یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی نوزاد را چگونه می توان دریافت کرد؟ | آدرس سایت حمایت معیشتی جدید برای اعتراض

یارانه نقدی نوزاد را چگونه می توان دریافت کرد؟ |  آدرس سایت حمایت معیشتی جدید برای اعتراض
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

با واریز یارانه فروردین، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند. معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه فروردین سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شد و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.

یادآور می‌شود، طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

استعلام یارانه نوزاد با کد ملی

استعلام یارانه معیشتی با کد ملی چگونه است؟

برای استعلام باید با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید و سپس شماره تماس و کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.

hemayat.mcls.gov.ir جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض

معرفی سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir

با توجه به بالا رفتن نرخ تورم و مشکلات اقتصادی مردم، دولت به منظور کاهش مشکلات اقتصادی افراد، اقدام به روی کار آوردن طرح پرداخت یارانه نقدی کرده است. اگرچه طرح یارانه نقدی سال ها است که در کشور اجرا می شود، اما در سال های گذشته با توجه به هدفمندی یارانه ها، بعضی از اشخاص دیگر یارانه دریافت نکردند و در واقع، یارانه آن ها قطع شد.

از طرفی به غیر از یارانه نقدی که ماهانه به اشخاص پرداخت می شود، یارانه ای تحت عنوان یارانه کمک معیشتی نیز از سوی دولت روی کار آمد که اشخاص واجد شرایط مجاز به دریافت این یارانه می باشند.

با توجه به لزوم شناسایی اشخاص برای ارائه یارانه های نقدی، سامانه ای به نام سامانه حمایت معیشتی راه اندازی شد تا مردم بتوانند از طریق این سایت درخواست های خود را مبنی بر استفاده از خدمات کمک معیشتی دولت ثبت کنند و پس از ثبت درخواست منتظر نتیجه درخواست خود باشند.

سامانه حمایت معیشتی از طریق نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir برای عموم مردم قابل دسترس می باشد و اشخاص می توانند از طریق این سایت اقدام به ثبت درخواست های خود به صورت آنلاین کنند. این سامانه مدت هاست که فعال می باشد اما به تازگی به روز رسانی شده است. در سامانه جدید امکانات بیشتری ارائه می گردد که شامل مواردی از قبیل اعتراض به بخش های مختلف مانند خودرو و تراکنش های بانکی می باشد که در سامانه قبلی ممکن نبود.

ورود به سامانه حمایت معیشتی و مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوار – hemayat.mcls.gov.ir

آدرس سایت حمایت معیشتی جدید

توجه: هم اکنون سامانه برای سرپرستان خانواری که قبل تر از طریق تلفن گویا و سامانه قبلی ثبت درخواست نموده‌اند، آماده خدمت می باشد. سایر سرپرستان خانوار نیز طی اطلاع رسانی بعدی (در هفته آینده) می توانند جهت دریافت خدمات مدنظر(ثبت اعتراض جدید، مشاهده دهک، شناسنامه اقتصادی، اطلاعات ساختار خانوار و …) به سامانه حمایت معیشتی مراجعه نمایند. ثبت درخواست بررسی از طریق تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز فراهم است.

مشاهده نتایج بازبینی دهک‌ بندی خانوارها در سامانه حمایت معیشتی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره قابلیت‌های سامانه جدید درخواست از طریق کارت‌های بانکی خانوار، اطلاعات خودرو و درآمد، اعلام کرد: هموطنانی که قبلاً درخواست بررسی مجدد دهک بندی خانوار خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانند ضمن مشاهده نتایج، درخواست بررسی مجدد اطلاعات هرکدام از زیربخش‌ها را ثبت کنند.

آدرس سامانه جدید حمایت چیست؟

در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

خبر داغ رئیسی درباره واریز ۲ یارانه نقدی در فروردین ماه | واریز یارانه ۱ میلیون ۵۰۰ هزارتومانی برای مردم

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا فروردین ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه توزیع بسته‌ها عمدتا محله‌محور است، گفت: ۲۱ هزار بسته در بین نیازمندان شناسایی شده استان توزیع خواهد شد.

سردار مرتضی کشکولی امشب در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در شب‌های ماه مبارک رمضان بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در حال توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد بسته معیشتی، ۵ هزار بسته از سوی سپاه ناحیه خرم‌آباد تهیه و تامین شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه توزیع بسته‌ها عمدتا محله‌محور است، افزود: ۲۱ هزار بسته در بین نیازمندان شناسایی شده استان توزیع خواهد شد.

کشکولی ارزش هر بسته را ۱۵ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: برخی اقلام موردنیاز همچون برنج، مرغ، روغن، حبوبات و … در این بسته گنجانده شده است.

یارانه نقدی جدید ۱۵۰ هزارتومانی کی واریز می شود؟

به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دولت برنامه‌ای برای قطع یارانه نقدی ندارد، گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.

ابراهیم رضایی،  نماینده مردم دشتستان  در  مجلس شورای اسلامی  گفت: یکی از مطالبات مردم به‌ویژه افرادی که  یارانه  نمی‌گیرند این بوده که راهکاری برای ثبت‌نام و استفاده از این حق داشته باشند

او خاطرنشان کرد: همواره مراجعاتی از مردم داشتیم که نسبت به عدم پرداخت یارانه و نبود ساز و کار مشخصی برای ثبت نام گلایه می‌کردند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سابقا نیز به بهانه‌هایی این کار صورت نمی‌گرفت و در واقع مشکل عدم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت یارانه توسط دولت بود.

سیدصولت مرتضوی با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه پرفضیلت رمضان، ضمن تشریح نقش پررنگ این وزارتخانه در گسترش عدالت اجتماعی، به تنظیم شش لایحه و ارائه به دولت با محوریت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پوشش گسترده بیمه همگانی و رفع ناترازی بیمه‌های تأمین اجتماعی از مهم‌ترین محورهای این لوایح است.

مرتضوی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی بیمه‌ای ما در شرایط فعلی قابل قبول نیست، افزود: برنامه اساسی دولت در سال ۱۴۰۲، پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر ذیل سازمان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی است.

خبر داغ رئیسی درباره یارانه نقدی فروردین

اگرچه تاکنون قرار بود یارانه دهک‌های ۹ و ۱۰ درآمدی حذف شود اما حالا دولت معیار جدیدی برای حذف یارانه‌ها اعلام کرده است؛ خرید دلار سهمیه‌ای.

از چندی پیش اعلام شد یارانه نقدی خریداران دلار سهمیه‌ای حذف می‌شود. اما این وعده دولت عملیاتی نشد و با وجود شلوغی صف‌ صرافی‌ها، یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای همچنان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

اما این بار به نظر می‌رسد که دولت برای مدیریت بازار ارز قصد دارد به صورت جدی یارانه‌ها را حذف کند. این خبر را سخنگوی دولت هم امروز مجددا اعلام و تاکید کرد که «دریافت ارز» یکی از منابع اطلاعاتی برای تعیین دهک افراد و قطع یارانه است.

به گفته بهادری جهرمی دریافت ارز ۲ هزار و ۵ هزار یورویی یکی از منابع اطلاعاتی است که وزارت رفاه می‌تواند از آن برای تعیین دهک خانوار استفاده کند.

به عبارتی افرادی که سهمیه ارز سالانه دو هزار دلاری را می‌خرند، بر اساس تشخیص وزارت رفاه، جزو دهک نهم و دهم درآمدی محسوب می‌شوند و یارانه آنها حذف می‌شود.

حذف یارانه نقدی خریداران دلار سهمیه‌ای سال گذشته قابلیت اجرا نداشت چون اطلاعات خاصی از افراد دریافت نمی‌شد. اما به نظر می‌رسد که در سال جاری چنین امکانی وجود داشته باشد. چون افراد باید برای دریافت ارز سهمیه‌ای حساب ارزی در بانک باز کنند و اطلاعات حساب آنها در اختیار نهادهای مربوط قرار می‌گیرد. در این شیوه امکان حذف یارانه نقدی در مقایسه با سال قبل امکان‌پذیرتر است.

اما نکته مهم این است که سود حاصل از خرید و فروش دلار سهمیه‌ای حدود ۲۰ میلیون تومان است. معادل چهار تا پنج سال یارانه نقدی که افراد دریافت می‌کنند. چنین سودی احتمالا برای دلالان ارزی، قابل توجه است و آنها ممکن است با هدف دریافت چنین سودی، قید دریافت یارانه نقدی را بزنند.

اما به نظر می‌رسد هدف این سخنان، افرادی هستند که کارت ملی خود را اجاره می‌دهند. سخنگوی دولت هم به همین مساله اشاره کرده و گفته «کسی از کارت ملی دیگران چه برای تراکنش مالی و بانکی در داخل مغازه و چه برای دریافت ارز سوءاستفاده نکند، زیرا اینها جزء مواردی هستند که برای دهک‌بندی افراد و خانوارها و پرداخت یا قطع یارانه ملاک قرار می‌گیرند.»

پایان*/

دیدگاه خود را ارسال کنید