قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو سرسام آور شد | قیمت خودرو به چند رسید؟

قیمت خودرو سرسام آور شد | قیمت خودرو به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو تنها حاکی از افزایش قیمت تعداد انگشت‌شماری از خودروهای پژو موجود در بازار است، به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ میلیون تومان گران شده‌است و ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

سایر خودروهای موجود در بازار در این مدت از نوسانات قیمتی در امان بوده‌اند.

قیمت خودرو

قیمت خودرو با این خبر ریزش می‌کند

مدیرعامل خودروسازی سایپا از برنامه این خودروساز برای افزایش تیراژ تولید در سال جاری خبر داد. محمدعلی تیموری گفت براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تیراژ تولید نارنجی های جاده مخصوص روزانه به دو هزار و 450 دستگاه برسد.

به نقل از اکوایران، افزایش تیراژ خودرو یکی از ایده های وزارت صمت برای کاهش قیمت بازاری خودرو است. مدیران ارشد صمت این طور فکر می کنند که با رشد تیراژ می توانند فیتیله قیمت ها را در بازار پایین بکشند. این مساله تا حد زیادی می تواند به آرامش بازار خودرو کمک کند. بررسی وضعیت بازار نشان می دهد وضعیت عرضه شرکت های خودروساز به بازار در کنار نرخ ارز دو پارامتر اثرگذار روی قیمت های بازاری خودرو است.

سیاست گذار خودرویی برای نوسانات نرخ ارز نمی تواند کاری کند اما برنامه ریزی برای افزایش تیراژ عرضه خودرو به عنوان پارامتر اثرگذار روی قیمت خودرو در دسترس مدیران صمت است. چنانچه خودروسازان بتواند در سال جاری هدف گذاری صورت گرفته را محقق کنند این اتفاق می تواند گام بلندی در کاهش قیمت های بازاری محصولات شرکت های خودروساز باشد.

رشد تیراژ خودرو سبب می شود تا آن دسته از دارندگان خودرو که به قصد حفظ ارزش پول خود خودرو را در پارکینگ ها نگه داشته اند با افزایش عرضه خودروسازان و نزولی شدن نمودار قیمت خودرو، خودروهای در اختیار خود را به بازار بیاورند و قیمت خودرو از این مسیر نیز می تواند کاهش بیشتری را تجربه کند.  بنابراین انتشار اخباری درباره افزایش تیراژ تولید می توان ریزش قیمت ها را در بازار به دنبال داشته باشد.

آن طور که این مدیر ارشد سایپا می گوید غول نارنجی جاده مخصوص سال 1402 را با میانگین تولید دو هزار و 200 دستگاه در روز آغاز کرده است.

اما سایپایی ها سال گذشته روزانه به طور میانگین حدود دو هزار و 50 دستگاه خودرو تولید می کردند. بنابراین تا اینجای کار تولید نارنجی های جاده مخصوص حول و حوش 7 درصد رشد را به خود می بیند. اما اگر غول نارنجی جاده مخصوص بتواند تیراژ تولید را به دو هزار و 450 دستگاه برساند. تولید خود را به نسبت سال گذشته حدود 20 درصد افزایش می دهد که این میزان افزایش سینگال مناسبی به بازار است تا قیمت ها را کاهشی کند.

البته فراموش نکنیم دستیبابی به هدف گذاری یک میلیون و 600 هزار دستگاهی نیازمند این است تا وزارت صمت در برخی از سیاست های خود از جمله سیاست قیمت گذاری دستوری تجدید نظر کرده و دست خودروساز را برای تامین مالی خود باز بگذارد. چنانچه این اتفاق نیفتد رشد حدود 33 درصدی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین درکنار هدف گذاری و ابلاغ تکلیف به خودروسازان مدیران صمت باید تغییر مسیری در سیاست های خود اعمال کنند. همین تغییر مسیر می تواند پیام مشخصی به بازار خودرو مخابره کند و شاهد افت قیمت محصولات خودروسازان در بازار باشیم.

دیدگاه خود را ارسال کنید