قیمت دلار | قیمت امروز دلار

افزایش قیمت دلار امروز بازار را مختل کرد | قیمت دلار به چند رسید؟

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 43 هزار و 606 ( چهل و سه هزار و ششصد و شش تومان) اعلام شد.

افزایش قیمت دلار امروز بازار را مختل کرد | قیمت دلار به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 43 هزار و 174 (چهل و سه هزار و صد و هفتاد و چهار تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 43 هزار و 606 تومان ( چهل و سه هزار و ششصد و شش تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 46 هزار و 115 تومان ( چهل و شش هزارو صد و پانزده تومان) و قیمت فروش یورو 47 هزار و 586 تومان (چهل و هفت هزار وپانصد و هشتاد و شش تومان) است.

منبع:اقتصادنیوز

قیمت دلار و طلا امروز 13 بهمن

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲۰,۷۰۲,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۹۳۰ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۲۴۲,۵۱۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۲۲۷,۹۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۹۱,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۴۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا در صرافی‌ها به ۳۹۳,۷۶۲ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۴۸۵,۸۳۰ ریال و قیمت هر پوند به ۵۵۰,۹۶۰ ریال رسید.

پیش بینی قیمت دلار در 13 بهمن 1401

به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در روزهای پایانی دومین هفته بهمن ماه، در روندی با ثبات معامله‌ می‌شود. فعالان معتقدند ایام دهه فجر باعث شده بازارساز بر ثبات قیمت ارز تاکید کند تا سوژه رسانه‌ها نشود و این بازار احتیاطی، معامله‌گران را در موقعیت فروش قرار نمی‌دهد.

قیمت دلار در روزهای پایانی دومین هفته بهمن‌ماه در پله ۴ کانال ۴۰ هزار تومان در حال در جا زدن است.

به نظر می‌رسد در روزهای اخیر، نهاد پولی کشور به شکل سنتی و با در نظر گرفتن ملاحظاتی قصد دارد قیمت این اسکناس آمریکایی را در محدوده فعلی، ثابت نگه دارد.

ثبات مصلحتی قیمت دلار

برخی معامله‌گران عنوان می‌کنند در شرایط کنونی بازار دلار در حالت انتظاری قرار دارد و معامله‌گران نیز حاضر نیستند سرمایه دلاریشان را به خطر بیاندازند و در موقعیت فروش قرار بگیرند.

در آخرین ساعات روز دوشنبه سیگنالی قوی از سوی آمریکا به بازار ایران مخابره شد. رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در گفته‌هایش عنوان کرد که، آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست و این کشور تجارب ناراحت‌کننده‌ای در این زمینه در خاورمیانه داشته است. او همچنین اشاره‌ای نیز به مرده و زنده برجام کرده بود.

از سوی دیگر سفر وزیر امور خارجه قطر، سیگنال دیگری بود که معامله‌گران به آن متوسل شدند و قیمت دلار را با ثبات دانستند.

اما کارشناسان بازار سرمایه، این سیگنال‌ها را بر بازار ارز کشور غیرموثر می‌دانند. آنها معتقدند آنچه می‌تواند قیمت دلار، وضعیت بازار ارز و سرمایه و اقتصاد کشور را تغییر دهد، توافق نهایی برجام و رفع تحریم‌هاست و این سیگنال‌ها دیگر نقشی ایفا نمی‌کند، مگر به شکل بسیار کوتاه مدت و مقطعی.

در حالی که به نظر می‌رسید این خبرها سیگنال مثبت به بازار تزریق کرده است، اما شب گذشته آمریکا و استرالیا از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر دادند و به دنبال آن قیمت دلار در معاملات پشت خطی رشد کرد. عده‌ای از معامله‌گران می گفتند سطح انتظارات برای دلار صعودی است.

نتیجه معکوس خبردرمانی بر بازار سرمایه

از سوی دیگر رئیس جمهوری شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی،‌ هدف دولت را نزدیک کردن نرخ دلار آزاد و نیمایی به هم عنوان کرد. رئیسی اعتراضات اخیر را از دلایل افزایش قیمت دلار دانست.

او از ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینان کشور سخن گفت که «هیچ نگرانی در این زمینه نداریم و فروش نفت داریم و پول آن وصول می‌شود.»

هر چند گفته‌های شب گذشته رئیسی واکنش مخاطبان تجارت‌نیوز را در پی داشت که تاکید داشتند « یا ما در جای دیگری زندگی می‌کنیم و یا رئیسی، رئیس جمهور کشور دیگری است.»

بسیاری از تحلیلگران بازار اثر خبردرمانی بر بازار را بی‌نتیجه می‌دانند و معتقدند دیگر این جنبه از مدیریت بازار، نتیجه عکس دارد. زیرا تورم و پارامترهای اقتصادی به قدری با زندگی مردم تنیده شده که غیر از ناامیدی از تغییر شرایط اقتصادی، تورم مضائفی را نیز بر مردم تحمیل می‌کند.

امروز بازارهای موازی نیز به دلار تهران سیگنال استراحت دادند. دلار هرات با قیمت ۴۳ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد. سلیمانیه به ۴۴ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. درهم نیز در همان محدوده ۱۲ هزار و ۳۶۰ تومانی با تغییر اندکی معامله می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید