قیمت بنزین | افزایش قیمت بنزین

قیمت بنزین در این تاریخ افزایش می یابد | قیمت بنزین به چند می رسد؟

وزیر نفت در حاشیه نشست هیات دولت به شایعات درباره افزایش قیمت بنزین پایان داد.

قیمت بنزین در این تاریخ افزایش می یابد | قیمت بنزین به چند می رسد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که بارها مطرح شده است. بنزین یک کالای استراتژیک و مهم برای جامعه است، هر بار عده‌ای با هدف تشویش اذهان و روحیه جامعه، اخبار کذبی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند؛ که نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین در دست بررسی نیست. حتی بارها مقامات کشور اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال‌جاری یعنی سال ۱۴۰۱ تغییری نخواهد داشت. در ادامه آخرین خبر از افزایش قیمت بنزین را بخوانید.

قیمت بنزین

قیمت بنزین سهمیه ای در ایران هر لیتر 1500 تومان و بنزین آزاد هر لیتر 3000 تومان است. آخرین بار قیمت بنزین در آبان 1398 افزایش پیدا کرد. طی ماه های اخیر شایعاتی در خصوص افزایش قیمت بنزین منتشر شده که توسط منابع رسمی مختلف تکذیب شده است. قیمت بنزین به طور مستقیم بر روی قیمت محصولات و کالاهای دیگر تاثیرگذار است و از این رو همواره شایعات مربوط به افزایش قیمت بنزین باعث نگرانی مردم شده است. وزیر نفت دولت سیزدهم امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت به شایعه افزایش قیمت بنزین واکنش نشان داده است.

وزیر نفت امروز در حاشیه نشست هیات دولت تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی‌ افزود: در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف کرده است که سوختگیری خودرو ها با کارت سوخت انجام بشود. ما یک ماهه کارت سوخت را تحویل می دهیم. از مردم می خواهیم زمان مراجعه به جایگاه ها حتما با کارت شخصی خودشان مراجعه کنند.

وی گفت: کارت‌های سوخت جایگاه ها جمع آوری نشده بلکه تعدادشان کم شده است تا کنترل کنیم. مردم طبق قانونی که مجلس گذاشته باید از کارت سوخت خود استفاده کنند و این کارت ها برای زمانی است که اگر کسی کارتش را گم کرد مشکلی نداشته باشد و از کارت سوخت اضطراری جایگاه استفاده کند. اگر جایگاهی می گوید کارت سوخت ندارد تخلف است.

وزیر نفت درباره وصول درآمدهای نفتی اظهار کرد: طبق آمار و گزارش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۲ تا ۹۵ درصد از تکالیف بودجه ای مان را انجام دادیم. ان‌شاءالله در سال جدید هم تلاش داریم آنچه در بودجه برای وزارت نفت برای فروش نفت و میعانات گازی در نظر گرفته شده است تامین شود.

اعلام قیمت بنزین در سال 1402 از سوی معاون وزیر نفت

هفته گذشته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه نه دولت و نه مجلس، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند گفت: شایعات افزایش قیمت بنزین کذب است و تا کنون هیچ مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای در این ارتباط صادر نشده است.

علی اکبر نژادعلی در یک برنامه رادیویی درباره شایعات درباره افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: کلا این شایعات کذب است. اصلا از ابتدا هم قرار نبوده همچنین اتفاقی بیافتد و اصلا همچنین اتفاقی هم نخواهد افتاد.

وی افزود: در برنامه دولت و در برنامه مجلس اصلا همچنین چیزی طرح موضوع هم حتی نشده؛ چه برسد به این که در رابطه با ان تصمیم بگیرند. نژادعلی در پاسخ به این پرسش که در بودجه امسال بنزین همان سه هزار تومان هست؟ تصریح کرد: کلا بنزین به نرخ هزار و ۵۰۰ تومان با نرخ اول در جایگاه‌های عرضه سوخت و به نرخ دوم برای استفاده از سهمیه نرخ دوم به نرخ سه هزار تومان در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت باید عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: همین کار هم دارد انجام می‌شود و از طریق سامانه عرضه سوخت، در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شایعه افزایش قیمت بنزین از کجا آب می‌خورد؟

15 فروردین ماه تجارت نیوز نوشت: امروز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برخی اخبار با مضمون افزایش قیمت بنزین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. تصویری که البته مهر و امضای مشخصی ندارد و صرفاً متنی بی‌پایه و اساس است، دست به دست‌ می‌شود که بر مبنای آن دولت با تایید شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور و وزارت نفت از تاریخ شنبه ۱۹ فرورین عرضه بنزین در تمام جایگاه‌ها را با نرخ‌های جدید ۵۰۰۰ تومان (سهمیه‌ای) و ۷۵۰۰ تومان (آزاد) از سر می‌گیرد.

در این خبر آمده است که دولت افزایش قیمت سه مرحله‌ای بنزین را در ماه‌های فروردین، تیر و آذر انجام می‌دهد و میزان سهمیه‌ها به روند سابق توزیع می‌شود. همچنین افزایش مبلغ بنزین در فصل‌های بعدی در زمان خود اطلاع‌رسانی می‌شود.

این خبر که بیشتر شبیه شایعه است، از آن‌جایی باورپذیر می‌شود که از ابتدای سال مسئولان دولت، برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌های نزدیک به دولت در حال مانور دادن روی رکوردشکنی مصرف بنزین، افزایش قاچاق سوخت و مقصر جلوه‌دادن مردم در این زمینه هستند.

به نوشته تجارت نیوز، این اظهارات و اخبار بی‌شباهت به اخبار هفته‌های پیش از ۲۴ آبان ۱۳۹۸، یعنی آخرین مرتبه‌ای که بنزین گران شد، نیست.

افزایش مخفیانه قیمت بنزین؟

یک نماینده مجلس گفت: اگر دولت مخفیانه قیمت بنزین را افزایش دهد، با طرح سه فوریتی آن را لغو می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، شهریار حیدری،عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر تیم تصمیم‌گیرنده دولت بخواهد یواشکی تصمیمی بگیرد و قیمت بنزین را بالا ببرد و مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد، قطع به یقین مجلس با یک طرح سه فوریتی و ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند هم قیمت را به قبل برگرداند و هم برخوردی قاطع در این زمینه با دولت داشته باشد.

وی گفت: چون افزایش قیمت سوخت بر همه مسائل دیگر اثرگذار است، از این جهت در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نیست که قیمت سوخت افزایش پیدا کند. در شرایط کنونی به اندازه کافی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند و الان قدرت خرید مردم کاهش زیادی پیدا کرده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید