نکات آشپزی | نکات آشپزی حرفه ای

با این نکات آشپزی بهترین دسر افطار رو درست کن | دسر جنوبی خوشمزه رنگینک درست کن

طرز تهیه رنگینک با خرما و گردو مناسب ماه رمضان

با این نکات آشپزی بهترین دسر افطار رو درست کن | دسر جنوبی خوشمزه رنگینک درست کن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت بازار بورس همراه باشید.

نکات آشپزی

با توجه به قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان باید یواش یواش بریم به سمت خوراکی های مناسب افطاری و سحری. خرما و گردو در کنار هم یک ترکیب خوشمزه و مقوی هستند. یکی از همین خوراکی های خوش طعم کم حجم و پر انرژی که خیلی هم ساده طبخ میشه، رنگینک هست. این شیرینی جنوبی اصیل به خاطر وجود خرما و گردو کره انرژی فوق العاده ایی داره که حتی یه جوریایی بهترین داروی فشار پایین هم محسوب میشه.

به خاطر طبع گرم این خوراکی خوشمزه، جزو دسرهای پاییزی هم محسوب میشه. از طعم و عطر بینظیرش چیزی نمیگم که خودتون تجربش کنین!

مراحل تهیه رنگینک:

۱- ابتدا کره را داخل ماهیتابه میریزیم اجازه میدهیم تا با حرارت ملایم آب شود. مقدار کره بستگی به سلیقه خودتان دارد؛ اگر دوست داشتید رنگینکتون کم چرب باشه، ۲۰۰ گرم و در غیر اینصورت ۲۵۰ گرم کره استفاده کنید.

۲- آرد را الک میکنیم که زمان تفت دادن، گوله گوله نشود  و آن را به کره اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت میدهیم تا بوی خامی آن از بین برود و سرخ شود. در این مدت مرتب آرد را هم می زنیم که نسوزد.

۳- تا آرد سرخ شود، داخل خرماهایی که از قبل به هسته ی آنها در آورده ایم را گردو می‌گذاریم. مقدار خرما بستگی به اندازه ظرفمان دارد و باید قدری باشد که سطح ظرف کاملا با خرما پوشانده شود.

۴- حالا دیگر کم کم آرد سرخ شده و رنگشم تیره شده است. شعله را خاموش میکنیم و حدود ۲ الی ۳ دقیقه به مخلوط آرد اجازه میدهیم تا از حرارت زیادش بیوفتد و بعد دارچین و هل را اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط میکنیم.

۵- حالا مقداری از مخلوط را داخل ظرف سرو میریزیم. روی مخلوط را کاملا با خرما پر می‌کنیم.

۶- در نهایت باز هم از مخلوط آرد روی خرماها میریزم تا روی خرماها کاملا پوشیده شود. در انتها رنگینک را داخل یخچال میگذاریم تا خودش را بگیرد و آخر سر از یخچال در می آوریم و با پودر نارگیل یا پسته تزیین کرده و سروش میکنیم.

برای دسر افطاری، رنگینک خرما گزینه خوبی است. اگر در ماه رمضان قرار دارید این دسر را درست کرده و برای افطار میل نمایید.

نکات مهم در پخت رنگینک:

برای درست کردن رنگینک، هر مقدار آرد که استفاده شود نصف این میزان روغن یا کره مصرف می‌شود.

در صورت تمایل میتوانید به جای کره، از روغن های محلی استفاده کنید که عطر و طعم و خواص رنگینک را دو‌ چندان می‌کنند و یا از روغن جامد استفاده کنید.

به دلیل گرمی زیاد رنگینک می‌توانید پسته را حذف کنید.

میتوانید مغز گردو را با حرارت ملایم کمی تفت دهید تا تُست شود سپس استفاده کنید.

آرد سبوس دار مزه و طعم بهتری به رنگینک میدهد، در بعضی دستورها آرد تفت داده میشود و پس از اینکه رنگ آرد طلایی شد کره به آن اضافه میشود.

دیدگاه خود را ارسال کنید