قیمت دلار | افزایش قیمت دلار

قیمت دلار فرو ریخت! | قیمت دلار همه سورپرایز کرد

در معاملات روز گذشته دلار هرات سطوح مهمی را از دست داد و در بازار دلار تهران هم قیمت‌ها ریزشی بود.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

به نقل از اقتصاد ۲۴؛ قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

بروزرسانی قیمت ارزها: چهارشنبه ۱۰ اسفند – ۰۸:۳۰

ارز

قیمت (ریال)

دلار (بانک مرکزی) ۴۳۳,۳۷۰
یورو ۵۴۹,۷۴۰
درهم امارات ۱۳۹,۰۱۰
پوند انگلیس ۶۲۹,۳۲۰
لیر ترکیه ۳۰,۷۰۰
فرانک سوئیس ۶۱۷,۲۰۰
یوان چین ۸۵,۳۰۰
ین ژاپن (۱۰۰ ین) ۴۳۲,۹۰۰
وون کره جنوبی ۴۴۴
دلار کانادا ۴۲۶,۹۰۰
دلار استرالیا ۳۸۹,۹۰۰
دلار نیوزیلند ۳۵۶,۹۰۰
دلار سنگاپور ۴۲۹,۶۰۰
روپیه هند ۷,۳۶۰
روپیه پاکستان ۲,۳۸۰
دینار عراق ۴۰۰
پوند سوریه ۲۳۵
افغانی ۶,۶۱۰
کرون دانمارک ۸۲,۸۰۰
کرون سوئد ۵۵,۹۰۰
کرون نروژ ۵۶,۵۰۰
ریال عربستان ۱۵۵,۶۰۰
ریال قطر ۱۵۹,۳۰۰
ریال عمان ۱,۵۱۲,۰۰۰
دینار کویت ۱,۸۹۵,۰۰۰
دینار بحرین ۱,۵۳۹,۵۰۰
رینگیت مالزی ۱۳۳,۰۰۰
بات تایلند ۱۶,۹۰۰
دلار هنگ کنگ ۷۴,۱۰۰
روبل روسیه ۷,۹۵۰
منات آذربایجان ۳۴۳,۵۰۰
درام ارمنستان ۱,۵۸۰
لاری گرجستان ۲۲۶,۰۰۰
سوم قرقیزستان ۶,۷۱۰
سامانی تاجیکستان ۵۳,۹۰۰
منات ترکمنستان ۱۶۶۲۰۰

ریزش قیمت دلار، سکه و طلای آبشده

در بازار ارز تهران هم قیمت‌ها نزولی بودند، حتی آبشده و سکه بیشتر از دلار روند نزولی را طی کردند که دلیل این سبقت در کاهش، ادامه تخلیه حباب‌هایی است که در روز‌های گذشته به آن اشاره شد.

عمده معامله‌گران ارز در روز سه‌شنبه اعتقاد داشتند بازار دنبال کف می‌گردد و اگر کف در بازار ارز پیدا شود روند بازار هم شفاف‌تر از روز‌های قبل می‌شود.

کاهش قیمت دلار در شرایطی اتفاق افتاد که خبر‌های جعلی زیادی پخش شد. یکی از خبر‌های جعلی استعفای رئیس کل بانک مرکزی بود، اما باوجود این خبر، بازار آزاد ارز نوسان رو به بالا تجربه نکرد.

کسانی که معمولا در بازار کارشان نوسان‌گیری است در روز سه‌شنبه یک نکته جدید را مطرح می‌کردند. آن‌ها معتقد بودند فضای فعلی بازار مثل زمانی است که قیمت دلار در دامنه ۴۰ تا ۴۵ قرار داشت.

به گفته آن‌ها وقتی دلار از دامنه ۴۵ به سمت ۴۰ حرکت کرد در یک مقطع یک بالایی داد و مجددا وارد فاز نزولی شد. در آن مقطع دلار برای یک دوره زمانی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان در نوسان بود.

معامله‌گران تصور می‌کنند طرح روانی بازارساز برای قیمت در سطوح فعلی همانند زمانی است که دلار در نیمه اول کانال ۴۰ بود.

از دید آن‌ها اگر دلار به کف بخورد و در آن کف فروشنده زیاد باشد، بازارساز با تعدیل قیمت به سمت بالا، یک عده را خریدار می‌کند و مجددا کارگردانی دلار به سمت کاهش را کلید می‌زند و اگر کف‌ها محکم نباشد روند نزولی را سرعت می‌دهد تا علاوه بر کاهش قیمت تعداد بیشتری از نوسان‌گیران را خارج کند.

البته تاکید کنیم این نظر یک عده از نوسان‌گیران است که تصور می‌کنند طرح روانی بازارساز برای بازار ارز از چنین مختصاتی برخوردار است و اکوایران در کف بازار صرفا راوی دیدگاه‌های مختلف است.

پای آملی لاریجانی هم به گرانی قیمت دلار باز شد

تکانه‌های افزایش بی‌سابقه قیمت دلار به قدری بود که مجمع تشخیص مصلح نظام و آیت الله آملی لاریجانی هم به موضوع گرانی دلار ورود کردند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: تلاش داریم مرجعیت نرخ ارز را مدیریت کنیم و با فعالیت مرکز مبادله ارزی و تعیین سیاست‌های ارزی از وضعیت فعلی خارج شویم.

اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر سه شنبه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه دادند و مصوبه مجلس درباره بانکداری مرکزی (بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) را با حضور طراحان این طرح و رئیس کل بانک مرکزی بررسی کردند.

در این جلسه، نتیجه بررسی تخصصی کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع و کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع درباره اصلاحیه قانون بانکداری مرکزی ارائه شد و اعضای هیات عالی در مورد مغایرهایی که پیشتر به شورای نگهبان منعکس کرده بودند، به بحث پرداختند.

بنا بر مباحث و رای اعضای جلسه، برخی از مغایرت‌ها یا عدم تطبیق مصوبه مذکور با سیاست‌های کلی، از جمله در ماده۱ (تعریف اصطلاحات به کار رفته) و مفهوم استقلال و اقتدار در ماده ۲ (اهداف قانون) در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی رفع شده است.

اعضای هیات عالی نظارت مجمع، پس از بحث و بررسی پیرامون مصوبه مذکور از حیث مطابقت و عدم مغایرت با سیاست‌های کلی، به مغایرت آن با برخی از بندهای سیاست‌های کلی «نظام اداری» و «اقتصاد مقاومتی» رای دادند.

در ابتدای این جلسه، محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از وضعیت بازار ارز در کشور به اعضای هیات ارائه کرد و گفت: تلاش داریم مرجعیت نرخ ارز را مدیریت کنیم و با فعالیت مرکز مبادله ارزی و تعیین سیاست‌های ارزی از وضعیت فعلی خارج شویم.

اخیرا سران سه قوه  نیز اختیارات بی‌سابقه بانک مرکزی در مدیریت قیمت ارز را تصویب کردند و اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آملی لاریجانی نیز به این موضوع ورود کرده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید