حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش به بازنشستگان کشوری | عیدی حقوق بازنشستگان این افراد اضافه شد | زمان واریز قطعی عیدی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با میزان و زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داد.موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود.

خبر خوش به بازنشستگان کشوری | عیدی حقوق بازنشستگان این افراد اضافه شد | زمان واریز قطعی عیدی حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان

 مسئول ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی البرز در واکنش به علت تاخیر در واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: خیلی از بازنشستگان عذرخواهی می‌کنیم اما هیچ دستورالعملی به ما ابلاغ نشده و نمی‌دانیم مبلغ چقدر است و چه زمانی باید واریز شود اما به نظر می‌رسد در هفته جاری و هفته آینده واریز خواهد شد.

طبق قانون به همه بازنشستگان مشمول مقررات استخدام کشوری نیز عیدی تعلق می‌گیرد. مبلغ این عیدی هر سال توسط دولت اعلام می‌شود. برای سال ۱۴۰۱ مبلغ عیدی بازنشستگان ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان بود؛ اما مبلغ عیدی سال ۱۴۰۲ بازنشستگان کشوری هنوز به‌طور رسمی توسط دولت اعلام نشده است.

امروزه کارفرمایان کسب‌و‌کارهای مختلف با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی پیشرفته، مبلغ عیدی، سنوات، حقوق و دستمزد و سایر مزایای کارگران و کارمندان را محاسبه و پرداخت می‌کنند. کارکنان نیز می‌توانند خودشان پیش از کارفرما، با استفاده از فرمول‌های بالا این مبلغ را محاسبه کرده و از آن اطلاع داشته باشند. در بخش بعدی این مقاله، یکی از بهترین شرکت‌های عرضه‌کننده نرم‌افزارهای حسابداری را برای کسب‌و‌کارهای مختلف معرفی می‌کنیم.

رییس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تهران درخصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان این سازمان گفت: عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از ۱۵ اسفند پرداخت خواهد شد.

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران  درباره زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: براساس اعلام آقای صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان از ۱۵ اسفندماه‌ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به رقم عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بنا بر اعلام دولت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز ۵۰۰ هزار تومان برای عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد.

رقم عیدی حقوق بازنشستگان امسال

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تهران گفت: همچنین حقوق اسفندماه بازنشستگان نیز در همان بازه زمانی اعلام شده (پرداخت از بیستم هر ماه براساس حروف الفباء) انجام خواهد شد.

دهقان‌کیا افزود: حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا پرداخت خواهد شد اما پرداخت عیدی برعکس خواهد بود یعنی از آخر حروف الفبا به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

اضافه شدن ۳۰۰ هزار تومان به عیدی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان درخصوص زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام کرد آخرین جزئیات این طرح به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی،‌ با اشاره به چالش‌های پیشروی این سازمان اظهار کرد:  چالش اصلی صندوق تأمین اجتماعی، چالش ناپایداری منابع که منجر به شکل‌گیری استقراض بی‌رویه از بانک شده بود. سازمان تأمین اجتماعی از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰، ۸۴هزار میلیارد تومان به بانک بدهکار شده بود.

آنگونه که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داده میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

این عیدی معادل عیدی دیگر کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری است. یعنی این گروه‌ها هم امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عیدی دریافت می‌کنند.

میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و امسال تنها ۳۰۰ هزار تومان به آن اضافه شده است. افزایشی که انتقاد بسیاری از بازنشستگان را به دنبال داشته است.

علاوه بر مبلغ عیدی سال ۱۴۰۱، زمان پرداخت آن هم مورد سوال بسیاری از افراد است. رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده که سعی خواهیم کرد قبل از اینکه عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن واریز می‌شود یا نه گفت: هنوز زمان واریز عیدی مشخص نیست اما به زودی درباره زمان واریز عیدی اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

اما سال گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار دیرهنگام و در آخرین روزهای اسفند واریز شد که باعث بروز انتقادات بسیاری شد.

عیدی و حقوق بازنشستگان؛ بازنشسته ها صاحب خانه می شوند

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آمادگی برای امضای تفاهمنامه با دستگاه و نهادها برای ساخت مسکن خبر داد و گفت:‌تفاهم‌نامه با صندوق بازنشستگی مطابق قانون جهش تولید مسکن امضا شده است.

ارسلان مالکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری در تولید و تامین مسکن با صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اصول ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تامین زمین مسکن مناسب برای بازنشستگان کشوری و لشگری، گفت: این تفاهم‌نامه بر اساس قانون جهش تولید و عرضه مسکن و ظرفیت‌های موجود در سازمان ملی زمین و مسکن امضا شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده در اجرای این تفاهم‌نامه از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات طرفین استفاده شود، افزود: براساس این تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی کشوری متعهد شد اراضی و املاک تحت مالکیت خود که قابلیت ساخت و ساز مسکن دارد را برای این امر معرفی کند.

وی تصریح کرد: در راستای این توافق صندوق بازنشستگی کشور فهرست متقاضیان بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری با تعیین اولویت‌بندی گروه‌های هدف ارائه  و سازمان ملی زمین و مسکن برنامه‌ریزی لازم براساس آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را انجام خواهد داد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل کارگروه مشترک طرفین توافق با هدف راهبری و ایجاد زمینه اجرای این تفاهمنامه خبر داد و با  تاکید بر آمادگی سازمان برای امضای تفاهمنامه‌های مشابه با سایر دستگاه‌ها و نهادها گفت: آمادگی داریم با هر دستگاهی که زمین یا املاک مازادی داشته باشد در ساخت مسکن کارکنانشان همکاری کنیم و در صورتی که آن دستگاه زمین مازادی هم در اختیار نداشته باشد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارکنان آن دستگاه اقدام خواهیم کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید