با استفاده این مواد پوستت میدرخشه! | حتما یکیو یه بار امتحان کن

ارتباط بین نوشیدن چای سبز و بهبود سلامت پوست سال‌هاست که ذکر شده است. چای سبز از نظر محافظت پوست از نور و مزایای ضد پیری نتایج خوبی داشته است.

با استفاده این مواد پوستت میدرخشه! | حتما یکیو یه بار امتحان کن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

چای سبز

فواید: محافظت در برابر آفتاب، ضد پیری

ارتباط بین نوشیدن چای سبز و بهبود سلامت پوست سال‌هاست که ذکر شده است. چای سبز از نظر محافظت پوست از نور و مزایای ضد پیری نتایج خوبی داشته است. پلی فنول‌های موجود در چای سبز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به درمان پوست آسیب‌دیده از نور خورشید کمک می‌کند و راهی برای مقابله با علایم آسیب نور خورشید ارائه می‌دهد.

روغن نارگیل

فواید: آب رسانی، ضد التهاب و تسکین دهنده موضعی پوست

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که روغن نارگیل برخی از عوامل التهابی طبیعی بدن را سرکوب می‌کند. بسیاری از مردم محصولات روغن نارگیل را برای کمک به مبارزه با پوست خشک و بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می‌کنند، اما روغن نارگیل را در مناطق مستعد لک نگذارید، زیرا ممکن است آکنه را بدتر کند.

روغن درخت چای

فواید: ضد میکروبی و ضد لک

این داروی گیاهی مشتق شده از برگ‌های درخت چای دارای آثار ضد میکروبی و ضد التهابی است که به مبارزه با طیفی از میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. این واقعیت که روغن درخت چای به مبارزه با آکنه‌های ناشی از باکتری کمک می‌کند به این معنی است که ممکن است به کاهش نوع التهابی لکه‌ها و جوش‌های حساس منجر شود، اما متخصصان درباره احتمال تحریک هنگام استفاده از روغن درخت چای روی پوست هشدار می‌دهند و پیشنهاد می‌کنند مناطقی را که دارای علایم قرمزی و بثورات هستند، تحت نظر داشته باشید.

بلغور جو دوسر

فواید: ضد التهاب، تسکین اگزما

بلغور جو دوسر حاوی مواد شیمیایی ضد التهابی و ضد تحریکی به نام آونانترامیدهاست. همچنین دارای بتا گلوکان و نشاسته مرطوب کننده است. به همین دلیل است که حمام بلغور جو دوسر برای بیماری‌هایی مانند اگزما و بثورات پوستی موثر است.

سویا

فواید: رنگدانه را مهار می‌کند و تولید کلاژن را بهبودمی بخشد

دانه سویا حاوی انواع مختلفی از مواد شیمیایی گیاهی است که روی پوست تاثیر می‌گذارد. از جمله آن‌ها می‌توان به آنتی اکسیدان ها، اسید‌های چرب و ایزوفلاون‌ها اشاره کرد. حبوبات، استروژن یا فیتواستروژن تولید می‌کند که مشکلات پوستی مربوط به یائسگی را برطرف می‌کند. طبق تحقیقات، ایزوفلاون‌های موجود در سویا از پوست در برابر نور آفتاب محافظت می‌کند و می‌تواند به رفع رنگدانه‌ها برای حفظ یکنواختی پوست کمک کند.

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاه خود را ارسال کنید