قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا بازار را مختل کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول و پیشبینی

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا بازار را مختل کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟ + جدول و پیشبینی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

 قیمت طلا پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد . بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۳۵ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 21,646,000
طلای ۲۴ عیار 28,861,000
طلای 18 عیار / 740 21,357,000
طلای دست دوم 21,357,370
آبشده کمتر از کیلو 93,780,000
مثقال طلا 93,760,000
انس طلا 1,835.12

پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا از قیمت سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است: در شرایط کنونی من اعتقاد دارم در روزهای پایانی سال به همین روالی که از ابتدای بهمن تاکنون شاهد بودیم، ثبات قیمتی ادامه‌دار خواهد بود و بازار التهاب خاصی نخواهد داشت.

به گزارش ایران‌پژواک، نادر بذرافشان در پاسخ به این پرسش که به نظر شما سکه در همین سطح قیمتی می‌ماند یا کاهش می‌یاید؟ اظهار داشت: ما با دو مساله روبه‌رو هستیم. یکی این‌که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و طبق سنوات سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال تشدید تقاضا در رابطه با هدایا اتفاق می‌افتد.

وی افزود: البته سکه خیلی گران شده و تقاضایی که طبق سنوات سال‌های گذشته وجود داشته، به یک چهارم رسیده است.

رییس اتحادیه طلا و سکه عنوان کرد: یک زمانی ربع‌سکه ۲ میلیون تومان بود و مردم هدیه می‌دادند، اما الان به ۹ میلیون تومان افزایش یافته است. به‌هرحال قدرت خرید کاهش یافته است. ولی با توجه به سال‌های گذشته و امکان افزایش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال داریم.

بذرافشان متذکر شد: به نظر من اگر اونس جهانی همین روند کاهشی را داشته باشد، خبر خوبی برای بازار طلا و سکه است. از سوی دیگر، اگر بازار متشکل ارز و طلا به درستی عمل کند، بازار ثبات را خواهد داشت. اما بخش مهم‌تر این است که عرضه انواع سکه توسط بانک مرکزی به طور زیاد انجام شود و بین عرضه‌ها وقفه وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی من اعتقاد دارم در روزهای پایانی سال به همین روالی که از ابتدای بهمن تاکنون شاهد بودیم، ثبات قیمتی ادامه‌دار خواهد بود و بازار التهاب خاصی نخواهد داشت.

مردم فعلا خرید نکنند

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، درباره افزایش قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «اگر نرخ ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضا برای طلا و سکه در بازار نیست، به ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها می‌رسیم.»

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی بازار فعلی سخت است افزود: «با وجود عوامل فراوانی که بر قیمت طلا و سکه اثر می‌گذارد، نمی‌توانیم بگوییم که تا پایان سال یا سال آینده بازار به چه سمتی می‌رود.»

او ضمن تاکید بر رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسان نرخ دلار گفت:«افزایش قیمت‌ها تنها تحت تاثیر افزایش نرخ دلار شکل گرفته و عامل تقاضا تاثیر چندانی ندارد. این هفته‌، روزهای پایانی ماه را پشت سر گذاشتیم و طبق روال روزهای پایانی هر ماه، از میزان تقاضا کاسته می‌شود. این هفته نیز تقاضایی که بتوان از آن به‌عنوان تقاضای کاذب که بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، ایجاد نشده است.»

بذرافشان در ادامه افزود:«مردم نگران نوسان‌های قیمت طلا و سکه و ادامه‌دار شدن رشد قیمت‌ها هستند. معتقدم، قیمت‌ها به اوج خود رسیده است. فعلا مردم سعی کنند به بازارها ورود نکنند.»

او گفت:«باید منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز باشیم. افزایش‌های فعلی کاذب است. نقش اصلی در کاهش قیمت‌ها را بانک مرکزی ایفا می‌کند.»

دیدگاه خود را ارسال کنید