یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

فوری | قطع یارانه نقدی این خانوار آغاز شد | یارانه نقدی کدام خانوار حذف شد؟

جزئیات قطع یارانه نقدی خانوارها اعلام شد.

فوری | قطع یارانه نقدی این خانوار آغاز شد | یارانه نقدی کدام خانوار حذف شد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

وزیر نیرو از قطع یارانه نقدی مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: براساس بند «ل» تبصره ۱۵ در بخش آب و برق مکلف هستیم یارانه مصارف مازاد بر الگو را قطع کنیم که به صورت پلکانی این اتفاق می‌افتد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب ادامه داد: اعتقاد ما این است که با طرح پاداش صرفه‌جویی مصارف عمده مشترکان نسبت به سال گذشته به شدت کاهش می‌یابد و این امکان وجود دارد که اگر مشترکی رعایت نکرد مشمول نرخ‌های بالا شود که این موضوع امسال اجرایی خواهد شد.

محرابیان در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: امروز بعد از ظهر جلسه مهمی را برگزار می‌شود که تصمیمات مهمی را در آن اخذ خواهد شد و مراتب آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وزیر نیرو در خصوص سیاست‌گذاری‌ها در خصوص صادرات و واردات برق اظهار کرد: سیاست ما از سال گذشته در موضوع واردات و صادرات تغییر کرد به گونه‌ای که اکنون مبادله برق داریم هر زمان شبکه داخلی نیاز به برق داشته باشد برق را وارد و زمانی که برق مازاد داشته باشیم آن را صادر می‌کنیم.

به گفته وزیر نیرو، در چهار ماه گرم سال تلاش می‌کنیم که تراز واردات را افزایش دهیم تا برق داخل تامین شود اما این بدین معنا نیست که صادرات برق نداشته باشیم چرا که ممکن است از یک نقطه ۱۰۰۰ مگاوات وارد و به یک نقطه ۵۰ مگاوات صادر کنیم اما در مجموع تراز را مثبت خواهیم کرد به نحوی که برق مورد نیاز تامین شود.

علی اکبر محرابیان در خصوص برنامه طرح پاداش سراسری مشترکان برق اظهار کرد: در آستانه فصل گرما و افزایش چشم‌گیر مصرف برق هستیم که برای عبور از این شرایط از مهرماه سال ۱۴۰۱، ۱۴۰ برنامه را ابلاغ و پیگیری کرده‌ایم.

محرابیان با بیان این‌که این اقدامات در دو بخش طرح‌های توسعه‌ای، ارتقاء نیروگاه‌های موجود، رفع محدودیت‌ها و توسعه شبکه خطوط انتقال پست و همچنین پروژه‌های مدیریت مصرف تعریف شده است ادامه داد: برای بخش خانگی، اداری و تولیدی برنامه‌های متنوعی را تعریف کرده‌ایم.

وزیر نیرو ادامه داد: در بخش خانگی طرح پاداش صرفه‌جویی در نظر گرفته شده و این طرح به منظور این‌که بتوانیم برق پایدار را برای همه بخش‌ها تامین کنیم اجرایی می‌شود و هر مشترک که میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهد مشمول این طرح خواهد شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: سوال می‌شود که چند مگاوات امکان صرفه‌جویی وجود دارد، تصریح کرد: میزان مصارف متفاوت است الگو در تابستان در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات و در مناطق گرمسیری ۳۰۰۰ کیلووات ساعت تعریف شده است و اگر مشترکی صرفه‌جویی داشته باشد مشمول پاداش می‌شود.

به گفته محرابیان، همه مردم می‌توانند از این حق برخوردار باشند و شرایط را طوری پیش‌بینی شده است که هیچ سقفی برای مصرف‌ها وجود نداشته باشد.

وزیر نیرو گفت: از مردم خواهش می‌کنیم از این فرصت برای کاهش مصرف و برخورداری از پاداش نهایت استفاده را کنند.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای طرح تعویض کولرهای فرسوده اظهار کرد: طبیعتا با اجرای طرح‌هایی مانند پاداش صرفه‌جویی این امکان و انگیزه به وجود می‌آید که هر مشترکی نسبت به تعویض کولر انگیزه کافی داشته باشد.

منبع: ایسنا

100 هزار از یارانه نقدی این افراد کاسته شد

جدیدترین واریزی یارانه کمک معیشتی در مرحله ۱۴۷ طبق دهک‌بندی‌ها به حساب سرپرستان خانوار در ۲۰ اردیبهشت واریز شد. طبق روال واریزی یارانه‌ها مبلغ واریزی برای دهک‌ها اول تا سوم، نفری ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم نفری ۳۰۰ هزار تومان است. البته این رقم در صورتی خواهد بود که افراد از کالابرگ الکترونیکی خود استفاده نکرده باشند و در غیر این صورت به میزان استفاده از کالابرگ از یارانه کسر شده و مابقی آن به حساب سرپرست خانواده واریز شده است.

یارانه نقدی اردیبهشت ماه برای برخی از افراد کمتر از ماه‌های قبل واریز شد

جدیدترین واریزی یارانه کمک معیشتی در مرحله ۱۴۷ طبق دهک‌بندی‌ها به حساب سرپرستان خانوار در ۲۰ اردیبهشت واریز شد. طبق روال واریزی یارانه‌ها مبلغ واریزی برای دهک‌ها اول تا سوم، نفری ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهارم تا نهم نفری ۳۰۰ هزار تومان است. البته این رقم در صورتی خواهد بود که افراد از کالابرگ الکترونیکی خود استفاده نکرده باشند و در غیر این صورت به میزان استفاده از کالابرگ از یارانه کسر شده و مابقی آن به حساب سرپرست خانواده واریز شده است.

در مورد بعدی گفته شده است که اگر سرپرست خانوار وام قرض الحسنه ۱ میلیون تومانی دریافت کرده باشد، اقساط این وام از یارانه‌ها کسر شده و باقی مانده آن به حساب سرپرستان واریز شده است. لازم به ذکر است که قسط این وام ۲ ماه پیش به پایان رسیده است. همچنین افرادی که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) داشته‌اند، اقساط آن از حساب یارانه سرپرستان خانوار کسر شده است.

با این حال اما برخی از مخاطبان گسترش نیوز اعلام کرده‌اند که در هیچ‌کدام از گروه‌های ذکر شده قرار نداشته‌اند اما در آخرین یارانه دریافتی، مبلغ کامل یارانه را بدون هیچ دلیلی دریافت نکرده‌اند و نسبت به این موضوع شکایت داشتند.

یکی از مخاطبان گفت: سلام، یارانه ما کم شده. ما ۵ نفر هستیم ۵تا ۱۰۰هزار تومان کم شده. چرا باید کجا مراجعه کنم؟

شخصی دیگر نیز در این رابطه نوشت: یارانه ما هم کم شده. نه خرید کردیم نه وامی گرفتیم.

مخاطبی دیگر که در دهک ۱ تا ۳ قرار دارد، گفت: چرا یارانه ۴۰۰ هزارتومانی ما به ۳۰۰ هزارتومان رسیده حداقل دلیلش را بگوید. فردی دیگر مشابه به همین شخص نیز نوشت: من تا اردیبهشت یارانه۴۰۰ تومانی میگرفتم اما اردیبهشت ۳۰۰ تومان برام واریز کردن نمیدونم چرا؟ یعنی خرداد ماه هم ۳۰۰ تومان می‌ریزن؟

شخصی دیگر نیز در این رابطه گفت: سلام یارانه ما که چهار نفر هستیم نفری صد کم کردن. چرا آخه؟ به خدا شوهرم دیابتی و به امید یارانه که کی واریز میشه هستیم تو رو خدا رحم کنید.

مخاطبی دیگر در این مورد نوشت: سلام من ۲ تا فرزند دارم کارگرهستم و مستاجر هستم. یارانه من تا ماه قبل جز دهک ۴ بود ولی این ماه ۴۰۰۰۰۰ تومان کم واریز شد، لطفا پیگیری کنید.

فردی دیگر در اعتراض به ناکافی بودن میزان یارانه دریافتی گفت: به بهانه تحریم همه چیز ۱۰۰ برابر گران کردید ولی پول یارانه اندازه ۳ تا شانه تخم مرغ هم نمی‌شود! شخصی دیگر هم در این مورد نوشت: یارانه نمیخوام خسته شدیم. هر روز قیمت اجناس و محصولات رو هر روز میبرین بالا. گندم که هر ۱ ماه ۲ماه گران میکنن و همه چی دنبالش گران میشه!

مخاطبی دیگر در این مورد نوشت: سلام ما یک خانواده ۴ نفره هستیم، برایمان هر دفعه نفری ۴۰۰ واریز میشد. الان این برج نفری ۳۰۰ واریز شد. برای چی؟ ما نه ماشین داریم نه خونه. تو را خدا رسیدگی کنید ممنون میشم.

شخصی دیگر نیز در مورد کم شدن میزان یارانه دریافتی خود گفت: چرا یارانه من از۴۰۰تومان به سیصد هزار رسیده است؟ مگر کسی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد باید یارانه کمتر دریافت کند؟ کسی که ازکارافتاده بخاطر سرطان و بیماری ژنتیکی و از کار افتاده است چرا یارانه از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؟

فردی دیگر نیز خطاب به رئیس جمهور نوشت: آقای رئیس جمهور یارانه مثل دیگر حقوق‌ها افزایش بدین. کسانی که ۱۰ برابر حقوق می‌گیرن زیاد میشه ولی یارانه نه! هیچ کاری واسه مردم نمی‌کنند صد میلیون حقوق می‌گیرن ولی مردم حقشون ۴۰۰ تومنه؟ به همه یارانه بگیران هرماه مثل یک کارمند حقوق ثابت هشت میلیون بده خلاص!

دیدگاه خود را ارسال کنید