قیمت مرغ | افزایش قیمت مرغ

قیمت مرغ امروز 13 اردیبهشت 1402 | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی انجام شد. به گفته فروشندگان محصولات، قیمت‌های جدید در راه است و برخی اقلام افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تومانی داشته‌اند. به عنوان مثال چراغ خاموش هر کیلو شکر از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان تغییر کرده است.

قیمت مرغ امروز 13 اردیبهشت 1402 | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مرغ زنده درب واحدهای مرغداری ۵۲ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر ۷۳ هزار تعیین شده است.

عطاالله حسن‌زاده در خصوص لزوم واگذاری اختیارات تولید و تنظیم بازار گوشت مرغ به اتحادیه‌ها، افزود: با این اقدام به طور حتم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شرایط بهتری را پشت سر خواهند گذاشت.

وی تاکید کرد: در صورت واگذاری اختیارات تولید و تنظیم بازار به اتحادیه مرغداران، به طور قطع شاهد مدیریت بهینه بازار خواهیم بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون قیمت گوشت مرغ، تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید در چند ماه گذشته، قیمت مرغ زنده درب واحدهای مرغداری ۵۲ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر ۷۳ هزار با ‌شرط ثابت بودن قیمت نهاده‌ها در طول یک سال تعیین شده است.

حسن‌زاده اظهار داشت: دامنه قیمت جوجه یکروزه نیز بین ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ برای تحویل به مرغداران تعیین شده است.

بنا به این گزارش، سال گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ درب واحدهای پرورشی ۴۵ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۶۳ هزار تومان تعیین شده بود.

به‌تازگی نیز «حسین دماوندی نژاد» معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از اصلاح قیمت‌ مرغ بر اساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید خبر داده بود.

مهر نوشت: رصد بازار کالاهای اساسی نشان می دهد؛ هر کیلو شکر به ۳۰ هزار تومان و هر کیلو مرغ به ۸۸.۴۰۰ تومان رسیده است.

رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی انجام شد. به گفته فروشندگان محصولات، قیمت‌های جدید در راه است و برخی اقلام افزایش ۵ تا ۱۰ هزار تومانی داشته‌اند. به عنوان مثال چراغ خاموش هر کیلو شکر از ۲۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان تغییر کرده است. تنوع محصولات لبنی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به پیش از سال کمتر شده است. قفسه‌ها خلوت تر هستند. به نظر می‌رسد محصولات جدید تولیدی امسال هنوز به بازار عرضه نشده‌اند.

سخنان زیادی در حوزه تغییر قیمتی مطرح است که تا دو هفته آینده نهایی می‌شود. قیمت گندم، تخم مرغ، مرغ و.... بلاتکلیف بوده و گاهی اخباری مبنی بر افزایش قیمت منتشر می‌شود اما در ادامه نهاد متولی آن را تکذیب می‌کند. وضعیت حاکی از سردرگمی بازار دارد. وزارت جهاد کشاورزی از یک سو با احتمال ریزش تیراژ تولید مواجه است اگر قیمت‌ها را تغییر ندهد و از سوی دیگر سطح درآمد مردم و کوچک شدن سفره‌ها هر تغییری را با شوک مواجه می‌کند. در حالی صحبت از تغییر قیمت گندم پیش از شروع سال زراعی مطرح است که کشاورزان به افزایش قیمت دلار و نهاده‌های کشاورزی اشاره می‌کنند. آنها گلایه مند از وضعیت نرخ گندم بوده و نسبت به افزایش واردات با توقف کشت هشدار داده‌اند.

در حالی که سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از عدم تغییر قیمت مرغ می‌گوید و تاکید می‌شود قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۶۳ هزار تومان است در بازار بیش از ۸۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی به شرح زیر اعلام می‌شود (تمام قیمت‌ها به تومان است)

قیمت مرغ کالاهای اساسی

کالای اساسی قیمت هفته جاری قیمت هفته گذشته

شقه گوسفند ۳۸۰ ۳۷۵-۳۹۵

گوشت ران گوسفند- بدون چربی ۴۶۵ ۴۶۰

گوشت گوساله ۳۶۵ ۳۶۵

گوشت قرمز چرخ کرده ۲۸۹-۳۴۰ ۱۹۹-۳۲۵

گوشت مرغ گرم ۸۸.۴۰۰ ۶۳-۸۲.۴۰۰

گوشت مرغ گرم بدون کمر ۸۵.۴۰۰ ۷۹.۴۰۰

گوشت مرغ گرم با کمر ۷۹.۴۰۰ ۷۶.۴۰۰

گوشت مرغ چرخ کرده (کیلویی) ۱۲۰ ۱۲۰

کله و پاچه ۳۸۹-۴۰۰ ۳۶۰-۴۰۰

ماهی قزل آلا ۱۲۹ ۱۳۴

میگو ۳۲۰-۴۸۵ ۳۲۰-۴۸۵

تن ماهی ۲۷-۵۲.۹۰۰ ۲۷-۵۰

تخم مرغ زرده طلا دولتی-شانه ۳۰ تایی ۹۰ ۹۰

تخم مرغ دولتی-شانه ۳۰ تایی (کوچک) ۸۵ ۸۵

ماکارانی با قیمت دولتی ۱۸.۷۰۰ ۱۸.۷۰۰

ماکارانی ۵۰۰ گرمی غنی شده ۲۸.۵۰۰ ۲۷

ماکارانی ۷۰۰ گرمی ۲۶ ۲۶

روغن مایع ۱.۸ ۱۱۵-۳۶۰ ۱۱۵-۳۶۰

روغن جامد ۵ کیلویی ۳۶۵ ۳۶۰-۳۶۵

رب گوجه فرنگی ۳۵-۴۵ ۳۵-۴۵

ماست دبه ای ۵۰-۸۵ ۵۰-۸۵

پنیر سفید ۵۱۵ گرمی ۶۱ ۶۱

کره ۵۰ گرمی ۱۴ ۱۴

خامه ۳۰۰ گرمی ۲۳-۳۰ ۲۳-۳۰

شیر بطری کم چرب ۱۸-۲۳ ۱۸-۲۳

شیر بطری پر چرب ۱۹-۲۴ ۱۹-۲۴

برنج هندی کیسه ۱۰ کیلویی ۴۲۰-۴۸۵ ۴۲۰-۴۸۵

برنج شمشیری ۵۶-۶۰ ۶۰

برنج طارم عطری ۹۸-۱۱۸ ۹۸-۱۱۸

برنج هاشمی ۱۱۵-۱۳۰ ۱۱۸-۱۳۰

شکر هر کیلو ۳۰ بدون موجودی

قند هر کیلو ۳۳ ۳۲

ماش ۵۷ ۵۷

نخود ۶۹ ۶۹

لپه ۵۳ ۵۳

عدس ۵۴-۵۹ ۵۴-۵۹

لوبیا چشم بلبلی ۵۷ ۵۷

لوبیا قرمز ۶۴ ۶۴

لوبیا سفید ۸۴ ۸۴

لوبیا چیتی ۸۳

۸۲

بازار محصولات پروتئینی پرنوسان است قیمت مرغ از کیلویی 70 تا90 هزار تومان در بازار هست و قیمت گوشت هم نسبت به هفته های گذشته کاهش ند اشته و تا کیلویی450 هزار تومان هم فروخته می شود.

قیمت گوشت همانند هفته های گذشته گران است و کاهش قیمتی وجود نداشته اما قیمت مرغ اگرچه هنوز نسبت به نرخ مصوب بالاتر است اما تا حدودی کاهشی بوده است.

کاهش قیمت مرغ در همه مغازه ها اتفاق نیفتاده و برخی فروشگاه‌ها هستند که با قیمت نسبتا پایین تری عرضه می کنند.​

گزارش میدانی خبرنگار فارس حاکی است که گوشت در بازار تهران و در فروشگاه هایی که به اصطلاح به ارزان فروشی معروف هستند تا سقف قیمتی 450 هزار تومان در هر کیلو می فروشند اما قیمت گوساله تا کیلویی 280 هزار تو مان هم  پایین آمده است.

بر اساس این گزارش، قیمت گوشت در یکی از فروشگاه‌های منطقه آذری تهران، ران گوسفندی 400 هزار تومان، سردست 380 هزار تومان، راسته گوسفندی 450 هزار تومان، ران گوساله 320 هزار توما، سردست گوساله 310 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 280 هزار تومان و دنبه گوسفندی 250 هزار تومان به فروش می رود.  

*مرغ کیلویی 70 هزار تومان

بر اساس این گزارش قیمت گوشت مرغ در بازار تهران در برخی فروشگاه ها تا کیلویی 70 هزار تومان پایین آمده است اما اختلاف قیمتی دربازار زیاد است.

یک فروشگاه در منطقه آذری تهران مرغ زربال رتبه A را کیلویی 70 هزار تومان می فروشد اما در همین حال قیمت در برخی مناطق شهر کیلویی تا 90 هزار تو مان است.

کارشناسان می‌گویند بخشی از گرانی بازار مربوط به عدم نظارت و نداشتن نظام بازاررسانی صحیح است، چطور می شود که مرغ کیلویی 70 هزار تومان برای یک فروشنده صرفه داشته باشد و فروشگاه های دیگرچنین نباشد، یا اگر ستاد تنظیم بازار نرخ 63 هزار تومان را تصویب کرده چطور با این همه سیستم های بازرسی عریض و طویل که راه اندازی شده جلو دیدگان آنها و عموم مردم چنین گرانفروشی هایی صورت می گیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید