قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

کاهش قیمت طلا امروز همه را متعجب کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

امروز قیمت دلار روند افزایشی داشت و به ۴۲,۱۶۷ (چهل و دو هزار و یکصد و شصت و هفت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل رشد ۰.۳۳ درصدی داشته است. قیمت طلا اما پایین آمد.

کاهش قیمت طلا امروز همه را متعجب کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۹۹ (یک هزار و نهصد و نود و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۱،۹۹۹ (یک هزار و نهصد و نود و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲،۵۴۴،۴۰۰ (دو میلیون و پانصد و چهل و چهار هزار و چهارصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۶۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۱،۰۲۱،۰۰۰ (یازده میلیون و بیست و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله‌ای، امروز به ۴۲،۱۶۷ (چهل و دو هزار و یکصد و شصت و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز

یورو در بازار آزاد، امروز به ۴۶،۱۹۸ (چهل و شش هزار و یکصد و نود و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۱ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۰.۳۳ درصدی، از ۵۲،۲۰۵ (پنجاه و دو هزار و دویست و پنج) تومان به ۵۲،۳۷۹ (پنجاه و دو هزار و سیصد و هفتاد و نه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات (حواله) امروز

همچنین درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۱،۴۸۱ (یازده هزار و چهارصد و هشتاد و یک) تومان معامله شد.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا در بازار داخلی هم ۳۱،۵۲۸ (سی و یک هزار و پانصد و بیست و هشت) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۳۱،۴۸۵،۰۰۰ (سی و یک میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۶ درصدی داشته است.

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 29 فروردین - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 25,859,000

طلای ۲۴ عیار 34,479,000

طلای 18 عیار / 740 25,514,000

طلای دست دوم 25,514,490

آبشده کمتر از کیلو 112,030,000

مثقال طلا 112,010,000

انس طلا 2,001.59

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 316,380,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 287,920,000

نیم سکه تک فروشی 188,700,000

ربع سکه تک فروشی 117,400,000

سکه گرمی تک فروشی 68,250,000

تمام سکه (قبل 86) 283,000,000

نیم سکه (قبل 86) 130,000,000

ربع سکه (قبل 86) 68,000,000

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

حباب سکه

حباب سکه امامی 74,040,000

حباب سکه بهار آزادی 46,060,000

حباب نیم سکه 67,570,000

حباب ربع سکه 56,760,000

حباب سکه گرمی 38,400,000

 

قیمت گرم طلا 18 عیار امروز چند؟

احتمال اصلاح قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا پس از سه هفته سیر افزایشی موفق، صبح روز دوشنبه به محدوده ۲۰۰۰ دلار بازگشته و دچار اصلاح قیمت شد. این در حالیست که شاخص دلار روز جمعه به پایینترین حد سالانه خود افزایش یافته و انتظار می رفت که طلا همچنان با ریزش شاخص دلار به روند صعودی قیمت خود ادامه دهد.

اکنون بزرگترین سوال پیش روی سرمایه گذاران بر روی این فلز گرانبها این است که در ادامه مسیر، قیمت طلا به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟ آیا اصلاح قیمت روز دوشنبه آغازی بر یک پایان روند صعودی شکل گرفته طی سه هفته اخیر محسوب می شود و یا باید به اصلاح قیمت فعلی به چشم اصلاحی طبیعی نگاه کرد که پس از یک دوره سیر صعودی پر قدرت در بازار شکل گرفته است.

شاخص دلار، مهمترین فاکتور تعیین کننده قیمت طلا

شاخص دلار طی بیش از یک سال گذشته همچنان بزرگترین فاکتور پیش روی سرمایه گذاران طلا برای تعیین روند قیمت این فلز گرانبها محسوب شده و همچنان نیز این مدعا صادق است. همانطور که می دانیم، دلیل اصلی افزایش شاخص دلار سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا بوده که در راستای کاهش نرخ تورم، طی چندین مرحله اقدام به افزایش نرخ بهره بانکی کرده است.

اما مهمترین موضوع پیش رو، شکل گیری بحران بانکی در ایالات متحده طی یک ماه اخیر بوده که اکثر کارشناسان معتقدند، همین سیاست های پولی فدرال رزرو از عوامل اصلی آن محسوب می شود. از سوی دیگر، «مایکل بار» عضو ارشد فدرال رزرو در جریان سخنرانی روز سه دوشنبه (۱۷ آوریل) خود در فدرال رزرو تاکید کرد که بحران بانکی شکل گرفته در ایالات متحده به احتمال زیاد منجر به شکل گیری رکود در اقتصاد این کشور خواهد شد.

اما نکته دیگر پیش رو این است که با توجه به کاهش تورم در آمریکا، خبرها حاکی از تصمیم گیری احتمالی فدرال رزرو مبنی بر افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره بانکی برای ماه می است. این افزایش نرخ می تواند منجر به ریزشی محدود در بازارهای مالی از جمله بازار طلا شود. با اینحال، توجه داشته باشیم که این اصلاح احتمالی فرصت مناسبی برای گشودن معاملات پله ای خرید در بازار طلا به حساب می آید.

اهمیت داده های PMI مال آوریل در تعیین قیمت طلا

رویداد دیگر پیش روی باازر طلا، انتشار داده های شاخص مدیران خرید (PMI) است که قرار است در جریان جلسه بعدی فرال رزرو (در روزهای ۲-۳ می) منتشر شود. این نخستین آمار شاخص مذکور پس از بحران بانکی در ایالات متحده بوده و اهمیت آن نیز از همین جهت است.

چراکه باید دید بحران مذکور تا چه حد روی شاخص PMI تاثیرگذار بوده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی هلدینگ سرمایه گذاری TD Securities، این شاخص برای ماه آوریل در حقیقت نشانگر وضعیت کلی اقتصاد ایالات متحده پس از بحران مالی شکل گرفته در این کشور بوده و می توان در خصوص بررسی آخرین وضعیت وقوع رکود احتمالی در بازار این کشور نیز به آن رجوع کرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید