قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز بازار را مختل کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

بررسی‌های میدانی از بازار مواد پروتئینی مشهد نشان می‌دهد که در چند روز گذشته، قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ از نرخ مصوب بیشتر شده است، به طوری که اکنون در خیابان استقلال مشهد هر کیلوگرم مرغ بین ۶۵ تا ۶۹ هزار تومان درحال عرضه است.

قیمت مرغ امروز بازار را مختل کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

بررسی‌های میدانی از بازار مواد پروتئینی مشهد نشان می‌دهد که در چند روز گذشته، قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ از نرخ مصوب بیشتر شده است، به طوری که اکنون در خیابان استقلال مشهد هر کیلوگرم مرغ بین ۶۵ تا ۶۹ هزار تومان درحال عرضه است. همچنین هر کیلو ران و سینه مرغ به قیمت ۷۵ هزار و ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته دیروز برخی واحد‌های صنفی در خیابان استقلال درحال توزیع مرغ مادر به قیمت هرکیلوگرم ۵۵ هزار تومان بودند.

علاوه بر این به گفته فعالان بازار، توزیع مرغ در روز پنجشنبه کاهش یافته بود و همین موضوع موجب شده بود میزان عرضه مرغ نیز از سمت برخی فروشگاه‌ها کمتر شود. پیش از این در آبان امسال به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ به منظور استمرار تولید، قیمت مصوب مرغ از ۵۹هزارو۸۰۰تومان به ۶۳هزار تومان افزایش یافت.

به گفته توزیع کنندگان مرغ، افزایش قیمت گوشت در روز‌های گذشته در عمل موجب شده است تقاضا برای خرید مرغ در مشهد افزایش بیابد و همین مسئله بر مسیر بازار تأثیر گذاشته است. البته در این میان، تولیدکنندگان هم معتقدند که افزایش قیمت نهاده‌های دامی، هزینه تولید مرغ را افزایش داده است. تولیدکنندگان می‌گویند باتوجه به افزایش هزینه ها، ادامه روند تولید با نرخ مصوب فعلی، دشوار و زیان ده است.

با این حال رئیس اداره نظارت و بازرسی جهادکشاورزی شهرستان مشهد در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه مشکلی در توزیع مرغ گرم در بازار وجود ندارد، گفت: در صحبتی که با مسئولان دام پزشکی کرده ایم، کشتار مرغ در روز‌های گذشته کاهش نیافته، ضمن اینکه تولید مرغ هم در یک ماه گذشته مطلوب بوده است، از این رو شهروندان نگران کمبود گوشت مرغ در بازار نباشند.

علی اکبر نصری سرآسیا افزود: همچنین به منظور تنظیم بازار از روز جمعه، توزیع مرغ منجمد به قیمت هرکیلو ۴۳ هزارتومان در مشهد شروع شده است و این روند در روز‌های آینده پیشرفت می‌کند. دیروز توزیع مرغ منجمد در فروشگاه‌های منتخب محله‌های مهرآباد، مهرگان و سیدی شروع شد وروز‌های آینده این نوع مرغ در محله‌های بیشتری توزیع می‌شود.

وی درباره قیمت مرغ نیز گفت: روز جمعه در بازدیدی که از فروشگاه‌های چهارراه گاز داشتم، مرغ به قیمت مصوب درحال توزیع بود، با این حال قیمت مرغ در سایر مناطق شهر نیز بررسی می‌شود و اگر فروشگاهی درحال گران فروشی باشد، با آن برخورد می‌شود. وی تأکید کرد: درمجموع با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پیش بینی می‌شود توزیع مرغ در هفته‌های آینده مناسب باشد و بازار به خوبی مدیریت شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید