سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

فرصت طلایی جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان گوش به زنگ باشند

بررسی ها نشان می دهد امکان آزادسازی سهام عدالت برای دارندگان آن فراهم شده است. سهامداران می‌توانند با استفاده از نام کاربری با کد ملی آزادسازی سهام عدالت را انجام دهند، هر روز سبد دارایی سهام عدالت تغییر کرده و افرادی که قصد فروش فوری را ندارند می‌توانند با صبر کردن عایدی بیشتری در ماه‌های آینده داشته باشند.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

سهام عدالت به مرحله پرداخت سود رسیده است. مسئولان مربوط با فراه‍م کردن زیر ساخت های لازم شرایط پرداخت سود را به شماره شبای دارندگان سهام عدالت فراهم کردند. مردم نیاز نیست برای دریافت سهام عدالت مراجعه حضوری داشته باشند. سود سهام عدالت در پایان سال گذشته نیز به حساب دارندگان آن واریز شد. امسال نیز سود سهام عدالت به همین ترتیب پرداخت می شود.

بررسی ها نشان می دهد امکان آزادسازی سهام عدالت برای دارندگان آن فراهم شده است. سهامداران می‌توانند با استفاده از نام کاربری با کد ملی آزادسازی سهام عدالت را انجام دهند، هر روز سبد دارایی سهام عدالت تغییر کرده و افرادی که قصد فروش فوری را ندارند می‌توانند با صبر کردن عایدی بیشتری در ماه‌های آینده داشته باشند.

فرصت دوباره به جاماندگان سهام عدالت

افرادی که قصد مشاهده دارایی سهام عدالت خود را دارند، می‌توانند، از طریق ورود به سامانه سهام عدالت، به نشانی اینترنتی. samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند.

دولت در ابتدای سال گذشته به منظور تشویق مردم به حضور پر رنگ‌تر در بازار سرمایه و رونق بخشیدن به این بازار مالی، کمک به اقشار ضعیف‌تر جامعه و ایجاد اشتغال و رونق اقدام به آزاد سازی سهام عدالت کرده است. پس از این اقدام دولت، مشمولان این سهام مجاز به انتخاب ۲ روش برای مدیریت که عبارتند از مدیریت مستقیم و مدیریت غیر مستقیم سهام خود بودند.

چطور بفهمیم سهام عدالت داریم؟

اگر می پرسید چطور بفهمیم سهام عدالت داریم یا خیر پیشنهاد می کنیم از طریق راهکار زیر آن را پیگیری و استعلام کنید. سود سهام عدالت معمولا هر ساله به حساب افراد واریز می شود. قرار بود افرادی که جزو جاماندگان سهام عدالت هستند ثبت نام شوند که تا این لحظه این امکان فراهم نشده است. در ادامه به جزییات این موضوعات پرداخته ایم. مراحل استعلام سهام عدالت را بخوانید.

چطور بفهمیم سهام عدالت داریم؟

از سال ۱۳۸۵ واگذاری سهام عدالت آغاز شد، در این سهام مالکیت سهام تعدادی از شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی در اختیار افراد قرار گرفت، اما امکان استفاده از این سهام وجود نداشت تا اینکه در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ فرایند آزادسازی این سهام شروع شد. با این مقاله همراه باشید تا بفهمید چگونه بفهمیم سهام عدالت داریم یا نه؟

پیگیری سهام عدالت من

بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند مشمول سهام عدالت هستند یا خیر. به همین منظور سامانه https://sahamedalat.ir برای استعلام سهام عدالت طراحی شده است که سهام‌داران از طریق این سامانه می‌توانند اطمینان حاصل کنند که آیا مشمول سهام عدالت شده اند یا خیر، و در صورتی‌که مشمول این سهام هستند، برگه سهام خود را مشاهده کرده و سهام را به مالکیت خود درآورند. این برگه سهام همچنین شامل اطلاعاتی همچون ارزش اسمی سهام و لیست سود‌های واریزی توسط دولت نیز می‌باشد.

مراحل استعلام سهام عدالت با کارت ملی:

۱- در اولین مرحله وارد سامانه سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir شوید.

۲- در این مرحله عبارت ورود به سامانه را انتخاب کنید.

۳- اگر گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم را داشت تیک‌دار کنید و روی ادامه یا متوجه شدم کلیک کنید.

۴- کد ملی خود و کد امنیتی موجود در صفحه را وارد کرده و روی ادامه کلیک کنید.

۵- در صورتی که مشمول این سهام نباشید، یک پیام با کادر قرمز رنگ مشاهده می کنید.

سهام عدالت

۶- اگر کد ملی شما در سیستم ثبت شده باشد شما به مرحله بعدی می روید.

۷- اینجا در صورت صحیح بودن اطلاعات هویتی سهامدار، روی تایید و ورود کلیک کنید.

۸- گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام را برای مشاهده برگه سهام عدالت انتخاب کنید.

۹- در مرحله آخر و در برگه سهام؛ ارزش اسمی سهام، وضعیت واریز سود، تعداد، زمان و مبلغ سود‌های واریزی تا امروز را مشاهده می‌کنید.

سهام عدالت

پس از استعلام سهام عدالت و مطمئن شدن از دارایی سهام عدالت،می توانید آزادسازی سهام خود را انتخاب کنید تا جهت فروش یا استعلام قیمت لحظه‌ای سهام خود اقدام کنید.

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت / سهام ۲۰ میلیون تومان می‌شود؟

حالا که دانستید چطور بفهمیم سهام عدالت داریم؟ در ادامه اخبار جدیدی که درباره سهام عدالت منتشر شده است را آورده ایم. سهامداران می‌توانند با استفاده از نام کاربری با کد ملی آزادسازی سهام عدالت را انجام دهند، هر روز سبد دارایی سهام عدالت تغییر کرده و افرادی که قصد فروش فوری را ندارند می‌توانند با صبر کردن عایدی بیشتری در ماه‌های آینده داشته باشند.

اما به گفته بیشتر کارشناسان بازار سرمایه نگه داری یک تا دو ساله سهام عدالت می‌تواند بازده بسیار خوبی را برای سهامداران عدالت فراهم کرده و شاید به ۲ برابر مبلغ امروز یعنی پرتفوی سهام عدالت داشته باشد. در نتیجه اگر نیازی به فروش این سهام ندارید توصیه می‌شود یک سال صبر کنید.

کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پرداخت سود سهام عدالت

مراقب باشید به دنبال پاسخ چطور بفهمیم سهام عدالت داریم یا نه؟ به دام کلاهبرداران نیفتید!

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: در پی مراجعه چند شهروند کرجی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که مالباختگان در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغی مبنی بر مشاهده سود سهام عدالت مواجه شده و برای مشاهده سود این سهام به درگاه پرداخت بانکی جعلی هدایت می‌شوند و از این طریق اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت رفته و طرف کلاهبردار اقدام به برداشت غیرمجاز یک میلیارد ریال از حساب آن‌ها می‌کند.

جزییات کلاهبرداری با سهام عدالت

رئیس پلیس فتای استان البرز اضافه کرد: مأموران پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و بررسی مستندات جمع‌آوری شده، متهم دخیل در این کلاهبرداری را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ حساب بانکی در مخفیگاه متهم، تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط کارشناسان حدود ۱۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سرهنگ جلیلیان در پایان با بیان اینکه پرونده را جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی دادند که در این رابطه تاکید می‌شود: برای مشاهده و دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با توجه به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به حساب‌هایی که قبل‌تر توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت می‌شود، توجه نداشته باشند و هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

راه های اطلاع به پلیس فتا

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

آنهایی که به دنبال سوال چطور بفهمیم سهام عدالت داریم؟ بودند و متوجه شدند که سهام ندارند، در واقع از جاماندگان این سهام هستند.

حسین قربان‌زاده با اشاره به تصویب و ابلاغ تخصیص سهام عدالت به جاماندگان اعلام کرد: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، درحالی که طبق تصویب‌نامه هیأت وزیران قرار است ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل درخواست لغو آن از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی به هیأت وزیران داده شده است

دیدگاه خود را ارسال کنید