محصولات سایپا | محصولات سایپا 1401| محصولات سایپا جدید

حراج سوگولی جدید سایپا با اقساط بلند مدت از این تاریخ | فروش فوق العاده محصولات سایپا با تحویل فوری

سرپرست معاونت بازاریابی و فروش سایپاسیتروئن، از تحویل اولین سری خودرو ساینا.اس دوگانه‌سوز به مشتریان توسط شرکت سایپاسیتروئن خبر داد.

حراج سوگولی جدید سایپا با اقساط بلند مدت از این تاریخ | فروش فوق العاده محصولات سایپا با تحویل فوری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت محصولات سایپا با نوسان همراه است. محصولات سایپا به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. محصولات سایپا پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو و محصولات سایپا طی ماه های گذشته افزایش یافت. جدید ترین اخبار مربوط محصولات سایپا را در ادامه بخوانید.

سرپرست معاونت بازاریابی و فروش سایپاسیتروئن، از تحویل اولین سری خودرو ساینا.اس دوگانه‌سوز به مشتریان توسط شرکت سایپاسیتروئن خبر داد.

به نقل از سایپانیوز به نقل از واحد اطلاع‌رسانی شرکت سایپاسیتروئن، سیدجمال توکلی گفت: مطابق شرایط اعلام واحد فروش، موعد تحویل این محصول جدید، هفته چهارم اردیبهشت سال جاری بوده است که به لطف خدا و تلاش همکاران، ۲ هفته زودتر از موعد مقرر نسبت به فروش و ارسال جهت شماره‌گذاری اقدام شد.

او تولید و تحویل به موقع این محصول جدید شرکت سایپاسیتروئن که اواخر سال گذشته با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از آن رونمایی شده بود را گام بلندی در رضایت مشتریان و نیز عزم ملی و همه‌جانبه گروه سایپا در رشد تولید و مهار تورّم دانست.

توکلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو ساینا. اس دوگانه‌سوز شماره‌گذاری شده‌است که مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته طی چند روز آینده تحویل مشتریان خواهد شد.

بررسی ساینا S دوگانه سوز

گروه خودروسازی سایپا بعد از مدتها تولید خودروهای دوگانه سوز را در سال 1401 از سر گرفته است و اولین خودروی دوگانه سوزی که در پیش فروش اخیر سایپا شاهد آن بودیم ساینا S دوگانه سوز بود.

ساینا S دوگانه سوز در بخش نمای ظاهری و امکانات دقیقا مشابه ساینا S بنزینی می باشد و در بخش فنی نیز از همان پیشرانه M15 بهره میبرد که به مخزن گاز 62 لیتری مجهز شده است و در حالت گازسوز حدودا 12% افت توان نسبت به حالت بنزینی دارد و به صورت ترکیبی پیمایشی در حدود 200 کیلومتر خواهد داشت. این خودرو در رده قیمتی خودروهای صفرکیلومتر بی رقیب است و اگر یک خودروی دوگانه سوز اقتصادی صفرکیلومتر مد نظر داشته باشید تنها انتخاب شما خواهد بود.

نقد کارشناسی ساینا S دوگانه سوز

ساینا S دوگانه سوز با حفظ ویژگى‌های خودروی پایه بنزینى به سامانه گازرسانی نسل چهار، به تزریق سوخت تناوبی در منیفلید ورودی هوا و واحد الکترونیک یکپارچه کنترل گاز و بنزین مجهز است و در حالت گاز، قدرتش از 82.5 اسب بخار به 72 اسب بخار و گشتاورش از 127 نیوتن متر به 112 نیوتن متر کاهش یافته است که تقریبا میتوان گفت در حالت گازسوز حدود 12% افت توان را نسبت به حالت بنزینی شاهد هستیم که در مجموع می‌توان گفت افت توان خیلی محسوسی را نداریم.

در این خودرو از شیربرقى مخزن که ایمنی بیشتر مدار پرفشار سامانه گاز را فراهم می سازد برای اولین بار استفاده شده است و همچنین به منظور ارتقاء عملکرد و دوام بیشتر جلوبندى خودرو، از نیم اکسل‌های تقویت شده در محور جلوى خودرو و سیستم ترمزگیری قوی‌تر نسبت به نسخه بنزینی ساینا S استفاده شده است.

یکی دیگر از تفاوتهای ساینا S بنزینی و دوگانه سوز دریچه گاز است که نسخه بنزینی از دریچه گاز برقی بهره میبرد اما نسخه دوگانه سوز دارای دریچه گاز مکانیکی می‌باشد.

از امکانات ایمنی و رفاهی ساینا اس دوگانه سوز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مجهز به سیستم ترمز ABS-EBD ، ایربگهای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت immobilizer ، نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب، سیستم محاسبه سفر، صندلی راننده 4 حالت دستی، صندلی سرنشین جلو 4 حالت دستی، نگهدارنده صندلی کودک در صندلی عقب ISO FIX، قابلیت تنظیم چراغهای جلو، رادیو پخش بلوتوث + USB +AUX، صندلی با روکش پارچه‌ای، اتولایت، دی لایت، مه شکن جلو و عقب، باز کردن قفل درب صندوق عقب با ریموت، MFD یا نمایش دیجیتال چندمنظوره

در مجموع ساینا اس دوگانه سوز ارزان ترین خودروی صفرکیلومتر دوگانه سوز در بازار کشور است و دارای نقاط قوتی نظیر استهلاک پایین، هزینه نگهداری پایین، مصرف سوخت اقتصادی و امکانات قابل قبول است و دارای نقاط ضعفی نظیر امنیت پایین و کیفیت ساخت پایین می‌باشد.

ارزش خرید ساینا S دوگانه سوز

با توجه به اعلام نرخهای عجیب خودروها در فروردین 1402 قیمت اعلامی برای ساینا S دوگانه سوز درب کارخانه معادل 280 میلیون تومان میباشد که همین امر باعث میشود نتوان ارزش خرید چندان بالایی برای این خودرو متصور بود خصوصا اینکه در بازار آزاد قیمتهایی به مراتب نجومی‌تر از رقم 280 میلیون تومانی خواهد داشت! البته ساینا S دوگانه سوز به نوعی ارزان ترین خودروی صفر دوگانه سوز کشور است و برای کسانی که بحث سوخت برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و به دنبال خودرویی صفر هستند تنها انتخابشان همین خودرو خواهد بود!

رقبای ساینا S دوگانه سوز

همانطور که اشاره شد ساینا S دوگانه سوز در رنج قیمتی خودروهای صفرکیلومتر دوگانه سوز بی رقیب است اما اگر بخواهید در این رده قیمتی به سراغ خودروهای کارکرده و البته با امنیت بیشتر بروید، خودروهایی نظیر پژو 405 دوگانه سوز، سمند LX EF7 دوگانه سوز ، پارس دوگانه سوز یا 206 SD دوگانه سوز وجود دارند و این انتخاب شماست که امنیت بیشتر را در کنار کارکرد بالاتر و هزینه‌های احتمالی بیشتر انتخاب میکنید یا یک خودروی صفر کیلومتر با دردسرهای کمتر در کنار ایمنی کمتر!

مشکلات خریداران ساینا S گازسوز

اردیبهشت 1402: همزمان با آغاز تحویل ساینا S گازسوز، مشخص شده که شرکت سایپا، در سکوت خبری و بدون اطلاع به خریداران، تغییراتی را در این محصول اعمال کرده که موجب نارضایتی حواله‌داران شده است. برخی از این تغییرات عبارتند از:

حذف ریموت تاشو

حذف دزدگیر فابریک

استفاده از صفحه کیلومتر تیبایی

استفاده از کلیدهای پرایدی (در پنل سمت چپ فرمان)

استفاده از کپسول تیبایی 9 کیلویی (بجای 12 کیلویی)

از طرف دیگر، حواله‌داران ساینا گازسوز، می‌گویند قیمت قطعی این محصول، بصورت عمومی اعلام نشده است و فقط در دعوتنامه‌های این خودرو، به اطلاع خریداران رسیده است. به همین دلیل برای خریداران مشخص نیست که سایپا، قیمتگذاری ساینا اس گازسوز را براساس مصوبه 473 شورای رقابت انجام داده است یا نه.

با توجه به تغییر بعضی از ویژگی‌های این خودرو و همچنین حذف برخی آپشن‌ها (نسبت به ساینا اس بنزینی)، برای خریداران ساینا S دوگانه سوز این سوال مطرح شده که چرا و چگونه، مدل دوگانه‌سوز این خودرو، بسیار گران‌تر از مدل بنزینی‌اش شده است؟

محصولات سایپاسیستم تعلیق جلو در نیسان وانت بنزینی، از نوع فنرپیچی با کمک‌فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره و سیستم تعلیق عقب آن ترکیبی از فنر شمش و کمک‌فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره است. در وانت زامیاد دیزلی سیستم تعلیق جلو شامل کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی دوکاره به همراه میله‌‌ موج‌گیر است و سیستم تعلیق عقب آن تفاوتی با مدل بنزینی ندارد.

مصرف سوخت نیسان وانت

مصرف سوخت نیسان وانت نسبتا مناسب است. مدل بنزینی وانت زامیاد در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ لیتر بنزین می‌سوزاند. در مدل دیزلی زامیاد که گازوییل مصرف می‌کند، برای ۱۰۰ کیلومتر حرکت فقط به ۹ لیتر سوخت احتیاج است. هر دو مدل دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ هستن

جدول مشخصات فنی نیسان وانت بنزینی و دیزلی

نوع موتور خطی بنزینی خطی دیزلی

حجم موتور ۲. ۴ لیتر ۲. ۸ لیتر

سیلندر/سوپاپ ۴/۸

تنفس موتور طبیعی توربوشارژر

حداکثر قدرت ۹۵ اسب بخار ۱۰۰ اسب بخار

حداکثر گشتاور ۱۷۵ نیوتن متر ۲۲۵5 نیوتون. متر

جعبه دنده ۴ سرعته دستی ۵ سرعته دستی

محور محرک دیفرانسیل عقب

شتاب –

حداکثر سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ۱۲. ۵ لیتر در صد کیلومتر ۹. ۰ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۵

سیستم فرمان هیدرولیکی

نوع بدنه وانت تک کابین

نوع رینگ فولادی

نوع شاسی بدنه جدا از شاسی

ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب کاسه‌ای

ظرفیت و ابعاد ها

طول ۵۲۳۰ میلیمتر

عرض ۱۷۰۰ میلیمتر

ارتفاع ۱۷۲۵ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب ۳۰۳۰ میلیمتر

وزن خالص ۱۵۴۰ کیلوگرم ۱۶۶۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین ۱+۱ نفر

ظفیت حمل بار ۲۰۸۹ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت ۶۵ لیتر

قطر رینگ ۱۶ اینچ

چرخ جلو و عقب ۷اینچ/۷. ۵ اینچ

پیش فروش محصولات سایپا

۱۵- ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ میﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺟﻬﺖ ﺭﻭﻳﺖ ﻭﻳﮋگیﻫﺎ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺖ گروه سایپا ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

۱۶- ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ محصولات سایپا، ﻗﻴﻤﺖ ﻏﻴﺮ قطعی ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎیی ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺭﻭﺯ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﻴﻤﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ، ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻭ ﺍﺧﺬ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﺗﺒﺼﺮﻩ : ﻣﺒﻠﻎ ﻭﺍﺭﻳﺰی ﺍﺯ ﺳﻮی ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ بخشی ﺍﺯ ﺛﻤﻦ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ علی ﺍﻟﺤﺴﺎﺏ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎیی ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺻﺪﻭﺭ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﻭ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻭﺟﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﻗﻴﻤﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻣﺸﺨﺺ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

۱۷- ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﭘﻴﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻳﻜﺴﺎﻟﻪ، ﺭﻧﮓ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﺘﺮی ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺻﺪﻭﺭ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻭﺟﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻧﮓﻫﺎی ﻗﺎﺑﻞ ﻋﺮﺿﻪ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺭﻧﮓ ﺍﻧﺘﺨﺎبی ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ، ﻣﻼﻙ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

دیدگاه خود را ارسال کنید