سود سهام عدالت | سود سهام عدالت واریز | سود سهام عدالت 1401

سورپرایز رئیسی برای سهام عدالتی ها | واریز سود سهام عدالت تا پایان سال تصویب شد

سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالت خواهد بود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.

سورپرایز رئیسی برای سهام عدالتی ها | واریز سود سهام عدالت تا پایان سال تصویب شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سود سهام عدالت به زودی انجام می شود. سود سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سود سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سود سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالت خواهد بود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.

سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه اعطای سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و همه افراد واجد شرایط را ابلاغ کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور روز یکشنبه مصوبه هیات وزیران در خصوص اجرای بند (الف) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را که به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور به تصویب رسیده است، ابلاغ کرد.

در بند (الف) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور آمده است که دولت موظف است از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت یا شرکتهای دولتی در بنگاههای قابل واگذاری در هر بازار موضوع گروه(۱) و (۲) ماده(۲) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور و کلیه افراد واجد شرایط طبق قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی اقدام کند.

واریز سود سهاموی گفت: کارگروه سه نفره متشکل از نماینده کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، نماینده شورای عالی بورس و نماینده وزیر اقتصاد یک کارگروه سه نفره تشکیل می‌دهند که امور مربوط به سهام عدالت و اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت توسط آنها اجرا می‌شود و پیشنهاد این کارگروه به شورای عالی بورس برای تصویب ارائه می‌شود.

نماینده ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت:‌ در دوم اسفند سال گذشته اعضای هیأت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تغییر کرده‌اند و نفرات جدید اعضای کانون به سازمان بورس برای بررسی صلاحیت اعلام شدند که هنوز نتیجه اعلام نشده و افراد جدید در حال معرفی و بررسی صلاحیت هستند.

حدادی در مورد واریز سود 13 شرکت غیربورسی در پرتفوی سهام عدالت افزود: سود شرکت‌های غیربورسی در حال بررسی است که چقدر از سود این شرکت‌ها از طرف سازمان خصوصی‌سازی دریافت شده و اگر ارقام آن قابل توجه باشد، مانند سودهای شرکت‌های بورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و پول آن به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود. البته هنوز شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است و پول‌های جمع‌آوری شده از شرکت‌های غیربورسی اعداد قابل توجهی نیست.

وی همچنین در مورد اصلاح آئین‌نامه اجرایی سهام عدالت گفت:‌ برخی از مواد آئین‌نامه اصلاح، حذف و یا اضافه شده و یکسری از تبصره‌ها حذف شده‌اند، البته همه مواد آئین‌نامه نیاز به اصلاح ندارد، برخی از موارد مثل انتخاب روش مدیریت مستقیم و غیرمستقیم قبلاً انجام شده و نیازی به تغییر ندارد بقیه موارد هم توسط کارگروه سه نفره سهام عدالت پیگیری می‌شود.

حدادی همچنین در مورد اینکه تا کنون چه تعداد از سهامداران عدالت شماره شبا برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند، گفت: آمار این افراد در دست شرکت سپرده‌گذاری است، اما بارها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم که سهامداران عدالت چه افراد زیر سن قانونی از طریق سرپرست و یا افراد دیگر باید شماره شبای حساب بانکی خود را از طریق سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت اعلام کنند تا زمان توزیع سود به صورت متمرکز سود آنها نیز واریز شود.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار خبر داد.

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

مجید عشقی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت گفت: بازگشایی نماد پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی انجام خواهد شد اما در حال حاضر اختلاف نظرهایی در نحوه برگزاری مجامع وجود دارد که پس از برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت نماد آن هم بازگشایی خواهد شد.

شاخص کل بورس دیروز رشد بیش از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد 17 هزار و 982 هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 704 هزار واحدی رسید. امروز نیز شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد بیش از 3 هزار واحدی در تزار 396 هزار واحدی ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد پرداخت سود سهام عدالت‌، اظهار کرد: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.

سود سهام عدالتحمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف متوفیان سهام عدالت صادر شد. وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام عدالت متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

دانش کاظمی تاکید کرد: پس از تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی بورس در نهایت مصوب شد تا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امکانی را فراهم کند که سهامداران بتوانند از طریق برگه انحصار وراثت، فرمی را به‌صورت رایگان از طریق سامانه‌ای که به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی متصل است، پر کنند.

حمیدرضا دانش کاظمی ادامه داد: از سود سهام سال‌های گذشته فرد متوفی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دارد. هزینه انتقال به مبلغ کمتر از ۶٠هزار تومان کسر می‌شود و باقی منابع به همراه سهام و سودها به وراث منتقل خواهد شد. این مصوبه در شورای عالی بورس تصویب و در اختیار قوه قضاییه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده شد تا این فضا عملیاتی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این مصوبه از چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: اقدامات مربوط به این طرح به‌سرعت در حال انجام است، اما تعیین دقیق زمان اجرای آن اصلا کار ساده‌ای نیست.

این عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: وراث باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند. در آنجا تقاضای دریافت سهام داشته باشند، پس از آن شرکت سپرده‌گذاری به‌صورت خودکار سود و اصل سهام را در اختیار وراث قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: این موضوع باید قابل توجه باشد که تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان، نیازمند انحصار وراثت از طریق قوه قضاییه است زیرا نوع احکام مذهبی نسبت به سهام و مایملک باید متفاوت باشد.

اما تعداد جاماندگان سهام عدالت چند نفر است و دولت باید به چند نفر سهام عدالت پرداخت کند؟ اولین آمارهایی که در این خصوص مطرح شد، پرداخت سهام عدالت به حدود ۲۰ میلیون نفر بود. اگر مبنا چنین عددی باشد، با وجود پرداخت سود سهام عدالت به ۴۹ میلیون نفر، حدود ۷۰ میلیون نفر از جمعیت ایران مشمول سهام عدالت می‌شوند.

البته این آمار هرگز از سوی هیچ مسئولی تایید نشد تا اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در مصوبه‌ای راهکاری برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ مشخص کردند.

اما حدود سه ماه قبل حسین قربازاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی، تعداد جاماندگان سهام عدالت را تنها سه میلیون و ۳۳۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت این افراد تنها شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

دیدگاه خود را ارسال کنید