سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

این شکلی با کد ملی سهام عدالت رو دریافت کن | استعلام سهام عدالت با کارت ملی

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور به سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری ارائه شده است

این شکلی با کد ملی سهام عدالت رو دریافت کن | استعلام سهام عدالت با کارت ملی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه وب سرویس‌های مختلفی را به دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارائه داده‌ایم گفت: این موضوع نقش مهمی در تسریع فرآیند‌ها دارد و تمام ارائه خدمات به دیگر سازمان‌ها با هدف تسریع در اقدامات و خدمت به مردم انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: بر اساس درخواست سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری، وب سرویس تصدیق اصالت احکام انحصار وراثت بصورت برخط از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور (NIX) به آنان ارائه شده و امکان دریافت آرای انحصار وراثتی که بصورت سیستمی صادر شده باشد را دارند از سال ۹۴ به بعد تقریبا تمام احکام انحصار وراثت بصورت سیستمی صادر شده و از طریق این وب سرویس قابل دریافت است.

محمد کاظمی فرد ادامه داد:بخشی از احکام انحصار وراثتی که در سال‌های قبل از تاریخ مذکور توسط بعضی از شعب شورای حل اختلاف صادر شده است، ممکن است توسط سامانه ایجاد نشده باشد. قطعا تمام احکام انحصار وراثت صادر شده از سال ۱۳۹۷ و بعد از آن که بصورت سیستمی بوده هم اکنون توسط آنان در حال استعلام است.

به همین راحتی با کد ملی "سهام عدالت" رو پیگری کن!

 با فراهم شدن امکان آزادسازی سهام عدالت توسط سهامداران ، سامانه ای برای پیگیری و استعلام این سهام توسط سهامداران طراحی و ارائه گردیده و همچنین امکان پیگیری ثبت سفارش فروش و عدم واریز شدن سود سهام عدالت ۱۴۰۲ برای سهامداران می باشد.

در قرن اخیر تلاش و کوشش اکثر جوامع بر آن بوده است که مالکیت دولت های حاکم را بر اموال عمومی ، شرکت ها و کارخانجات کاهش دهند. به نوعی می توان گفت خصوصی سازی در دستور کار اکثر حکومت ها قرار گرفته است و جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین منظور در سال 1384 دولت وقت طرحی را تحت عنوان واگذاری سهام عدالت در دست اجرا قرار داد.

به موجب این طرح سهام شرکت ها و کارخانجات دولتی به صورت یک سبد سهامی به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه واگذار گردید. در حال حاضر حدود 49 میلیون نفر از ایرانیان دارای این سهام می باشند.

از آنجایی که طرح آزادسازی این سهام های عدالت با موافقت رهبری رو به رو شده و عده زیادی از سهامداران در تکاپوی پیگیری در دست گرفتن مدیریت سهام خود هستند، سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت راه اندازی شده است. در این سامانه سهامداران با استفاده از کد ملی می توانند سهام عدالت خود را پیگیری و استعلام نمایند. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص پیگیری سهام عدالت با کد ملی، پیگیری فروش آن و عدم واریز سود این سهام در سال ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

استعلام سهام عدالت با کد ملی

همانطور که پیش تر بیان شد برای پیگیری سهام عدالت سامانه ای تحت عنوان سامانه سهام عدالت راه اندازی شده است. البته برای پیگیری و استعلام سهام عدالت ۱۴۰۲ از طریق این سامانه دسترسی به کد ملی و اطلاعات شناسنامه ای ضروری می باشد. به غیر از کسانی که از داشتن سهام عدالتشان مطمئن هستند آن دسته از اشخاصی که از داشتن این سهام مطمئن نمی باشند می توانند در همان مرحله اول ورود نسبت به این موضوع مطلع شوند. با توجه به راهنمای تصویری ذیل افراد می توانند سهام عدالت 1402 خود را پیگیری و استعلام نمایند.

1- در ابتدا افراد می بایست عبارت سامانه سهام عدالت و یا نشانی samanese.ir را در یک مرورگر اینترنتی جستجو نمایند.

2- وارد صفحه ای که در تصویر زیر مشخص شده است شده و در صفحه اصلی از قسمت سامانه الکترونیکی سهام عدالت ، عبارت ورود به سامانه را انتخاب نمایند.

3- در این صفحه مقررات سامانه برای کاربران نمایش داده می شود، ابتدا لازم است مطالب را مطالعه کرده و سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می پذیرم را تیک دار نمایند و در آخر گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

4- حال می بایست شماره ملی خود را به صورت کامل در قسمت خالی وارد نموده و بعد از درج کد امنیتی گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

5- در صورتی که افراد دارای سهام عدالت باشند می توانند مراحل بعد را ادامه دهند اما اگر سهام عدالت نداشته باشند تصویر زیر برای آنان نمایش داده خواهد شد.

6- از این مرحله راستی آزمایی سامانه شروع می شود و در گام اول از کاربران می خواهد نام و نام خانوادگی خود را از بین این سه گزینه انتخاب نموده و بعد از انتخاب گزینه صحیح ، عبارت ادامه را انتخاب نمایند.

7- در گام دوم راستی آزمایی از سهامداران درخواست می شود که نام پدر خود را از بین سه گزینه ای که نمایش داده شده است انتخاب نموده و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایند.

8- در گام سوم راستی آزمایی لازم است سال تولد خود را انتخاب نموده و سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

9- در آخرین گام راستی آزمایی می بایست شماره شناسنامه خود را انتخاب نموده، دقت نمایند که اگر هیچکدام از گزینه ها شامل شماره شناسنامه شما نیست باید گزینه خط تیره را انتخاب نمایند.

10- در این مرحله اطلاعات هویتی سهامداران نمایش داده می شود و پس از مطالعه در صورت صحیح بود اطلاعات گزینه تایید و ورود را انتخاب نمایند.

11- حال صفحه شخصی سهامداران نمایش داده می شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های داشبورد اطلاعاتی ، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام انتخاب شود.

12- در آخر برگه سهام عدالت برای کاربران نمایش داده می شود که در بالای صفحه می توانند ارزش اسمی سهام و پایین تر از آن وضعیت واریز سود ، تعداد ، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا حال نمایش داده شده است را ملاحظه نمایند.

برای دریافت کد بورسی در ابتدا باید دو اقدام مهم انجام صورت گیرد. اول آنکه ثبت نام سامانه سجام به عمل آید و در اقدام دوم یکی از شرکت های کارگزاری موجود را انتخاب کرده و در سایت اصلی این کارگزاری ثبت نام صورت گیرد . تمامی سرمایه گذاران برای فعالیت در بازار بورس و امکان انجام نقل و انتقال در این بازار باید این دو ثبت نام را به صورت کامل و تا انتها انجام دهند.

دیدگاه خود را ارسال کنید