سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

سورپرایز جدید مجلس برای سهام عدالت | شرایط دریافت سهام عدالت کودکان چیست؟

طبق تصمیم مجلس، همه ی جاماندگان ، سهام عدالت دریافت می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت : براساس مصوبه این کمیسیون دولت موظف شد تا نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند.

به نوشته خانه ملت ، محمد تقی نقدعلی  با اشاره به تصویب پیشنهادی در کمیسیون تلفیق در زمینه رسیدگی به جا ماندگان سهام عدالت گفت: در جریان این پیشنهاد تاکید کردیم که دولت موظف است از محل سهام باقی مانده خود و شرکت های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری مربوط به قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44، نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کرده و گزارش اجرای این بند را هر سه ماه یک بار از سوی وزرات اقتصاد به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد:براساس این پیشنهاد مصوب شده، جاماندگان سهام عدالت از این سهام برخوردار خواهند شد.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد

جزئیات مصوبه کمیسیون تلفیق درباره سهام عدالت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق جاماندگان از دریافت سهام عدالت که واجد شرایط مندرج در قانون هستند سال آینده باید سهام دریافت کرد .

به گزارش شفقنا اقتصادی به نقل از همشهری آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق مقرر شد تا جاماندگان از دریافت سهام عدالت که واجد شرایط مندرج در قانون هستند سال آینده سهام دریافت کنند و طبق این مصوبه دولت باید شرایط را برای ثبت نام و دریافت سهام عدالت برای این افراد را فراهم کند.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق در مصوبه دیگری به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجازه دادند تا به منظور انجام و تکمیل پروژه های عمرانی خود ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق ۷ درصد از سود شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد تا برای اجرای پروژه‌های دارای فوریت و اضطرار هزینه شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق در مصوبه دیگر خود نحوه انتخاب مدیران عامل بانک های مسکن و صنعت و معدن را مشخص کردند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: بر اساس این مصوبه مدیر عامل بانک مسکن با توافق و پیشنهاد وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و تصویب مجمع عمومی بانک و مدیر عامل بانک صنعت و معدن با توافق و پیشنهاد وزرای صنعت معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و تصویب و تایید مجمع عمومی بانک تعیین می شوند.

آیا ثبت نام سهام عدالت برای کودکان امکان پذیر است ؟

همانطور که قبلا نیز اشاره شد در هنگام نام نویسی دور اول سهام عدالت بسیاری از افراد که شامل مواردی مانند کسانی که در آن زمان به هر دلیل شناسایی نشدند، افرادی که بعدا تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و… قرار گرفته‌اند، متقاضیانی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند اما به دلایل مختلف مانند نقص در سیستم‌های ثبت نام موفق به انجام آن نشده‌اند و سایر موارد این دست وجود داشتند که موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشدند.

اما یکی از بزرگترین گروه‌های جامانده از ثبت نام سهام عدالت را کودکانی که پس از پایان ثبت نام دور اول سهام عدالت متولد شده اند تشکیل می‌دهند که در نتیجه آن سهام عدالت اولیه شامل حال آن ها نشده است.

از آنجایی که طرح برگزاری دور دوم ثبت نام سهام عدالت در حال حاضر به طور قطعی تصویب نشده و در حال بررسی توسط مجلس می‌باشد، لذا نمی‌توان در رابطه با جزئیات آن صحبت کرد اما پیش بینی می‌شود که همانند نام نویسی دور اول کودکان نیز شامل حال این سهام شده و خانواده‌ها برای ثبت نام کودکان خود نیز بتوانند اقدام کنند.

نحوه ثبت نام سهام عدالت برای کودکان به چه صورت است ؟

با توجه به اینکه در حال حاضر طرح ثبت نام جاماندگان سهام عدالت به طور قطعی در مجلس تصویب نشده و جزئیات آن در حال حاضر همچنان در حال بررسی می‌باشد لذا نمی توان به طور قطعی در رابطه با آن صحبت کرد، اما پیش بینی می‌شود که روند ثبت نام برای این سهام همانند دور اول بوده و کودکان نیز با ارائه مدارک مورد نیاز توسط والدین، ولی یا سرپرست قانونی آنها به سازمان‌های مربوطه که برای این کار در نظر گرفته شده اند قادر به نام نویسی و دریافت این سهام باشند.

لازم به ذکر است که با توجه به طراحی و ارائه سامانه سهام عدالت توسط سازمان بورس اوراق بهادار به تمامی فعالین بازار سرمایه که شامل دارندگان سهام عدالت نیز می‌باشد، پیش بینی می‌شود که برخلاف اولین دوره ثبت نام سهام عدالت تمامی مراحل نام نویسی به صورت اینترنتی و بدون نیاز به ارائه مدارک لازم برای سهام عدالت توسط شخص متقاضی و مراجعه حضوری او در مراکز مربوطه باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید