قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

کولاک قیمت طلا بعد 22 بهمن | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در هفته جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده ثبات قیمت‌ها ادامه داشته باشد و این هفته قیمت سکه گران‌تر نشود.

کولاک قیمت طلا بعد 22 بهمن | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد . بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۲ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۶۵ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۹ میلیون و ۱۴۸هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت انواع طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 21,117,000
طلای ۲۴ عیار 28,159,000
طلای 18 عیار / 740 20,838,000
طلای دست دوم 20,838,010
آبشده کمتر از کیلو 91,490,000
مثقال طلا 91,480,000
انس طلا 1,865.93

پیش بینی قیمت طلا

در بازار آزاد امروز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، سکه بهار آزادی ۳۰۰ هزار تومان گران‌ شد و با قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد. این قطعه از سکه روز چهارشنبه در کانال ۲۲ میلیون تومانی قرار داشت و این افزایش باعث شد قیمت یک کانال بالاتر برود.

نیم سکه هم ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت، ۹ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان معامله شد

پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا

 برخی از فعالان بازار می‌گویند افزایش نرخ طلای جهانی قدرت سکه‌ بازان داخلی را تقویت می‌کند. این در حالی است که تحرکات بازار طلا نشان داده، فلز زرد به هر بازاری که افزایشی باشد تمایل پیدا می‌کند.

از سوی دیگر گفته می‌شود چین تقاضا برای ذخیره و خرید طلای خود را افزایش داده است. این تصمیم ممکن است موجب رشد طلای جهانی و حرکت آن به سمت مرز دو هزار دلار شود.

هر چند تحلیلگران بازار معتقدند این افزایش قیمت در بازار فلز زرد، به واسطه رشد قیمت دلار است اما چارت دلار در بیشتر روزهای سومین هفته بهمن تمایل به افزایش قیمت را نشان داده است.

قیمت طلا و سکه در هفته جاری افزایش پیدا خواهد کرد

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت طلا و سکه در هفته جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده ثبات قیمت‌ها ادامه داشته باشد و این هفته قیمت سکه گران‌تر نشود.

هفته گذشته شاهد نوسان محدود قیمت‌ طلا و سکه بودیم و بازار طلا و سکه نسبت به هفته‌های پیش‌ آرام‌تر بود. نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در هفته اخیر گفت: هفته گذشته از هفته‌های باثبات در قیمت طلا و سکه و ارز بود این در حالی بود که قیمت جهانی طلا با افزایش ۱۷ دلاری همراه شد و در روزهای پایانی هفته انتظار می‌رفت که با توجه به مناسبت‌هایی مانند ایام نوروز که در پیش داریم قیمت‌ها افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و برخلاف سال‌های گذشته که در چنین موقعی قیمت طلا و سکه سیر صعودی پیدا می‌کرد هفته گذشته قیمت‌ها باثبات بود.

محمد کشتی‌آرای ادامه داد: علت اصلی ثبات قیمت‌ طلا و سکه هم ثبات قیمت ارز بود؛ یعنی به نوعی مدیریت و کنترل ارز باعث شد که ما در قیمت طلا و سکه شاهد ثبات باشیم.

تغییرات قیمت طلا و سکه

کارشناس بازار طلا و سکه درباره قیمت‌ طلا و سکه در هفته اخیر هم بیان کرد: سکه امامی (طرح جدید) در هفته گذشته حدود ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد و به ۲۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید و به نوعی می‌توان گفت که حباب این قطعه سکه در هفته اخیر ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت. البته فقط همین قطعه سکه افزایش قیمت داشت و بقیه قطعات سکه در هفته گذشته با کاهش قیمت همراه بود.

کشتی‌آرای ادامه داد: سکه بهار آزادی (طرح قدیم) ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت؛ نیم سکه ۱۷۰ هزار تومان ارزان‌تر شد؛ قیمت ربع سکه ۷۰ هزار تومان کاهش یافت و سکه‌های یک گرمی به قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم تغییری نداشت.

کارشناس بازار طلا و سکه افزود: کاهش قیمت قطعات سکه در هفته اخیر در حالی بود که قیمت انس جهانی طلا ۱۷ دلار افزایش داشت بنابراین اتفاق جالبی که رخ داد این بود که به‌رغم افزایش قیمت انس جهانی طلا، قطعات سکه با کاهش قیمت همراه بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر عرضه سکه در بورس کالا بر بازار طلا و سکه گفت: عرضه مجدد سکه در بورس کالا علت دیگری بود که منجر به ثبات قیمت‌ قطعات سکه شد و به نوعی می‌شود گفت با نزدیک شدن به ایام نوروز این واگذاری‌ها در تنظیم بازار طلا و سکه موثر بوده و باعث شده است قیمت‌ها باثبات باشد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته جاری

کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در هفته جاری هم گفت: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده همین ثبات قیمت‌ها ادامه داشته باشد و انتشار خبر عرضه مجدد ربع سکه در بورس عامل مثبتی برای ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه است. بنابراین، به نظر می‌رسد همین قیمت‌ها ادامه داشته باشد و این هفته گران‌تر نشود.

کارشناس بازار طلا و سکه در پایان افزود: توصیه ما همواره به خریداران این بوده که در بازاری که آرام است داد و ستدها بهتر انجام می‌شود چرا که در مواقعی که قیمت‌ها هیجانی است به دلیل ریسک بالایی که وجود دارد تفاوت قیمت‌ خرید و فروش زیاد می‌شود، بنابراین مواقعی مثل الان که بازار آرام است بهترین موقع برای داد و ستد است.

دیدگاه خود را ارسال کنید