قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز همه را سورپرایز کرد | قیمت مرغ به چند رسید؟

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: عرضه مرغ منجمد تا به ثبات رسیدن قیمت ادامه دارد و هیچ محدودیتی از نظر تامین این کالای اساسی وجود ندارد.

قیمت مرغ امروز همه را سورپرایز کرد | قیمت مرغ به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

مسعود امرالهی سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در شبکه سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: توزیع مرغ منجمد در کشور تا زمانی که قیمت ها به ثبات برسد ادامه خواهد یافت.

امرالهی افزود: در حال حاضر مرغ منجمد به اندازه کافی وجود دارد و هیچگونه محدودیتی در توزیع وجود ندارد.

در این زمینه سراب نشین معاون بهره برداری سازمان میادین میوه و تره بار تهران هم اعلام کرد: روزانه ۱۸۰ بازار تحت پوشش این سازمان از مرغ منجمد شارژ می شود و نیاز آنها کامل برطرف می شود.

در گزارشی که در این شبکه سیما از فروشگاه های سطح تهران و استان ها پخش شد مردم و مغازه داران اعلام کردند که توزیع مرغ منجمد به طور کامل انجام می شود و آنها مشکلی از نظر دریافت مرغ منجمد ندارند.

فروشگاه های تهران هم اعلام کردند که روزانه یک تا دو تن مرغ منجمد دریافت می کنند در استان ها هم مردم اعلام کردند که مرغ را بدون صف و به هر قیمتی که می خواهند دریافت می کنند.

در انتظار رشد قیمت هستیم

طبق داده‌های تولیدکنندگان تخم‌مرغ، در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ و به‌طور متوسط ماهانه ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید شد که در فروردین ماه سال جاری نیز حدود ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با تایید این موضوع به خبرگزاری می‌گوید: با توجه به ورود به فصل گرما و تقارن آن با ماه رمضان میزان تقاضا برای تخم‌مرغ کم است و این محصول زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد و باعث ضرر و و زیان تولیدکنندگان نیز شده است. او می‌افزاید: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما اکنون در محدوده ۳۷ هزار تومان به فروش می‌رسد و رقم فروش این محصول ۲ هزار تومان زیر قیمت مصوب است.

حمید کاشانی، رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران نیز در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها می‌گوید که قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها گران نشده و ۳۰ درصد زیر نرخ مصوب فروخته می‌شود.

او می‌افزاید: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، وزارت جهادکشاورزی وعده داده که قیمت مصوب تخم‌مرغ را هفته آینده اصلاح و قیمت جدید را اعلام کند ولی در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

کاشانی تاکید می‌کند: سه ماه است که می‌گوییم مازاد تخم‌مرغ داریم. میزان مازاد تخم‌مرغ در فروردین به ۲۵ هزار تن رسیده که عدد بالایی است.

او در خصوص چرایی افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار می‌گوید: تخم‌مرغ حدود ۳ ماه است که ۳۰ درصد زیر قیمت مصوب فروخته می‌شود. قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان درب مرغداری است که کیلویی ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. 

کاشانی می‌افزاید: این یعنی نه تنها در چند وقت اخیر هیچ افزایش قیمتی نداشتیم، بلکه حتی زیر قیمت مصوب نیز تخم‌مرغ فروخته شده است و اگر افزایش قیمتی مشاهده می‌شود مربوط به مغازه‌ها و گرانفروشی‌هاست و ما امکان کنترل کردن این همه مغازه و اینکه بدانیم کدام مغازه اقدام به گرانفروشی می‌کند، وجود ندارد. 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: قیمت تخم‌مرغ تغییری ندارد و زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد و با تولید مازاد بر تقاضا مواجه هستیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید