قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا امروز همه را سورپرایز کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند افزایشی بسته شد. این افزایش قیمت، سکه امامی را به کانال ۲۸ میلیون تومانی برگرداند و سایر قطعات سکه را در کانال‌های قیمتی بالاتر تثبیت کرد

قیمت طلا امروز همه را سورپرایز کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

روز گذشته قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت روبرو و متاثر از رشد قیمت دلار گران شد. این در حالی بود که صبح روز گذشته سکه‌های سبک بر اثر کاهش قیمت، یک کانال سقوط کردند اما در ادامه روز، بازار فلز زرد مسیر صعودی را در پیش گرفت.

طلا بخریم یا بفروشیم؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند با وجود افزایش قیمت در بازار فلز گرانبها فعلا انس ‌جهانی و تقاضا نقش چندانی در تعیین قیمت طلا و سکه ندارد و نقش نوسانات دلار در این بازار پررنگ‌تر است.

با رفت و برگشت قیمت، در بازار فلز زرد معامله‌گران سردرگمند و نمی‌دانند زمان خرید است یا فروش. این در حالی است که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است روند قیمت‌ها در روزهای آینده باثبات است و شاهد تغییرات شارپی چندانی در بازار فلز زرد نخواهیم بود.

این مقام صنفی نوسانات و کاهش قیمت ارز، کاهش محدود انس جهانی، افت تقاضا در بازارهای داخلی، اخبار مساعد سیاسی و اقتصادی، اخبار مثبت مربوط به مذاکرات برجام و آزادی ارزهای بلوکه شده را عامل کاهش قیمت در بازار ارز و متعاقب آن روند کاهشی در قیمت طلا و سکه اعلام کرد. وی همچنین ابراز کرد: «اکنون شرایط، مطلوب خریداران است و مردم نباید منتظر کاهش یا افزایش خاصی باشند.»

تثبیت سکه بهار در کانال ۲۴ میلیونی

دیروز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با افزایش بیش از ۸۰۰ هزار تومانی، با رقم ۲۸ میلیون توماندر بازار معامله شد. روز گذشته سکه بهار با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومانعرضه شد. این در حالی بود که در پایان معاملات روز گذشته این قطعه بین کانال‌های ۲۴ و ۲۵ میلیون تومانی سرگردان بود اما در پایان معاملات این روند افزایشی کمی تعدیل شد.

دیروز نیم سکه  ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه نیز افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

دیروز سکه گرمی سهمی از کاهش و افزایش قیمت نداشت. این قطعه همانند روز یکشنبه در کف کانال ۶ میلیون تومانی مبادله می‌شود.

روند نامتوازن حباب سکه‌ها

دیروز قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب نیم‌سکه و سکه‌گرمی کاهشی شد و سایر قطعات سکه رشد حباب داشتند. سکه امامی بیشترین سهم از افزایش قیمت حباب را داشت و ۲۳۲ هزار تومان گران شد.

روز گذشته قیمت طلا نیز افزایش داشت اما این افزایش نتوانست قیمت مثقال را به کانال قبل برگرداند. هر مثقال طلا ۱۳۰ هزار تومان افزایش داشت. دیروز این مقدار طلا با قیمت ۹ میلیون و ۸۶۶ هزار تومان مبادله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش بیش از ۳۰ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۲۷۷ هزار تومان مبادله شد.

سکه و طلا سقوط کردند| جدیدترین قیمت سکه و طلا امروز

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۲۴۵ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه سه‎‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه امروز هر دو روند کاهشی و افزایشی را پشت سر گذاشت. صبح روز جاری روند قیمت سکه در قطعات سبک کاهشی بود. کاهش قیمت، این قطعات سکه را یک کانال پایین کشید اما در میانه روز متاثر از افزایش قیمت دلار، روند قیمت طلا و سکه نیز صعودی شد.

قیمت سکه، طلا و دلار دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

آرامش در بازار فلز زرد 

با وجود افزایش قیمت در بازار فلز گرانبها فعلا انس ‌جهانی و تقاضا نقش چندانی در تعیین قیمت طلا و سکه ندارد و نقش نوسانات دلار در این بازار پررنگ‌تر است. معامله‌گران سردرگمند و نمی‌دانند زمان خرید است یا فروش. این در حالی است که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است روند قیمت‌ها در روزهای آینده باثبات است و شاهد تغییرات شارپی چندانی در بازار فلز زرد نخواهیم بود.

بذرافشان درباره کاهش قیمت سکه در روزهای گذشته گفت: «بازار داخلی طلا و سکه در ابتدای سال روند باثباتی داشت و نوساناتی در حدود یک تا سه درصد را شاهد بودیم. از حدود ۲۰ روز پیش به دلیل کاهش تقاضا و ثبت نام خودرو رکود در بازارهای داخلی تشدید شد.»

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به دلایل ریزش قیمت در بازار فلز گرانبها اشاره کرد و افزود: « نوسانات و کاهش قیمت ارز، کاهش محدود انس جهانی، افت تقاضا در بازارهای داخلی، اخبار مساعد سیاسی و اقتصادی، اخبار مثبت مربوط به مذاکرات برجام و آزادی ارزهای بلوکه شده، بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد و باعث روند کاهشی چشمگیری در قیمت طلا و سکه شد.»

وی با اشاره به اینکه از ابتدای هفته جاری این کاهش تشدید شد خاطرنشان کرد: «در هفته‌های گذشته انس جهانی در حدود ۶ دلار نوسان افزایشی و کاهشی داشته است بنابراین فاکتور طلای جهانی تاثیر چندانی بر بازار داخلی کشور ندارد.»

کاهش قیمت از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

وی ابراز کرد: «کاهش قیمت در بازار طلا و سکه از پیش‌بینی‌های کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بیشتر بوده است. در حال حاضر مقداری ثبات به بازار برگشته و شرایط مطلوبی است. به اعتقاد من تا پایان هفته کاهش یا نوسان افزایشی خاصی در این بازار نخواهیم داشت و نهایتا ممکن است بین یک تا سه درصد بازار نوسان داشته باشد.»

این فعال بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: «اکنون شرایط، مطلوب خریداران است و مردم نباید منتظر کاهش یا افزایش خاصی باشند.»

وی به تشریح وضعیت خرید و فروش در بازار فلز گرانبها پرداخت و گفت: «ابتدای سال ماه رمضان بود و کاهش تقاضا وجود داشت. در ماه شوال مقداری روند تقاضا بهتر شد. بعد ثبت‌نام خودرو شروع شد و مردم فروشنده بودند. در دو هفته گذشته شرایط خبرهای سیاسی و اقتصادی و موضوع برجام بازار را تحت تاثیر قرار داد و مقداری تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد.»

 

بذرافشان افزود: «در حال حاضر تقاضا به حداقل رسیده است. باید توجه داشت در التهابات کاهشی و افزایشی در بازارهای داخلی فلز گرانبها، مقداری بازار از ثبات خارج می‌شود. به نظر می‌رسد مردم منتظر ثبات هستند.»

وی تاکید کرد: «با توجه به ریزشی بودن بازار کاهش تقاضا بیشتر شده است؛ اما می‌توان با اطمینان گفت که مردم منتظر تغییرات خاصی در روند قیمت‌ها نباشند. با توجه به اینکه در یک هفته‌ گذشته کاهش در بازار فلز زرد چشمگیر بوده است. با شرایط باثباتی که وجود دارد فعلا  افزایش قیمت خاصی نخواهیم داشت.»

سرگردانی سکه بهار در کانال‌های ۲۴ و ۲۵ میلیون تومانی

امروز دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با افزایش حدود ۸۰۰ هزار تومانی مسیر رفته روز گذشته را بازگشت و به کانال بالاتر راه یافت. این قطعه امروز با رقم ۲۸ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد. امروز سکه بهار بیشترین مقدار افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با افزایش ۸۱۵ هزار تومانی بین مرز کانال‌های ۲۴ و ۲۵ میلیون تومانی سرگردان است. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

نیم سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مبادله شد. ربع سکه نیز افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

امروز سکه گرمی سهمی از کاهش و افزایش قیمت نداشت. این قطعه همانند دیروز در کف کانال ۶ میلیون تومانی مبادله می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید