نکات آشپزی | نکات آشپزی حرفه ای

املت تن ماهی فقط با این نکات آشپزی درست میشه | املت پرطرفدار ایرانی رو حتما امتحان کن

املت تن ماهی یکی از انواع املت‌های خوشمزه ایرانی است که از ترکیب تن ماهی با گوجه فرنگی، تخم مرغ و سبزیجات تهیه می‌شود.

املت تن ماهی فقط با این نکات آشپزی درست میشه | املت پرطرفدار ایرانی رو حتما امتحان کن
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رعایت کردن نکات آشپزی و مراحل آن برای پختن یک غذای خوشمزه، از مهمترین، ویژگی های یک آشپز است. نکات آشپزی غذا های ایرانی کاملا متفاوت از غذا های خارجی است. نکات آشپزی در اکثر خورشت های ایرانی همسان و نزدیک به یکدیگر هستند. آشپز های حرفه ای در جهان همیشه نکات آشپزی را رعایت کرده و به نکات کلی آشپزی غذا ها از خود نکته های جدید به وجود می آورند. برای یادگیری نکات آشپزی با ما در سایت بازار بورس همراه باشید.

نکات آشپزی

املت یکی از غذا‌های ساده، خوشمزه و بسیار محبوب در بین ما ایرانی هاست که برای تمام وعده‌های غذا در طول شبانه‌روز مناسب است و این روز‌ها در منوی قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارد. املت در عین حال که غذای ساده‌ای است و مواد اولیه آن معمولاً در خانه همه پیدا می‌شود، نکات و فوت و فن‌های زیادی دارد. املت در شکل‌های مختلف و با مواد غذایی متنوع مانند سبزیجات، بیکن و ژامبون، تن ماهی و... تهیه می‌شود.

املت تن ماهی یک غذای خوشمزه و مقوی است که دستور پخت بسیار آسانی دارد و در مدت زمان کمی تهیه می‌شود. شما می‌توانید این املت خوشمزه و متنوع را برای وعده صبحانه یا شام در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

در ادامه این مطلب طرز تهیه یک املت خوشمزه با تن ماهی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم

گوجه درشت و سفت: ۲ عدد

سیر: ۲ حبه

تخم مرغ: ۴ عدد

تن ماهی: ۱ قوطی

پیازچه: ۲ شاخه

پنیر پارمسان: نصف فنجان

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

نکات مربوط به مواد اولیه

طرز تهیه یک املت خوشمزه با تن ماهی

املت تن ماهی یکی از انواع املت‌های خوشمزه ایرانی است که از ترکیب تن ماهی با گوجه فرنگی، تخم مرغ و سبزیجات تهیه می‌شود.

فراروـ املت یکی از غذا‌های ساده، خوشمزه و بسیار محبوب در بین ما ایرانی هاست که برای تمام وعده‌های غذا در طول شبانه‌روز مناسب است و این روز‌ها در منوی قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارد. املت در عین حال که غذای ساده‌ای است و مواد اولیه آن معمولاً در خانه همه پیدا می‌شود، نکات و فوت و فن‌های زیادی دارد. املت در شکل‌های مختلف و با مواد غذایی متنوع مانند سبزیجات، بیکن و ژامبون، تن ماهی و... تهیه می‌شود.

املت تن ماهی یک غذای خوشمزه و مقوی است که دستور پخت بسیار آسانی دارد و در مدت زمان کمی تهیه می‌شود. شما می‌توانید این املت خوشمزه و متنوع را برای وعده صبحانه یا شام در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.

۱ ـ نکات مربوط به تن ماهی

یکی از نکات بسیار مهم در مورد مصرف تن ماهی جوشاندن آن است. قوطی کنسرو را به مدت ۲۰ دقیقه در ظرف حاوی آب جوش قرار دهید، طوری که آب کاملاً قوطی را احاطه کند. جوشاندن تن ماهی پیش از مصرف موضوعی است که متخصصان علم تغذیه و پزشکان به آن تأکید دارند. زیرا ممکن است به دلیل یک سهل‌انگاری در هنگام تولید، شرایط نامناسب نگه‌داری و یا رد شدن تاریخ مصرف قوطی تن ماهی به نوعی باکتری خطرناک آلوده باشد. این باکتری عامل ایجاد نوعی مسمومیت کشنده به نام بوتولیسم است. جوشاندن تن ماهی تنها راهی است که می‌تواند این باکتری‌های مضر را از بین ببرد. پس این مرحله را جدی بگیرید. اگر در انجام این کار سهل‌انگاری کنید، می‌تواند منجر به فاجعه‌ای غیرقابل جبران شود. بله دقیقا درست متوجه شدید. نجوشاندن تن ماهی پیش از مصرف می‌تواند تبعات غیرقابل باوری را برای شما به همراه داشته باشد؛ بنابراین با تصور این‌که مشکلی پیش نخواهد آمد، به دلیل تنبلی یا گرسنگی زیاد جوشاندن قوطی کنسرو را فراموش نکنید.

۲ ـ نکات مربوط به پنیر پارمسان

پنیر پارمسان یکی از محبوب‌ترین انواع پنیر‌های ایتالیایی است که به صورت رنده شده، پودر شده، تکه‌ای و ورقه‌ای در بازار موجود است. پارمسان نوعی پنیر زرد کم رنگ است که بافت سستی دارد و فرآوری آن زمان بسیار زیادی می‌برد. این پنیر سرشار از پروتئین است و هضم آسانی دارد. پنیر پارمسان برای تهیه انواع پاستا، سس، سالاد و سوپ‌ها کاربرد دارد. تفاوتی که پارمسان با پنیر پیتزا‌های معمول دارد، در نوع به عمل آوردن آن‌هاست. پنیر پیتزا باید حتما روی غذا پخته و آب شود؛ اما پنیر پارمسان نیازی به پخت و آب شدن ندارد و شما می‌توانید پودر یا رنده شده آن را برای روی غذا استفاده کنید.

۳ ـ نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

طرز تهیه

۱ ـ برای شروع کار ابتدا سیر را خرد کنید. روغن زیتون را داخل ماهی تابه بریزید و ماهی تابه را روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید؛ سپس سیر خرد شده را داخل روغن بریزید و به مدت سی ثانیه تفت بدهید.

۲ ـ در مرحله بعد گوجه فرنگی را حلقه کنید و حلقه‌های گوجه را داخل ماهی تابه و روی سیر تفت داده شده بچینید. اجازه بدهید گوجه با حرارت کم مقداری سرخ شود؛ سپس حلقه‌های گوجه را پشت و رو کنید تا سمت دیگر گوجه هم سرخ شود.

۳ ـ تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید؛ سپس نمک، فلفل سیاه، پیازچه خرد شده و تن ماهی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا مایه تخم مرغی را روی گوجه‌ها و داخل ماهی تابه بریزید. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا تخم مرغ کم کم ببندد و سفت شود. در آخر املت آماده را داخل بشقاب مخصوص سرو برگردانید و پنیر پارمسان را روی املت بریزید، نوش جان.

دیدگاه خود را ارسال کنید