با این ترفند خانگی دستشویی خونه ات بوی عطر میده! | بهترین ترفند چیست؟

یکی از اتفاقات آزاردهنده در داخل هر منزلی وجود بوی نامطبوع از داخل سرویس بهداشتی یا حمام است.

با این ترفند خانگی دستشویی خونه ات بوی عطر میده! | بهترین ترفند چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

موردی که شاید در طبقات اول یک آپارتمان بیشتر خودش را نشان دهد و باعث آزار اهالی خانه شود. حالا که نزدیک عید است و بازار خانه تکانی هم داغ بد نیست بدانید که با چند راهکار می‌توان بوی بد ناشی از سرویس بهداشتی را از بین برد.

استفاده از خوشبو کننده ها: خوشبوکننده‌ها همیشه راه موثری برای از بین بردن بوی نامطبوع در محیط است، حتی اگر سرویس بهداشتی شما همیشه تمیز است باز هم از خوشبو کننده هوا استفاده کنید اما در انتخاب رایحه آن دقت کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع مضاعف، جلوگیری شود.

استفاده از تهویه مناسب: اگر سرویس بهداشتی فاقد تهویه مناسب یا پنجره باشد، انتشار بوی بد در فضا طبیعی است. بهتر است یک تهویه متناسب با ابعاد سرویس بهداشتی خود برای گردش و انتقال هوا به بیرون نصب کنید.

استفاده از سیفون: یکی از دلایل ایجاد بوی نامطبوع سرویس بهداشتی، فراموش کردن سیفون است. قبل از خروج از سرویس بهداشتی، حتما سیفون را بکشید.اگر سیفون توالت کار شستشو را به درستی انجام نمی دهد، بهتر است آن را با یک سیفون جدید به همراه مخزن بزرگتر تعویض کنید.

استفاده از قرص ضدعفونی‌کننده: یکی از روش‌های موثر در رفع بوی بد سرویس بهداشتی، استفاده از قرص‌های ضدعفونی کننده است. این قرص‌ها علاوه بر رفع بوی نامطبوع، موجب ضد عفونی شدن کاسه توالت می‌شوند.

استفاده از جوش‌شیرین: یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلاب بریزید. یک دوم پیمانه سرکه سفید هم به آن بیافزایید. آن را در فاضلاب بریزید و در آن را بپوشانید. اجازه دهید یک شب تا صبح داخل فاضلاب بماند تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از سرکه و آبلیمو: سرکه و آب لیمو را به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری بریزید. سپس با اسپری کردن این ترکیب در سرویس بهداشتی، بوی نامطبوع را از بین ببرید.

خنک نگه داشتن محیط سرویس بهداشتی: گرم بودن هوای سرویس بهداشتی موجب تشدید بوی نامطبوع می شود. در صورت داشتن شوفاژ، آن را خاموش کنید و اگر سرویس بهداشتی دارای پنجره است آن را باز بگذارید تا جریان هوا باعث از بین رفتن بوی بد شود.

روشن کردن شمع و عود: استفاده از عو و شمع برای از بین بردن بوی بد بسیار مفید است. عود علاوه بر رفع بوی بد، انرژی خوبی در فضای سرویس بهداشتی ایجاد می کند و شمع نیز مانند عود علاوه بر رفع بوی بد، جنبه تزئینی و زیبایی دارد.

ریختن عطر روی حباب چراغ: روش مبتکرانه و البته جالب دیگر استفاده از مقداری عطر یا ادکلن بر روی حباب چراغ است که هر بار با روشن شدن و البته کمی داغ شدن شروع به ساطع کردن عطر خوش می کند که بسیار کارآمد خواهد بود..

بررسی چاه فاضلاب: یکی از دلایل مهم در ایجاد بوی نامطبوع، گرفتگی و یا مشکل در چاه فاضلاب است. اگر با رعایت تمام موارد ذکر شده، همچنان بوی نامطبوع رفع نشده باشد، بهتر است از یک متخصص لوله باز کن کمک بخواهید تا مشکل را رفع کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید