یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی تیر ماه این دهک افزایش یافت؟ | یارانه نقدی این ماه چقدر است؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حمایت از اقشار نیازمند رقم یارانه تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

یارانه نقدی تیر ماه این دهک افزایش یافت؟ | یارانه نقدی این ماه چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا دی ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم هیچ برنامه ای برای قطع یارانه ندارد بلکه در حمایت از اقشار نیازمند رقم یارانه را تا ۲۰ درصد افزایش داده است.

بهروز رحیم زاده عصر چهارشنبه در نشست مشترک با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت برای هماهنگی بیشتر در اجرای طرح خرید الکترونیکی یارانه بگیران اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ فروشگاه در استان اردبیل مجهز به سامانه خرید الکترونیکی با کارت یارانه شده که سرپرستان خانوارها می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها خرید خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ماه آینده کارت یارانه تمامی سرپرستان خانوارها شارژ شده و می‌توانند به ازای ۸۰ درصد خرید کالا از ۲۰ درصد افزایش یارانه استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: شرط بهره‌مندی از افزایش ۲۰ درصدی یارانه، خرید کالا از فروشگاه‌های تعیین شده تا سقف ۸۰ درصد است که در استان اردبیل آرام آرام شاهد استقبال خانواده‌ها از این طرح هستیم.

رحیم زاده افزود: این خرید و استفاده از مبلغ یارانه شرایط اختیاری دارد ولی برای دهک‌های اول تا سوم در کنار پرداخت ۴۰ هزار تومان یارانه، با خرید ۸۰ درصد این مبلغ می‌توانند از ۲۰ درصد افزایش یارانه نیز به سرعت استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد افزایش یارانه برای اقشار نیازمند شارژ شده و در روزهای اخیر می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

رحیم زاده با بیان اینکه شرایط خوبی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای این طرح فراهم شده است، اضافه کرد: نظارت‌ها به حدی است تا خانوارها بتوانند کالاهای اساسی خود را از طریق فروشگاه‌های تعیین شده در شهرها و روستاها تهیه کنند.

وی به شایعات منتشر شده در مورد قطع یارانه اشاره کرد و ادامه داد: دولت هیچ برنامه‌ای برای قطع یارانه ندارد و در این زمینه بارها اعلام کرده که تصمیم گیری‌های جدید از طریق رسانه‌های معتبر در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

رحیم زاده نگرانی برخی از صاحبان فروشگاه‌ها را در اتصال به این شبکه و تشدید مالیات یادآور شد و بیان کرد: خرید و فروش خانوارهای دارای کارت یارانه از این فروشگاه‌ها نمی‌تواند به افزایش پرداختی مالیات آنها منجر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نباید به شایعات منتشر شده در ابعاد مختلف بها بدهیم بلکه ضروری است با اطلاع رسانی‌های به موقع آحاد جامعه را ترغیب و تشویق به خرید کالا و بهره‌مندی از افزایش ۲۰ درصد یارانه بکنیم./مهر

اینطور که محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار می گوید سال گذشته از محل اعتبارات مشاغل خانگی حدود ۱۰۳هزار شغل ایجاد شده است و امسال هدفگذاری بیشتری در این حوزه برای اشتغالزایی صورت گرفته است. اما یکی از مسائلی که برخی از صاحب نظران در حوزه کسب و کار مطرح می کنند, بیمه صاحبان این مشاغل است.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار درباره اینکه  چه میزان از اشتغال ایجاد شده مشاغل خانگی پایدار است و یا پوشش بیمه‌ای افراد دارد، گفت: الزام بیمه برای مشاغل خانگی نداریم چون یک شغل به صورت خویش‌فرمایی در خانه و منزل ایجاد می‌شود و فرد باید مهارت کسب کند، اما اگر خود فرد داوطلب بود می‌تواند از بیمه‌های موجود مانند تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها استفاده کند.

وی در ادامه در مورد سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات فردی در مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیون و در مشاغل پشتیبان تا سقف ۴۰ نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان و در سقف ۴ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

وی نرخ تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی را ۴ درصد عنوان کرد و گفت: این منابع از محل منابع خود بانک‌ها و به صورت تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه با نرخ ۴ درصد خواهد بود و با تسهیلات تبصره ۱۸ که با منابع بانک‌ها اهرم می‌شود، تفاوت دارد و نرخ آن فقط ۴ درصد است.

معاون توسعه اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه در برخی رشته‌های مشاغل خانگی مانند مواد غذایی، استانداردها و بهداشت چگونه رعایت می‌شود گفت: در رشته‌هایی که با مواد خوراکی و بهداشت افراد سر و کار دارد، هنگام گرفتن مجوز مشاغل خانگی حتما باید تأییدیه وزارت بهداشت را هم بگیرند و بهداشت بر آنها نظارت کند.*

کریمی بیرانوند در مورد اینکه مشاغل خانگی برای روستاها و مناطق محروم است گفت: الزاما در مناطق روستایی نیست در برخی مناطق شهری هم مشاغل خانگی وجود دارد، در برخی استان‌ها در صنایع دستی پیشرو هستند.

معاون وزیر تعاون گفت: امسال یک‌ماه و نیم زودتر از سال گذشته از ۱۶ اردیبهشت به استان‌ها ابلاغ کردیم و فرایند پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی از اواخر اردیبهشت در استان‌ها آغاز شده است. هر سال تا بانک مرکزی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توافق می‌کند و به بانکها ابلاغ می‌شود زمان می‌برد، اما امسال یک‌ماه و نیم زودتر شروع شد.

کریمی بیرانوند تأکید کرد: ۸ بانک عامل برای پرداخت تسهیلات تکلیفی مشاغل خانگی همکاری می‌کنند و نرخ همه این تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعیین شده است.

روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعلام کرد: صندوق بیمه اجتماعی بر اساس اصل ۲۹قانون اساسی و همچنین قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و آئین نامه روستاییان و عشایر با هدف ترویج فرهنگ بیمه‌ای و با هدف حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی تشکیل شده است.

بر این اساس افراد ۱۸تا ۵۰سال که بدون بیمه هستند می‌توانند با عضویت در این صندوق از خدمات و مزایای آن‌ها همچون مستمری بازنشستگی، مستمری ازکارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بنا به این گزارش با هدف سیاست‌های ابلاغی صندوق در خصوص فراگیری و افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی، مشاغل خانگی از جمله صنعتگران و فعالان حوزه فرش هم تحت پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه*تماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.0.ز

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: این اداره در حال حاضر بیش از ۷۶۴ خانواده دارای فرزند چندقلو را تحت پوشش قرار داده که از این تعداد ۷۹ خانواده دارای فرزند سه قلو هستند.

فریبا بریمانی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یکی از دستگاه‌های اصلی حمایت کننده خانواده‌های چند قلو است، گفت: سازمان بهزیستی با هدف توسعه عدالت اجتماعی، تأمین رفاه، تسهیل حمایت، مساعدت چند لایه و ارائه خدمات پایدار؛ برنامه حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی مازندران در حال حاضر بیش از ۷۶۴ خانواده دارای فرزند چندقلو را تحت پوشش قرار داده است، افزود: از این تعداد ۶۸۴ خانواده دارای فرزند دو قلو، ۷۹ خانواده دارای فرزند سه قلو و یک خانوار دارای فرزند چهار قلو می‌باشند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به ارائه خدمات به این خانواده‌ها تصریح کرد: تمامی خانواده‌هایی که فرزند سه قلو به بالا دارند بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و از مستمری ماهانه مبلغ ۲۰ میلیون و ۵۹۲ هزار ریال برخوردار و از سایر خدمات مستمر شامل کمک‌های بلاعوض، وام‌های کم بهره اشتغالزایی، تسهیلات مسکن و غیره نیز می‌توانند بهره مند شوند.

بریمانی در خصوص خدمات سازمان بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزند دوقلو که در دهک کم درآمد و متوسط قرار دارند، بیان کرد: این خانواده‌ها نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته و از مستمری ماهیانه به مبلغ ۱۶ میلیون و هشتصد و چهل و هشت هزار ریال و سایر مزایا و خدمات سازمان بهره مند می‌شوند./مهر

مدیرکل خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد: تا کنون بیش از ۳ هزار نفر از مادران دانشجو برای دریافت تسهیلات فرزندآوری (طرح دردانه) ثبت نام کرده اند.

نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای عملیاتی شدن سند ملی ازدواج دانشگاهیان با همکاری معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرای نخستین طرح ملی ایران جوان با هدف تکریم زوج‌های دانشجوی دارای فرزند با عنوان «دردانه» در دانشگاه‌های سراسر کشور را آغاز کرد.

در این طرح به زوج‌های دانشجوی دارای فرزند متولد ۱۴۰۱، تسهیلات و هدایایی از جمله کارت هدیه برای مادر، سپرده مخصوص فرزند و وام قرض الحسنه اعطا می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید