مرز افزایش و کاهش قیمت در نوسان بود و در برخی ساعات افزایش قیمت محدود ۱۰ هزار تومانی داشت و برخی ساعات نیز به همین نسبت روند کاهشی داشت. این قطعه از سکه که در نیمه ابتدایی هفته وارد کانال ۱۷ میلیون تومانی شده بود امروز با قیمت ۱۶ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان در بازار داد و ستد شد.

قیمت نیم‌سکه هم مانند سکه بهار آزادی روند پرنوسانی در افزایش و کاهش قیمت داشت. امروز نیم‌سکه با قیمت حدودی ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه و سکه گرمی هم امروز با روندی باثبات مانند روز گذشته قیمت‌گذاری شدند. امروز ربع‌سکه هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی هم به قیمت سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی رسید.

راه طلا از سکه جدا شد

با وجود روند کاهشی بیشتر قطعات سکه اما امروز قیمت طلا رو به افزایش بود هر چند افزایش طلا چندان قابل توجه نبود اما این روند باعث شد روند امروز  قیمت طلا و سکه یکسان نباشد.

قیمت هر مثقال طلا ۸ هزار تومان گران شد. این مقدار طلا با قیمت حدود ۶ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان شد.

قیمت طلای دست دوم هم یک میلیون و ۵۴۶ هزار تومان شد.

امروز حباب سکه نیز روند نسبتا باثباتی داشت فقط حباب سکه امامی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان رشد داشت. حباب نیم سکه نیز برخلاف سایر اعضای خانواده خود نزدیک به ۵۰ هزار تومان ارزان شد./ تجارت نیوز

 چه زمانی بالاخره قیمت طلا و سکه ثابت می‌شود؟

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه در پاسخ به این پرسش خبرگزاری خبرآنلاین که چرا سیاست‌های دولت برای کنترل بازار تاکنون موثر نیفتاده است، عنوان کرد: بعضی از مسایل اقتصادی شاخص دارد و عامل بیرونی یا عاملی که بگوییم دست کسی در کار باشد، نیست.

کشتی‌آرای افزود: زمانی که قیمت اونس جهانی طلا افزایش پیدا می‌کند، ارتباطی به دولت یا بانک مرکزی ندارد. قیمت جهانی طلا تحت‌تاثیر عوامل اقتصادی خود است و وقتی با افزایش همراه می‌شود، خود به خود روی بازار طلای ایران اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: البته قیمت ارز در اختیار دولت و بانک مرکزی است و آن‌ها هم با شاخص‌های خود، قیمت را تحت مدیریت و کنترل قرار می‌دهند. اگر هم تا الان بانک مرکزی کنترل‌ها را نداشت، به طور مسلم قیمت‌ها خیلی بیشتر می‌شد.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه عنوان کرد: در حال حاضر بانک مرکزی قیمت‌ها را تحت کنترل دارد و به همین دلیل هم امروز می‌بینیم که قیمت دلار افزایش آن‌چنانی نداشته است. اما عامل قیمت جهانی طلا باعث شد که قیمت طلا و سکه در بازار ایران افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این قیمت‌ها ثابت می‌ماند؟ گفت: هیچ‌وقت این قیمت‌ها ثابت نخواهد بود. این نوسانات جزئی از بازار است و این اتفاقات در مسایل اقتصادی وجود دارد و ممکن است هر کالای دیگری هم دچار این نوسانات شود.

بازار بی رونق طلا، سکه و ارز

محمد کشتی آرای، کارشناس و نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» درباره علل نوسان قیمت ها در بازار طلا و سکه گفت: قیمت ها دراین بازار معمولا با افت و خیز نرخ انس جهانی و قیمت ارز در داخل بالا و پایین می شوند. به طوری که هم اکنون ثبات نسبی قیمت ارز در داخل و رسیدن قیمت دلار آزاد به ۳۵ هزار تومان موجب شده است نرخ طلا و سکه نیز وضعیت نسبتا خوبی داشته باشد و با افزایش قیمت چندانی مواجه نشود. ازطرفی چنانچه تغییرات قیمتی جزیی نیز این روزها در بازار طلا دیده می شود، حاصل نوسانی است که در نرخ انس جهانی اتفاق می افتد و این موضوع بازار داخل را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه بازار طلا و سکه این روزها رونق چندانی ندارد و خالی از مشتری است، افزود: رکود بازار به دلیل کمبود شدید نقدینگی است چرا که خیلی ها بدنبال مسائل و اتفاقات اخیر همچنین بحث تشدید تحریم ها علیه کشورمان به جای توافق برجام و رفع تحریم، نقدینگی خود را تبدیل به دلار و سکه البته از طریق بازار جدید خرید اوراق این کالاها که از سوی بانک مرکزی منتشر شده است کرده اند. این مسئله موجب شده تا بازار سکه و طلا بی رونق شود و واحدهای فروش تقاضای آنچنانی برای خرید نداشته باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید