یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

رئیسی یارانه نقدی این افراد را خیلی جدی قطع می کند | قضیه قطع یارانه نقدی جدی شد

آن‌طور که در گزارش‌ها و صحبت‌های درگوشی پیداست، به نظر می‌رسد دولت امسال درصدد است که یارانه خریداران ارز سهمیه‌ای را قطع کند.

رئیسی یارانه نقدی این افراد را خیلی جدی قطع می کند | قضیه قطع یارانه نقدی جدی شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

گفته می‌شود این اقدام با توجه به افتتاح حساب ارزی و امکان احصای دقیق اطلاعات صورت می‌گیرد، به این شکل که خرید ارز سهمیه نیازمند افتتاح حساب ارزی است و واریز ارز اسکناس به حساب ارزی پس از ۷۲ ساعت صورت می‌گیرد که همین موضوع، امکان رصد دقیق خریدارن ارز سهمیه‌ای و حذف یارانه آن‌ها با توجه به تمکن مالی و گردش حساب بالای آنها را ایجاد می‌کند. بر همین اساس، اطلاعات این گروه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال خواهد شد.

بر اساس مصوبه دولت، هر شخص ایرانی می تواند یک بار در سال، 5000 یورو یا معادل، دلار سهمیه ای با کدملی دریافت کند که برای دریافت آن، لازم است، متقاضی از طریق ثبت نام دلار سهمیه ای در سایت برخط بازار متشکل ارزی، درخواست خود را ثبت کند. ارز سهمیه ای ۱۴۰۲، توسط صرافی های منتخب و با نرخ دلار توافقی عرضه می شود.

البته گفته می‌شود که قرار است ارز سهمیه ای با کارت ملی به معادل ۲۰۰۰ یورو کاهش یابد.

بنا به این گزارش، در حال حاضر هر گاه که بین ارز دولتی و ارز بازار آزاد فاصله قابل ملاحظه‌ای شکل می‌گیرد، سروکله سوء‌استفاده‌کنندگان در بازار پیدا می‌شود و یکی از شگردهای رایج نیز این است که در ازای پرداخت اندکی پول با جمع‌آوری کارت ملی اشخاص نیازمند از سهمیه ارزی ۲ هزار دلاری آن‌ها برای خرید ارز به نرخ دولتی و فروش آن در بازار آزاد استفاده می‌کنند.

دوازدهمین مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دولت سیزدهم طبق روال ماه‌های گذشته بیستم فروردین‌ماه احتمالا به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

در این بین، اگر سرپرست خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم باشد، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان آن‌هم به‌ازای هر نفر دریافت می‌کند. در صورتی‌که سرپرست جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار بگیرد، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به دستش می‌رسد. البته اگر این افراد اقدام به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا کرده باشند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنها کم می‌شود.

به نقل از ایسنا؛ زمان واریز یارانه فروردین ماه ۱۴۰۲ همانند ماه های گذشته صبح روز بیستم فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

البته بعضی از دولتمردان خبر داده اند که یارانه نقدی ممکن است در ماه های آینده تبدیل به کالابرگ الکترونیکی شود اما همچنان از صحت این خبر اطلاع دقیقی وجود ندارد.

همچنین گفته می شود این طرح در حال حاضر در بعضی استان ها به صورت آزمایشی در حال اجرا است اما تا زمانی که وضعیت کالا برگ مشخص نشود ، پرداخت یارانه معیشتی به صورت نقدی ادامه دار خواهد بود.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان، و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

بعد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ زمان واریز یارانه جدید هر ماه اعلام شد. از این زمان به بعد، واجدین دریافت یارانه می‌توانستند در تاریخ بیستم هر ماه یارانه خود را دریافت کنند.

افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته اند می توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.

همچنین کسانی که از پرداخت یارانه جامانده اند و یا یارانه برای آن ها واریز نشده است هم می‌توانند با مراجعه به سایت https://my.gov.ir پیگیر قطع یارانه خود باشند.

افراد گفته شده، می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* ( ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی ، مربع ) را با شماره تلفن همراه سرپرست خانوار شماره گیری کنند تا از وضعیت ثبت نام خود آگاه شوند.

به نقل از مهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه شد.

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که یارانه نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود.

او با اشاره به تکلیف مجلس به دولت بیان کرد: مجلس مصوب کرد سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار مکلف به ثبت نام افراد جدید متقاضی دریافت یارانه هستند.

رضایی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات خوب مجلس برای سال ۱۴۰۲ این بود که تعرفه آب، برق و گاز مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تا سقف الگوی مصرف و نیز بیمه سه دهک پایین جامعه رایگان شد.

مبلغ یارانه نقدی در سال جدید

در سال ۱۴۰۲ مجموع یارانه پرداختی دولت به مردم حدود ۴۸۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود

براساس بودجه مصوب مجلس، در سال ۱۴۰۲ مجموع یارانه پرداختی دولت به مردم حدود ۴۸۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

از این رقم، ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی و معیشتی (یارانه حذف ارز ترجیحی)، ۲۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت مستمری به مددجویان کمیته امداد، ۱۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان کمک به سازمان بهزیستی، ۵۶ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به یارانه دارو است.

واریز یارانه نقدی 800 هزارتومانی به این دهک ها

“پیغمبرقلی سعادت‌نژاد” از نیکوکاران گنبدکاووس در آستانه بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، توزیع هزار و ۸۰۰ بسته سبد کالا را بین اقشار آسیب‌پذیر و کمتربرخودار این شهرستان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز توزیع سبدهای کالایی این نیکوکار گنبدی که روز شنبه در روستای “قلندرآباد بالا” برگزار شد، رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس و جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، ارزش هر سبد کالا را که شامل ” ۱۰ کیلوگرم برنج محلی، یک بطری سه لیتری روغن مابع، یک قوطی رب گوجه فرنگی و یک بسته نمک” بود را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تصمیم دارم این تعداد سبد کالا را با عنایت الهی و دعای خیر مردم، در سال‌های آینده به ۱۸۰ هزار بسته افزایش دهم.

این نیکوکار گنبدی که در حوزه تولید و تجارت فرش دستباف ترکمن و کشاورزی فعالیت دارد، هرساله از محل عواید کاری خود و در مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان، ماه رمضان و سال نو، کمک‌های انسان دوستانه خود را در قالب توزیع گوشت قربانی و سبد کالا و نیز تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج آسان برای زوج‌های جوان انجام می‌دهد.

این نیکوکار گنبدی ادامه داد: در کمک به نیازمندان هیچ نگاه قومی، نژادی، زبانی و مذهبی وجود ندارد و صرفا با نگاه “قربةّ الی الله” و جلب رضایت باری تعالی و در حد توان به همه خانواده‌های کم برخودار از اقوام مختلف در مناطق شهری و روستایی مساعدت می‌شود.

وی همچنین از دیگر افراد توانمند جامعه خواست تا در دستگیری از نیازمندان در حد توان و بضاعت خویش ورود کنند

عیدی نیکوکار به هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند

رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس هم به خبرنگاران گفت: از یک هفته پیش تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط نیکوکاران این شهرستان در اختیار این اداره برای توزیع بین مددجویان و اقشار آسیب پذیر گذاشته شده است.

محمد کریمیان با قدردانی از این نیکوکار گنبدی (سعادت نژاد) افزود: علاوه بر این بسته‌ها و آمادگی تعدادی دیگر از خیرین برای کمک به نیازمندان، تمامی کمک‌های جمع آوری شده تا قبل از عید نوروز و ماه مبارک رمضان بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.

دیدگاه خود را ارسال کنید