قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا امروز منفجر شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۹ اسفند ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا امروز منفجر شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلاقیمت طلا سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد . بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۱۱ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۱۱ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 27,422,000
طلای ۲۴ عیار 36,563,000
طلای 18 عیار / 740 27,057,000
طلای دست دوم 27,056,610
آبشده کمتر از کیلو 118,800,000
مثقال طلا 118,870,000
انس طلا 1,811.76

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اسفند ۱۴۰۱

در بازار آزاد امروز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۱۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ تومان رسید.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۶۰۰ تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۱۱ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر تاثیر قیمت دلار بر افت قیمت طلا گفت: «پیش‌بینی بازار دشوار است، اما در صورتی که کاهش قیمت دلار ادامه داشته باشد و تقاضا هم ثابت بماند، قیمت طلا و سکه کاهشی خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به قیمت دلار و رسیدن به روز‌های پایانی سال، نوسانات بازار طلا و سکه زیاد است. اما اگر قیمت ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضای مردم برای طلا و سکه زیاد نیست، ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها را در روز‌های آینده شاهد خواهیم بود.»

بذرافشان با اشاره به قیمت انس جهانی طلا، بازار‌های داخلی و مدیریت و سیاست‌های بانک مرکزی خاطرنشان کرد: «انس جهانی طلا فعلا تاثیر زیادی بر بازار ارز ندارد. در صورتی که بانک مرکزی به بازار ورود کند، تاثیر مهمی در ثبات و حتی کاهش قیمت طلا و سکه خواهد داشت.»

قیمت طلا به دو ماه قبل بازگشت

قیمت طلای جهانی اغلب تحت تاثیر مستقیم اقتصاد امریکاست، نگرانی‌ها نسبت به تورم بالای امریکا باعث شد که طلا و در پی آن سایز فلزها عقبگرد کنند.

دیروز قیمت اونس طلا در بازار‌های جهانی مجددا کاهش یافت و در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به نرخ تورم بالای آمریکا و واکنش سختگیرانه فدرال رزرو، در نزدیک به کف قیمتی ۲ ماه اخیر قرار گرفت. قیمت شمش در هفته گذشته پس از یک سری سیگنال‌های تهاجمی از سوی فدرال رزرو درباره نرخ سود کاهش یافت. قیمت‌ها در روز جمعه پس از آن که داده‌ها نشان داد که شاخص هزینه‌های مصرف کنندگان - شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - تا ژانویه بالا باقی مانده است، به شدت کاهش پیدا کردند و به این نهاد برای حفظ نرخ‌های بهره بالا انگیزه بیشتری داد.

با توجه به اینکه افزایش نرخ‌های بهره و دلار قوی تر، پناهگاه‌های سنتی بازار مانند طلا را تهدید می‌کند، بازار‌های فلز نیز از هفته قبل زیان‌های شدیدی را تجربه کردند.

دیروز هر اونس طلا ثابت در ۱۸۱۱.۳۷ دلار بود، در حالی که قیمت‌های آتی طلا در حدود ۱۸۱۸.۰۰ دلار در هر اونس بود. هر دو ساز در پایین‌ترین سطح خود از اواخر دسامبر بودند. طلای نقطه‌ای نیز در آستانه سقوط به زیر سطح حمایت کلیدی ۱۸۰۰ دلار قرار داشت که شکستن آن می‌تواند زیان‌های کوتاه‌مدت بیشتری را به همراه داشته باشد.

این سند نشان می داد که فدرال همچنان می تواند برای مدتی بیشتر از چیزی که پیش بینی می شد در حالت انقباضی باقی بماند. مخصوصا اگر به این نکته نیز توجه کنیم که در کنار مقاومت تورم آمریکا برای کاهش، قدرت بازار کار این کشور نیز دست فدرال رزرو را باز گذاشته است.

تقریبا تمام مقامات فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش ۲۵ صدم درصدی نرخ بهره را گرفته اند و همچنین بر این باورند که خطر اصلی تورم بالا است و این موضوع سیاست پولی فدرال رزرو در جلسات بعدی را شکل می دهد. با این تفاسیر احتمالا فشار نزولی بر قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد.

البته چند ساعتی است که دوباره طلای جهانی رشد خفیفی پیدا کرده است.

در حالیکه طلا در جهان در حال عقبگرد است در کشور ما اما بازار ساز دیگری می نوازد .

دیدگاه خود را ارسال کنید