قیمت دلار | افزایش قیمت دلار

قیمت دلار مردم را بیچاره کرد | قیمت دلار امروز 22 فروردین به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

 به نقل از اقتصاد۲۴، قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

قیمت دلار و ارز (ریال)

دلار (مبادله ای) ۵۰۳,۳۱۰

یورو ۵۴۴,۲۷۰

درهم امارات ۱۳۶,۴۶۰

پوند انگلیس ۶۲۲,۸۵۰

لیر ترکیه ۲۶,۲۰۰

فرانک سوئیس ۵۵۳,۰۰۰

یوان چین ۷۳,۳۰۰

ین ژاپن (۱۰۰ ین) ۳۷۶,۶۹۰

وون کره جنوبی ۳۸۰

دلار کانادا ۳۷۲,۴۰۰

دلار استرالیا ۳۳۳,۹۰۰

دلار نیوزیلند ۳۱۲,۴۰۰

دلار سنگاپور ۳۷۷,۸۰۰

روپیه هند ۶,۱۵۰

روپیه پاکستان ۱,۷۶۳

دینار عراق ۳۸۵

پوند سوریه ۲۰۱

افغانی ۵,۸۱۰

کرون دانمارک ۷۳,۴۰۰

کرون سوئد ۴۷,۸۰۰

کرون نروژ ۴۷,۹۰۰

ریال عربستان ۱۳۴,۳۰۰

ریال قطر ۱۳۸,۵۰۰

ریال عمان ۱,۳۱۰,۹۰۰

دینار کویت ۱,۶۴۱,۶۰۰

دینار بحرین ۱,۳۳۸,۷۰۰

رینگیت مالزی ۱۱۴,۵۰۰

بات تایلند ۱۴,۶۸۰

دلار هنگ کنگ ۶۴,۲۰۰

روبل روسیه ۶,۱۸۰

منات آذربایجان ۲۹۷,۷۰۰

درام ارمنستان ۱,۳۰۰

لاری گرجستان ۲۰۲,۲۰۰

سوم قرقیزستان ۵,۷۷۰

سامانی تاجیکستان ۴۶,۳۰۰

منات ترکمنستان ۱۴۴۶۰۰

پیش بینی قیمت دلار امروز

 قیمت دلار در معاملات غیر رسمی روز دوشنبه در سراشیبی قرار گرفت. تحلیلگران فنی باور دارند انتشار اخبار مثبت از گشایش در روابط ایران با کشورهای همسایه یکی از عواملی بود که فشار فروش در بازار ارز را بیشتر کرد.

سیگنال جدید بانک مرکزی به بازار دلار 

شب گذشته محمد رضا فرزین در گفتگوی ویژه خبری گفت: صندوق تثبیت ارزی ایجاد می‌کنیم تا در مواقع لازم برای ثبات ارز در بازار دخالت کنیم. سلف ارزی را هم با مدت زمان بیشتر طراحی کرده‌ایم تا پیش‌بینی پذیری و اطمینان ایجاد شود. سوآپ ارزی نیز در کشور ما بسیار ضروری است چرا که باید با دیگر کشورها موازنه ارزی در تجارت کالایی داشته باشیم.

در کنار این، رییس کل بانک مرکزی اخیرا بار دیگر اعلام کرد کانال‌های تلگرامی با نرخ‌سازی و افزایش انتظارات تورمی منفی، بازار ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

فرزین بار دیگر  اعلام کرد نرخ‌های بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد و این اظهارنظر موجب شده برخی معامله‌گران احتمال دهند که ممکن است بازارساز با عرضه شدید ارز به دنبال پایین بردن قیمت دلار باشد.

پیش بینی قیمت دلار امروز 

در شرایط فعلی،تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که در روز جاری مرز 50 هزار تومان حفظ شود، انتظارات نزولی در بازار ارز محدودتر خواهد شد.

صعود قیمت طلای جهانی در برابر قیمت دلار

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۷ درصد افزایش به ۱۹۹۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۹۹۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

آینده طلای جهانی چه خواهد شد؟

شاخص دلار ۰.۱ درصد پایین‌تر بود و شمش را برای دارندگان ارزهای خارجی ارزان‌تر کرد.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده هستند که قرار است روز چهارشنبه ارائه شود. نتایج نشان می‌دهد که فدرال رزرو همچنان می‌تواند یک بار دیگر نرخ بهره را در ماه مه افزایش دهد و بازارها با احتمال ۷۱.۳ درصدی برای افزایش ۲۵ واحدی قیمت‌گذاری خواهند کرد.

گزارش اشتغال ایالات‌متحده که روز جمعه منتشر شد، شرط افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه آینده را افزایش داد. هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده زمانی افزایش می‌یابد که نرخ بهره برای کاهش تورم افزایش یابد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که تورم مصرف‌کننده ماه مارس چین به پایین‌ترین حد از سپتامبر ۲۰۲۱ رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۰.۲۵ درصد افزایش یافت و از ۹۳۰.۹۱ تن روز پنجشنبه به ۹۳۳.۲۲ تن در روز دوشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۴.۹۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۹۵.۷۱ دلار و پالادیوم با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۴۳۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

اسم عراقچی قیمت دلار را کاهش داد

حسن روحانی، رییس جمهور سابق ایران گفت: اساس حل مسائل کشور امید به آینده است. با شروع دولت در سال ۹۲ هنوز کاری انجام نداده بودیم، اما زندگی مردم خوب شد چون به آینده امید پیدا کرده بودند. 

او ادامه داد: اینکه بگوییم سیاست خارجی به داخلی ربط ندارد، هر دو به اقتصاد ربط ندارند، هر سه به فرهنگ ربط ندارند، حرف بی‌اساسی است. همه به هم ارتباط دارند. سیاست درست اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سیاست خارجی با هم استراتژی ملی را رقم می‌زند. اسم آقای عراقچی در مذاکرات قیمت دلار را دو هزار تومان کاهش داد. لابد اگر آقای ظریف می‌رفت ۵ هزار تومان کم می‌شد!

دیدگاه خود را ارسال کنید