قیمت دلار | افزایش قیمت دلار

قیمت دلار صعود کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

قیمت دلار صعود کرد | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت دلار طی چند ماه گذشته با نوسان همراه است. قیمت دلار در اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت دلار در صرافی ملی متفاوت است. قیمت دلار پس از ارز دولتی افزایشی شد. قیمت دلار امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت دلار

بروزرسانی قیمت دلار و ارزها: چهارشنبه ۶ اردیبهشت – ۰۸:۳۰

ارز

قیمت (ریال)

دلار (مبادله ای) ۵۱۶,۰۲۰

یورو ۵۶۶,۲۵۰

درهم امارات ۱۴۰,۲۶۰

پوند انگلیس ۶۴۲,۱۷۰

لیر ترکیه ۲۶,۷۰۰

فرانک سوئیس ۵۸۰,۳۰۰

یوان چین ۷۴,۷۰۰

ین ژاپن (۱۰۰ ین) ۳۸۶,۶۶۰

وون کره جنوبی ۳۹۰

دلار کانادا ۳۷۹,۹۰۰

دلار استرالیا ۳۴۲,۹۰۰

دلار نیوزیلند ۳۱۸,۱۰۰

دلار سنگاپور ۳۸۶,۹۰۰

روپیه هند ۶,۳۱۰

روپیه پاکستان ۱,۸۳۰

دینار عراق ۳۹۵

پوند سوریه ۲۰۶

افغانی ۵,۹۷۰

کرون دانمارک ۷۶,۲۰۰

کرون سوئد ۵۰,۲۰۰

کرون نروژ ۴۸,۵۰۰

ریال عربستان ۱۳۸,۲۶۰

ریال قطر ۱۴۲,۳۰۰

ریال عمان ۱,۳۴۵,۴۰۰

دینار کویت ۱,۶۹۱,۶۰۰

دینار بحرین ۱,۳۷۳,۹۰۰

رینگیت مالزی ۱۱۶,۶۰۰

بات تایلند ۱۵,۰۷۰

دلار هنگ کنگ ۶۶,۰۰۰

روبل روسیه ۶,۴۲۰

منات آذربایجان ۳۰۵,۶۰۰

درام ارمنستان ۱,۳۵۰

لاری گرجستان ۲۰۹,۷۰۰

سوم قرقیزستان ۵,۹۲۰

سامانی تاجیکستان ۴۷,۸۰۰

منات ترکمنستان ۱۴۸۴۰۰

شوک تورم به قیمت دلار

قیمت دلار روز گذشته با روند کاهشی باز شد. این اسکناس آمریکایی با ۱۴۲ تومان کاهش قیمت و با رقم ۵۱ هزار و ۶۰۱ تومان در بازار آزاد مبادله شد.

حرکت رفت و برگشتی قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومانی به صورت یک روز در میان در فروردین‌ماه پیوسته برقرار بود. معامله‌گران امیدوارند با شروع اردیبهشت قیمت دلار از خمودگی روز‌های اول بهار خارج شود.

فعلا هفته اول اردیبهشت به جهت تعطیلات عید فطر در بازار‌های همسایه اقبال خود را برای تحرک در بازار‌های مالی از دست داده است. به همین جهت فعالان بازار ارز معتقدند روز‌های باقی‌مانده از هفته جاری آرام سپری می‌شود.

فعالان بازار ارز متقاضیان دلار توافقی را از دست رفته می‌دانند. آن‌ها معتقدند پیچیدگی‌های دریافت دلار سهمیه‌ای، متقاضیان را از صرافت انداخته است. این در حالی است که بازار ارز و دلار همچنان متقاضی دارد و خریداران به هر نحو ممکن از بازار آزاد دلار تهیه می‌کنند.

دیروز نگاه معامله‌گران به بازار ارز از اخبار حمل و نقلی و بالا رفتن جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خط می‌گرفت. زمزمه‌هایی در بازار شنیده می‌شد مبنی بر اینکه افزایش کرایه حمل و نقل، بالا بردن ظرفیت تاکسی‌ها از سه مسافر به چهار نفر و بالا رفتن جریمه‌های راهنمایی و رانندگی برای هفته آینده سیگنال صعودی به قیمت دلار می‌دهد. فعالان بازار می‌گویند هفته آینده بازار داغ‌تر می‌شود.

با این وجود تحلیلگران اقتصادی با توجه به تورم موجود معتقدند، آرامش در بازار ارز مقطعی است و افزایشی‌های بازار امید دارند اردیبهشت‌ماه رونق به بازار‌های مالی برگردد.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

روز گذشته پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ روند قیمت دلار در بازار آزاد و مرکز مبادله، همگرا بود. قیمت ارز آمریکایی در بازار آزاد کاهش ۱۴۲ تومانی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۶۰۱ تومان معامله شد.

صبح دیروز نیز دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۲۱ تومان در مرکز مبادله کشف قیمت شد و ۲۶۹ تومان نسبت به آخرین معامله روز دوشنبه، کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با کاهش ۹۰ تومانی با قیمت ۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام قیمت شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است.

قیمت ارز‌های موثر

قیمت اسکناس یورو نیز در مرکز مبادله ارز و طلا، برخلاف روز دوشنبه چهارم اردیبهشت با کاهش قیمت باز شد. دیروز قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با ۶۰۰ تومان کاهش قیمت، با رقم ۴۶ هزار و ۳۳۴ تومان اعلام شد. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۲ هزار و ۱۲۲ تومان و کاهش ۳۷۴ تومانی اعلام قیمت شد. قیمت یورو در بازار آزاد با رقم ۵۶ هزار و ۶۲۵ تومان مبادله شد.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد ۱۴ هزار و ۳۸۰ تومان اعلام شد و نسبت به دیروز ۲۰ تومان افزایش داشت. اما قیمت حواله درهم در سایت بازار متشکل معاملات با کاهش قیمت باز شد.

دیروز این ارز ۱۰ هزار و ۴۰۱ تومان اعلام شده و کاهش محدودی داشت. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۴۲ تومان معامله شد. قیمت دلار درهم نیز ۵۲ هزار و ۷۷۴ تومان محاسبه شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید