قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

افزایش وحشتناک قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز 24 آذر به چند رسید؟

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه روزانه ۲۴۰ تا ۲۶۰ تُن میزان تولید و ۲۱۰ تا ۲۳۰ تُن میزان مصرف گوشت مرغ گرم در این استان است، گفت: هم اکنون قیمت مرغ در بازار ۵۳ هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب است.

افزایش وحشتناک قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز 24 آذر به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

پرویز بستانچی با بیان اینکه مازاد تولیدی به استان‌های همجوار و همچنین کشور عراق صادر می‌شود، اظهار کرد: هیچ مشکلی در بخش تولید و عرضه مرغ در استان نداریم.

وی با اشاره به استقبال مرغداران واحدهای تولید مرغ گوشتی این استان برای پرورش و تولید نژاد مرغ آرین (مرغ بومی)، افزود: در کنار استقبال تولید کنندگان برای حمایت از پرورش این نژاد ایرانی حمایت‌های مطلوبی از سوی دولت انجام شده است.

بستانچی گفت: در حمایت از تامین امنیت پایدار غذایی در کشور و در اجرای برنامه ملی احیا و توسعه مرغ لاین نژاد آرین، خرید تضمینی و تسهیلاتی با نرخ ترجیحی ۶ درصد به مرغداران و زنجیره تولیدکنندگان مرغ لاین آرین پرداخت و ارائه نهاده‌های مورد نیاز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام نیز انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت تولید و مصرف مرغ سایز اشاره کرد و ادامه داد: برای بازدهی واحدهای مرغداری و سودهی آنها باید صنعت مرغ گوشتی را بطرف پرورش مرغ سایز سوق داد.

بستانچی یادآور شد: پرورش مرغ سایز، کاهش ضریب تبدیل و افزایش تعداد دوره های جوجه ریزی واحد گوشتی، کاهش مصرف دان و کاهش باقی مانده های داروهای دامپزشکی را در پی خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: مصرف کننده با خرید مرغ سایز فقط پروتئین خالص خریداری کرده و هیچ گونه دور ریزی در لاشه نخواهد داشت ضمن اینکه مرغ سایز از کیفیت بالا برخورددار بوده و هیچ باقی مانده دارویی در لاشه مرغ وجود ندارد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید