با این فینگر فود خوشمزه همه عاشقت میشن | توپک تن ماهی خوشمزه درست کن لذت ببر

توپک سیب زمینی و تن ماهی یکی از انواع خوشمزه فست فودهاست که ظاهر زیبایی دارد و از ترکیب سیب زمینی با تن ماهی، تخم مرغ، سس مایونز و... تهیه می‌شود.

با این فینگر فود خوشمزه همه عاشقت میشن | توپک تن ماهی خوشمزه درست کن لذت ببر
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

فینگر فود یا غذای انگشتی در اصطلاح به غذا‌هایی گفته می‌شود که بسیار کوچک و لقمه‌ای هستند و می‌توان آن‌ها را بدون استفاده از قاشق، کارد و چنگال تنها با دو انگشت برداشت و به دهان گذاشت. امروز فینگرفود‌ها نوعی سبک غذایی خاص به شمار می‌روند که به دلیل تنوع در رنگ، طعم و شکل وقتی کنار هم در یک سینی قرار می‌گیرند، بسیار چشم‌نواز و اشتها برانگیز هستند. خلاقیت در آشپزی یکی از مهم‌ترین عوامل در تهیه انواع فینگرفود است.

توپک تن ماهی

مواد لازم برای تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی

سیب زمینی آبپز: ۲ عدد

تخم مرغ آبپز: ۲ عدد

پنیر خامه‌ای: ۵۰ گرم

کنسرو تن ماهی: ۱۰۰ گرم

سس مایونز: ۱ قاشق غذاخوری

سیر رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری

شوید خشک: ۱ قاشق چای‌خوری

کنجد بو داده: به میزان لازم

نمک: به میزان لازم

فینگرفود‌ها انواع مختلفی دارند: فینگرفود‌های گرم، سرد، دریایی و.... فینگرفود‌ها امروز به خاطر راحتی سرو و پذیرایی در بسیاری از مهمانی‌ها، جشن تولد، سمینارها، میز‌های بار رستوران، جشن‌های مهد کودک و مدرسه و... حضور فعال دارند. توپک سیب زمینی و تن ماهی یکی از انواع فینگر فود‌های خوشمزه و مجلسی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی بسیار مناسب است. در ادامه این مطلب طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

نکات مربوط به مواد اولیه

۱ـ نکات مربوط به تن ماهی

یکی از نکات بسیار مهم در مورد مصرف تن ماهی جوشاندن آن است. قوطی کنسرو را به مدت ۲۰ دقیقه در ظرف حاوی آب جوش قرار دهید، طوری که آب کاملاً قوطی را احاطه کند. جوشاندن تن ماهی پیش از مصرف موضوعی است که متخصصان علم تغذیه و پزشکان به آن تأکید دارند. زیرا ممکن است به دلیل یک سهل‌انگاری در هنگام تولید، شرایط نامناسب نگه‌داری و یا رد شدن تاریخ مصرف قوطی تن ماهی به نوعی باکتری خطرناک آلوده باشد. این باکتری عامل ایجاد نوعی مسمومیت کشنده به نام بوتولیسم است.

جوشاندن تن ماهی تنها راهی است که می‌تواند این باکتری‌های مضر را از بین ببرد. پس این مرحله را جدی بگیرید. اگر در انجام این کار سهل‌انگاری کنید، می‌تواند منجر به فاجعه‌ای غیرقابل جبران شود. بله دقیقا درست متوجه شدید. نجوشاندن تن ماهی پیش از مصرف می‌تواند تبعات غیرقابل باوری را برای شما به همراه داشته باشد؛ بنابراین با تصور این‌که مشکلی پیش نخواهد آمد، به دلیل تنبلی یا گرسنگی زیاد جوشاندن قوطی کنسرو را فراموش نکنید.

۲ ـ نکات مربوط به سس مایونز

همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید؛ چون همان‌طور که گفتیم ماست آب می‌اندازد و باعث زشت شدن ظاهر سالاد می‌شود.

طرز تهیه توپک سیب زمینی و تن ماهی

۱ ـ برای شروع کار ابتدا سیب زمینی آبپز و تخم مرغ آبپز را رنده یا با پوره کن له کنید و داخل یک کاسه بریزید و پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

۲ ـ در مرحله بعد تن ماهی را بجوشانید و روغن آن را بگیرید؛ سپس سس مایونز، سیر رنده شده، شوید خشک و نمک را به ترکیب سیب زمینی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

۳ ـ در مرحله آخر از مواد به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و توی دستتان گرد کنید تا شبیه توپ کوچک شود؛ سپس توپک را داخل کنجد بغلتانید و در ظرف سرو بچینید. برای تزیین می‌توانید از زیتون، برگ جعفری و گوجه گیلاسی استفاده کنید، نوش جان.

دیدگاه خود را ارسال کنید