رتبه بندی معلمان | شرایط رتبه بندی معلمان

واریز معوقات رتبه بندی معلمان در این روز | رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خبر داده که ​سرپرست وزارت آموزش و پرورش متعهد به بازنگری در رتبه بندی شده که پرداخت معوقات رتبه‌بندی در سال 1400 یکی از آنهاست.

واریز معوقات رتبه بندی معلمان در این روز | رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های مهم فرهنگیان است. رتبه بندی معلمان حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.رتبه بندی معلمان مدتهاست که قرار است اجرا شود.رتبه بندی معلمان برای معلمان اهمیت فوق العاده ای دارد. رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان همراه است.

رتبه بندی معلمان

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تعهد سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت معوقات قانون رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حاجی پور در رابطه با تأخیر در پرداخت حقوق و معوقات معلمان، گفته که باور داریم که اتفاق تلخی افتاد و کمیسیون از روز اول پیگیر موضوع بود. سازمان برنامه و بودجه به جهت عدم همکاری‌ها مقصر اصلی بود، همچنین نقش سازمان امور استخدامی کشور و از طرف دیگر خود وزارت آموزش و پروش که بایستی اقدام می‌کردند نیز در صحن علنی مجلس بیان شد.

براساس اظهارات نماینده مردم آمل در مجلس، اگر به صورت سرانگشتی حساب کنیم، در کشور یک میلیون معلم بازنشسته، ۹۳۰ هزار معلم مشغول به کار و ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم. اگر دانش‌آموزان را به صورت خانوار و به تعداد ۱۰ میلیون خانوار در نظر بگیریم به علاوه آن دو میلیون معلم بازنشسته و مشغول به کار، می‌شود ۱۲ میلیون خانوار، حال اگر این عدد را ضرب در ۳ کنیم می‌شود ۳۶ میلیون نفر. این تعداد به صورت مستقیم درگیر مسائل مربوط به آموزش و پرورش بوده و البته قطعا در کشور اثرگذار هستند و اگر به دنبال بحث اثرگذاری موثر باشید هنوز هم اکثر دانش‌آموزان از آموزگار خود اثرپذیری دارند. با این اوصاف و به عقیده من جامعه فرهنگیان از نظر اجتماعی و دموکراسی حرف اول را در راستای اقتدار این نظام می‌زنند.

وعده سرپرست آموزش و پرورش به معلمان

به گفته حاجی‌پور، بزرگانی که در حوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه و در حوزه به درجات بالا رسیده‌اند آیا ظرف یکسال به این جایگاه رسیدند یا در مدت زمان طولانی به این درجه رسیدند؟ پس بنابراین بایستی به معلمان توجه ویژه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرده که نباید در زمان پرداخت پاداش، رتبه‌بندی و حقوق فرهنگیان چشمانمان را ببندیم، ما بایستی پای معلم‌هایمان بایستیم و قانون مصوب را همه باید اجرا کنند لذا سازمان برنامه و بودجه مکلف به تأمین منابع اجرای قانون است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش متعهد به بازنگری در رتبه بندی شده که پرداخت معوقات رتبه‌بندی در سال 1400 را یکی از مهم‌ترین آن‌ها بوده که باید انجام پذیرد.

دستورات ویژه برای معوقات حقوق و اعتراضات به رتبه‌بندی معلمان

برنامه پاسخگویی بر خط تلفن ۶۱۳۳  با حضور رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این برنامه پاسخگویی، معلمان فرهنگی با تماس با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مشکلات خود را در میان گذاشتند و صحرایی در بسیاری از موارد به صورت برخط با تماس با مدیر استانی مربوطه مشکل افراد را حل کرد.

در یکی از این تماس‌ها، یکی از فرهنگیان در استان آذربایجان شرقی شکایت خود را مطرح کرد. او که نیروی خرید خدماتی بود، پنج ماه حقوق نگرفته بود و پس از تعطیلات نوروز تنها مبلغ پنج میلیون و صد هزار تومان به حساب وی واریز کرده بودند. صحرایی با تماس با مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی دستور دارد تمامی معوقات این نیروی خرید خدماتی واریز شود.

یکی دیگر از فرهنگیان از استان اصفهان در تماس تلفنی عنوان کرد با توجه به ساخت یک مدرسه خیرساز در منطقه فعالیت خود، از سرپرست آموزش و پرورش خواست این مدرسه هر چه زودتر تکمیل شود تا در مهرماه سال تحصیلی آینده دانش آموزان منطقه در فضایی بهتر و با تراکم کمتر دانش آموزی تحصیل کنند.

حل مشکلات معیشتی سرایداران، احتساب رتبه‌بندی برای نیروهای اداری و سرایداران، توجه بیشتر به تالیفات فرهنگیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر مواردی بود که فرهنگیان در تماس با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند.

دیدگاه خود را ارسال کنید