هشدار وحشتناک هواشناسی | وزش باد شدید و انتقال گرد و خاک در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده در ۵ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین انتقال گرد و خاک از کشور همسایه خبر داد.

هشدار وحشتناک هواشناسی |  وزش باد شدید و انتقال گرد و خاک در برخی نقاط کشور
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده در ۵ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین انتقال گرد و خاک از کشور همسایه خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۹ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده و وزش باد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: شنبه (۱۰ تیر) علاوه بر این مناطق با نفوذ جریانات به نسبت خنک شمالی از سوی دریای خزر در گیلان، مازندران، شرق اردبیل و برخی مناطق گلستان نیز بارش باران رخ می‌دهد.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۱۱ تیر) در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان بارش خفیف رخ می‌دهد. دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و۱۳ تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ داده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. 

وی تاکید کرد: هوای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی روزهای شنبه و یکشنبه بین ۳ تا ۵ درجه خنک می‌شود.  

ضیاییان گفت: وزش باد و گاهی باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک طی پنج روز آینده پدیده غالب در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور است. این وضعیت دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق فوق تشدید می‌شود. همچنین طی پنج روز آینده در نوار غربی کشور نیز افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک محلی یا انتقالی از سوی عراق دور از انتظار نیست. 

وی افزود: از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه در جنوب تهران، قم و شمال و شرق اصفهان نیز سرعت وزش باد افزایش یافته که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک همراه خواهد بود.  

ضیاییان گفت: شرق دریای عمان در پنج روز آینده، دریای خزر شنبه و خلیج فارس از شنبه تا دوشنبه به نسبت مواج است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ تیر) صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و گرد و خاک  با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ و روز یکشنبه (۱۱ تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ تیر) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید